Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2013, 10:27
Matti*
Matti* is offline
Dag allemaal,

Vreemd dat ik op dit forum ben gekomen en ook iets ga posten hehe. Ik heb het gevoel dat ik mijn gevoelens moet blootleggen maar ik ben daar niet zo gemakkelijk in dus daarom vond ik dit misschien wel een goed idee om het anoniem te doen en hulp te krijgen van mensen die me niet kennen.

Bij deze, here we go

Al een paar jaar kende ik een meisje die me wel aanstond, maar ze was toen in een relatie dus heb ik er nooit aan gedacht om daar een stokje tussen te steken, hier had ik ook géén problemen mee, het kwam niet in me op. Maar een half jaar geleden had ze met haar vriend gebroken en kwam ze naar mij omdat ze verliefd was op me. Gedurende die periode had ze het zelf ook wat moeilijk met haar vorige relatie en probeerde ik daar ook constant rekening mee te houden. Uiteindelijk zagen we elkaar heel frequent en deden we ook alles samen. We 'matchten' echt bij elkaar, werd ons ook verteld . Ikzelf had enorm véél gevoelens voor haar, zelf heb ik nooit een relatie gehad (ik ben 24) omdat ik het echte liefde gevoel zocht voor mij open te stellen aan iemand. Dat gevoel had ik ook bij haar, en zij in het begin ook voor mij.

Het probleem was dat ze niet direct in relatie wou gaan met me wegens haar vorige vriend, wat ik volledig begrijp. Ze vertelde me dat ze vaak wou zeggen wat ze voelde maar iets belemmerde het haar te doen. Na enkele maanden verder heeft ze, volgens mij, daar een gewoonte van gemaakt. Ze wil nog steeds héél vaak bij mij zijn, maar de gevoelens zullen er niet meer doorkomen. Voor mij is dit enorm moeilijk omdat ik haar uit mijn gedachten wil krijgen maar op deze manier dat niet gaat. Nu heeft ze korte tijd terug mij verteld dat ze gevoelens heeft voor iemand anders, en daar ook al bepaalde dingen mee heeft gedaan, wat mij zeer hard kwetst als haar 'goede vriend'. Uiteindelijk kan ik haar niets verplichten om te doen of laten wat ze wil, mits wij géén relatie hebben gehad.

Nu hoor ik haar minder en minder, terwijl ze meer en meer bij de andere gaat goed voelen, hier wil ik ook géén stokje tussen steken. Maar we kunnen goed praten met elkaar en ze vertelde me dat de toekomst nog altijd kan keren, wat mij hoop geeft... Maar ik wil geen hoop meer na al dit.

Mijn probleem nu is over haar te geraken, ik ken dit gevoel niet echt en heb nooit gedacht dat het me zo diep zou raken. Normaal gezien sta ik qua gevoelens sterk in mijn schoenen, maar deze keer bloeit mijn hart en ik kan er niet omheen.

Hopelijk veranderd dit snel,

bedankt voor jullie tijd,

groetjes, Matti*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-03-2013, 11:01
Verwijderd
Heb je nu ooit een echte relatie met haar gehad of niet? (Overigens denk ik dat je hart bloedt, bloemen bloeien en dat is wel een iets ander beeld ^^)
Het is goed dat je geen hoop meer wil, want ik krijg het idee dat je aan het lijntje bent gehouden. Kap alles af, geen contact meer, schrap haar uit je leven, smijt haar van Facebook. De enige manier om er over te raken als je zoveel om iemand geeft, is niet meer om te gaan met die persoon. Als je op de een of andere manier contact blijft houden, dan blijf je kwetsbaar. Zoek afleiding, ga op stap, zoen wat in de rondte, flirt wat, speel games, ga sporten, wat je dan ook graag doet, maar vermijd dingen waarbij je haar tegenkomt.

Het kan lang duren, maar het gaat ooit wel over, al kan het zijn dat je altijd wel een zwak voor iemand blijft houden. Het is aan jou of je die zwakte de overhand laat nemen
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 11:13
feniks
feniks is offline
Ze heeft je in elk geval prima als rebound gebruikt.
Contact verbreken en iemand zoeken die wel voor jou gaat, ipv alleen maar wil rebounden.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 11:25
Verwijderd
Citaat:
Ze heeft je in elk geval prima als rebound gebruikt.
Contact verbreken en iemand zoeken die wel voor jou gaat, ipv alleen maar wil rebounden.
Aan een pure rebound vertel je niet dat je er verliefd op bent.

Ik denk dat dit een geval is dat zij (een relatie met) jou veridealiseerde, maar toen het zover was het helemaal niet zoveel beter was als met haar ex. Ze verliet hem en dacht dat er een hoop leuks lag te wachten met jou, maar het was gewoon niet zo leuk dat ze écht een relatie startte. Ze kwam er pas later achter dat ze je eigenlijk niet zo leuk vond. Het is wel beter voor je om het contact te verbreken.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 11:25
Matti*
Matti* is offline
Bedankt voor jullie reactie,

Nee wij hebben géén relatie gehad, dat wou ze niet, ze vertelde me steeds dat ze van het vrijgezellen leven wou profiteren. Dat heb ik ook vaak ondervonden spijtig genoeg.

Ik zie haar gewoon weg enorm graag, maar ik ga de raad volgen van jullie, heb haar al gestuurd dat ik ga breaken met haar want ze wou nog afspreken. Zal er dus niet meer inzitten.

nogmaals bedankt
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 12:30
Verwijderd
Succes! En volhouden ^^ ze zou kunnen schrikken dat je opeens zo drastisch reageert en je niet kwijt willen en toestanden allemaal, maar je moet aan jezelf denken!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 14:36
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ze is nooit in je geïnteresseerd geweest, maar wilde wel een schouder om op uit te huilen.

Contact verbreken.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 15:13
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Ik denk dat je een beetje richting de freindzone gaat?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 15:40
Verwijderd
Als de friendzone bestaat dan heeft TS daar inmiddels zijn cd's op alfabet kunnen zetten. En daarna een keer op genre, een keer chronologisch en een keer op kleur.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 13:06
Matti*
Matti* is offline
Ik had haar verteld dat ik ze niet meer hoefde te zien, ik ben medewerker van een jeugdhuis waar ik gisteren moest tappen en ze is mij komen opzoeken. We hebben gepraat en ik heb haar in haar gezicht gezegd dat ik aan mezelf moest denken, maar ze kan mij ook niet loslaten, uiteindelijk hebben we ruzie gehad en is zij met tranen vertrokken ...
zucht .....

De friendzone zal er altijd sowieso zijn mits we elkaar echt wel graag hebben, ik geraak er niet meer aan uit nog steeds niet

Laatst gewijzigd op 31-03-2013 om 13:12.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 15:08
Verwijderd
Dat is precies wat ik zei. Zij schrikt en beseft dat ze je gaat kwijtraken. En dus gaat ze vrij waarschijnlijk nu van alles proberen om je te laten blijven (ik ken haar verder niet, maar ik kan me situaties voorstellen waarbij ze je weer hoop gaat geven of dingen beloven). Maar het gaat hier niet om haar, jij wordt hier ongelukkig van en kunt niet echt verder met je leven. Zij zal vast even ongelukkig zijn omdat ze je mist, maar zij is al lang verder gegaan met haar leven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten