Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2013, 16:51
chipiechiken
chipiechiken is offline
Hallo!

Ik heb een vraagje;

Zondag, maandag en dinsdag had ik bruine afscheiding (die steeds lichter van kleur werd, zondag donkerder dan maandag enzovoort) ik vroeg me af of dit mijn eerste menstruatie is? een inlegkruisje is voldoende, nu heb ik maar een beetje afscheiding.

ps: Ik ben 14,5 en heb al 2 jaar witte afscheiding.
pps: Pijn doet het niet, het jeukt niet, heb nog geen seks gehad dus een soa kan het niet zijn
ppps: Mijn mama vind dit ook raar, ze vroeg zich af of het wel mijn maandstonden waren (wat we aanvankelijk dachten)

Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2013, 17:07
MiBe
MiBe is offline
Het klinkt inderdaad als je eerste ongesteldheid en vermoedelijk is het over een paar dagen dus ook weer over om volgende maand weer in volle glorie terug te keren.
Oud 20-03-2013, 17:39
chipiechiken
chipiechiken is offline
Maar, het is niet veel en niet rood, en nu al bijna weg
Met citaat reageren
Oud 21-03-2013, 11:45
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
oud bloed kleurt vaak wat anders, oa wat bruiniger dan vers bloed dat echt diep rood is. Bij ongesteldheid is het bloed vaak al wat ouder en dus bruiniger dan vers bloed. Verder heb ik er weinig verstand van. Sluit me maar bij MiBe aan dat als na ca 5 dagen weg is het waarschijnlijk gewoon je 1e ongesteldheid is, en volgende maand weer terug komt. Al kan het in het begin wat minder regelmatig zijn, er wat meer/minder tijd tussen zitten en wat korter of juist langer aanhouden.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2013, 12:23
Verwijderd
Bij het begin van je menstruatie (eerste keer dus) is het altijd wat donkerder, en later word het gewoon rood.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2013, 21:33
Diamera
Diamera is offline
Bij mij was de eerste keer ongesteld ook zo, opeens hele donkere afscheiding (zo'n rare kleur dat het me niet meteen aan bloed/ongesteldheid deed denken), net als bij jou niet rood en niet veel - een inlegkruisje was net voldoende. Een maand later was het inderdaad weer, maar wederom bruinachtig en niet echt veel. Ik denk dat je ook gewoon ongesteld bent geworden... misschien krijg je volgende maand wel bevestiging. Dat schijnt trouwens niet per se zo te zijn, dat je meteen een cyclus van iets minder dan een maand hebt, je hebt ook meiden die meerdere maanden of zelfs pas een half jaar verder voor de tweede keer menstrueerden.

Wel apart dat je moeder het raar vond, ik kan me zo voorstellen dat het van vrouw tot vrouw verschilt maar het heeft wel vaker zo'n typische kleur.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2013, 11:01
Verwijderd
Het begint waarschijnlijk een beetje 'langzaam', dus een beetje (oud) bloed vermengd met normale afscheiding. Ik vind het zelf niet heel raar klinken ofzo, het klinkt echt als een menstruatie.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2013, 13:22
Miekje*
Miekje* is offline
Mijn eerste menstruaties waren ook van het kaliber donkerbruine afscheiding, en later kreeg ik er ook pas buikpijn e.d. bij. Ik heb het zelfs soms nog wel eens dat ik op die manier ongesteld ben, en ik ben toch echt niet zwanger o.i.d.
Oud 22-03-2013, 19:20
chipiechiken
chipiechiken is offline
Dankje voor de reacties ik zal zien wanneer ik dit nog eens krijg!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten