![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Als het echt waar is, dan is 't toch niet zijn verantwoordelijkheid om te voorkomen dat anderen hem misbruiken? 'Gewoon weglopen' is hooguit het begin, dat dealt met onmiddellijke veiligheid. Maar het is geen oplossing, hij zit dan nog steeds met die mensen in huis. 'Weglopen, naar het politiebureau, en daar aangifte doen van groepsverkrachting' lijkt me een beter advies. |
![]() |
|
![]() |
Het is heftig als je aangifte tegen je vader of famillie doet..
Je ken ook naar de huisarts om advies/je verhaal kwijt te kunnen, die mensen hebben sws een.beroepsgeheim ding. Als je het tegen niemand zegt vreet het aan je en.da is al helemaal niet fijn. Dus het is aan.jou om.er iets aan te doen.denk ik. |
![]() |
||
Citaat:
Hoe is de omgang met je vader nu? Wat de vervolgstap nu is, is aan jou. Dit had namelijk niet tegen jou zin in mogen gebeuren! Praat over de situatie met je moeder, je huisarts of een andere volwassene die je vertrouwd. Diegene kan je helpen beslissen hoe je hier mee om wil gaan (bijv in gesprek gaan met je vader, of zelfs aangifte doen).
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar juridische definities lopen achter. Zo hebben we in Nederland bijvoorbeeld pas in 1991 juridisch vastgesteld dat mannen überhaupt verkracht konden worden. Dus ik zou een juridische definitie niet als de enige juiste aannemen; uiteindelijk schrijven wij de wetten, niet andersom. Als je iemand tegen z'n zin laat klaarkomen, in dit geval zelfs een minderjarige door een grote groep mannen, dan vind ik dat absoluut verkrachting. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Dat gezegd hebbende - het lijkt me sterk dat een verkrachtingsslachtoffer zich aanmeldt met z'n voor- en achternaam. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
Citaat:
Je kunt prima iemand ongewenst penetreren zonder dat het verkrachting is (voorbeeld: bij een miscommunicatie in een relatie, met daarna excuses) en je kunt ook iemand verkrachten zonder penetratie (voorbeeld: je bindt iemand die geen seks met jou wil vast op een gynaecologische stoel, houdt strak oogcontact, bevredigt ze urenlang met je handen, en als je ze uiteindelijk laat klaarkomen zeg je dat dat betekent dat je het morgen weer mag doen). Verkrachting is een grove schending van je autonomie en keuzevrijheid. Het is uitgebreid seks met iemand hebben tegen hun zin. Of daar penetratieve seks tussen zit of niet maakt niet uit. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Volgens mij wordt er door heel veel "gewone" mensen wel degelijk onderscheid gemaakt tussen verkrachting, aanranding, ontucht etc., en speelt wel/geen penetratie een niet onbelangrijke rol bij dat oordeel. Ik ben benieuwd naar het sociaal-wetenschappelijke onderzoek waaruit blijkt wat precies "wij met z'n allen" in Nederland verkrachting vinden (in plaats van bijv. aanranding). Voorlopig is het vooral jouw eigen "sociaal concept"
![]() |
![]() |
|
![]() |
omg mensen pls,
verkrachting = ongewild sex hebben met iemand, sex (met penetratie) = het binnendringen van de penis in het lichaam. aanranding = alle andere sexuele handelen: strelen (over penis, kont, ...), met woorden (bv.: daar moet wel een grote inzitten he, wil ik wel is uitproberen), aftrekken, pijpen (als iemand jou pijpt tegen je zin is het aanranding, als jij iemand moet pijpen tegen je zin is het verkrachting) , etc. |
![]() |
|
Specifieke definities zijn niet zo enorm van belang. Er is TS iets aangedaan tegen zijn zin, en hoe we dat ook bestempelen, dat is fout. Wat hij daar nu mee wil, is aan hem...
||
Citaat:
Ik vind het raar dat aan penetratie zo veel impact wordt toegedicht en bij bijvoorbeeld klaarkomen of incest niet. Ik vind de grens tussen aanranding en verkrachting daarom arbitrair - er zijn gewoon ernstige en minder ernstige schendingen van consent, en penetratie is daar niet noodzakelijk doorslaggevend voor. Maar ik weet dat de meeste mensen het daar niet met mij eens zijn. Verder wat Elin3 zegt. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ben je 't er niet mee eens dat verkrachting een sociaal concept is?
M.a.w. een woord dat invulling krijgt door hoe een maatschappij ermee omgaat? Denk je bijvoorbeeld dat een huisvrouw uit de jaren '50 hetzelfde denkt over verkrachting als een stripper uit Las Vegas? Of een lesbiënne uit Oeganda dezelfde ideeën heeft bij verkrachting als een zakenman uit Friesland? Als het geen sociaal concept is, waarom kon je voor 1991 geen mannen verkrachten (juridisch gezien) en nu wel? Volgens mij lees je mij gewoon verkeerd. Ik zeg dat 'wat wij met z'n allen vinden' bepalend is voor hoe zo'n term betekenis krijgt. Niet dat we allemaal hetzelfde vinden, laat staan dat iedereen hetzelfde vindt als ik. Interessant onderwerp. Toch maar een topic over maken. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
borsten van vriendin niet mogen betasten Verwijderd | 9 | 09-08-2012 12:26 | |
Seksualiteit |
betast door eigen vader WAT TE DOEN? anoniem0313 | 49 | 21-12-2011 12:29 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Meisje(s) in zwolle betast @ agent Nieuwsverspreid | 12 | 11-12-2011 15:39 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
geen hand geven Cookie | 500 | 29-11-2004 20:20 | |
Seksualiteit |
Seksueel betast worden door een meisje.. Prea|K | 85 | 29-08-2003 08:46 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |