Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2013, 15:03
MikeJuh
MikeJuh is offline
Hallo, ik word nu all bijna heel mijn schoolperiode op de middelbare (1ste, brugklas zeg maar) gepest door een paar kindere, ze schelden me uit voor downie en homo enz en in de pauze gooien heel de tijd 2 kinden dingen naar mij (droppen van flessen, afgelikt snoep, eten) en ik word hier best wel boos om. Meestal gooi ik die zelfde spullen wel terug maar de laatste tijd reageer ik gewoon niet meer maar ze blijven doorgaan, iemand die hier mee bekend is of kan helpen, alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2013, 16:47
Tink*
Tink* is offline
Dat is vervelend voor je zeg. Pesten is een naar geval, vooral omdat slachtoffers vaak het idee hebben dat wat ze ook doen, niets helpt. Weet je wie die kinderen zijn? Kennen zij jou ook ergens van of is het gewoon random? Ik zou dit gewoon aangeven bij mijn mentor als ik jou was en dan kijken wat hij/zij voor je kan doen. Want dit is natuurlijk echt niet oke!
Oud 14-03-2013, 16:54
MikeJuh
MikeJuh is offline
De kinderen zitten bij mij in de klas, en als ik naar de mentor ga weet ik nu al dat het niet stopt en gewoon erger word, dan vinden ze me denk een mietje dat ik mijn eigen zaken niet kan oplossen en dit vind ik erg vervelend.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2013, 17:44
jongenjongen17+
jongenjongen17+ is offline
Het beste wat je kan doen is hulp van andere leerlingen vragen. Misschien kunnen zij je verder helpen of probeer voor je eigen op te komen en laat zien wie je bent. Probeer een beetje meer zelfvertrouwen te hebben en de pesters een kopje kleiner te maken. Pesten is inderdaad een naar geval!

Veel succes!!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2013, 15:18
Drater
Drater is offline
Ga naar een leraar of zeg dat ze moeten ophouden.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2013, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Ga naar een leraar of zeg dat ze moeten ophouden.
Ja. Zeggen dat ze moeten ophouden. Dat zal ze leren!

Je zou kunnen terugschelden. Vooral opmerkingen over de moeders van de knaapjes in kwestie weten op die leeftijd wel de gevoelige snaar te raken.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2013, 15:27
Drater
Drater is offline
Citaat:
Je zou kunnen terugschelden. Vooral opmerkingen over de moeders van de knaapjes in kwestie weten op die leeftijd wel de gevoelige snaar te raken.
Ja en anders gewoon een klap op hun bek
Met citaat reageren
Oud 15-03-2013, 15:28
Verwijderd
Daar hoop je natuurlijk op. Wel proberen het op zelfverdediging te gooien dan.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2013, 18:01
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Je kan een keer zeggen dat ze op moeten donderen. Je ziet soms dat pesters niet eens echt door hebben dat ze zoveel impact maken op iemand. Bij dat TV programma waarbij een oude klas weer samen komt ook ooit iemand geweest die zei: jullie hebben mij vroeger altijd zo gepest, ik ben daardoor zo onzeker geworden, heb daardoor zo'n rotjeugd gehad. Ik ben nog jaren bij een psycholoog geweest". Waarop die 2 pester reagereerden dat ze nooit geweten hebben dat ze zo vervelend waren.

Maak het de pesters ook wel kenbaar dat je het niet wil, ga er niet vanuit dat ze dat zelf weten. Helpt dat niet, dan toch naar je mentor stappen. Als het goed is werkt dat prima. Heb het ook wel meegemaakt dat iemand me uit het niks mail stuurde met doodsbedreiging erin. Kende hem niet, wist wie het was, maar kennen, nee. Toen maar naar mijn ouders gelopen met "wat moet ik hier nou weer mee?". Nou, naar de mentor dus. Omdat het was van "ik sla je dood" ipv "stomme lul" ging het overigens rechtstreeks door naar schoolhoofd. Nooit meer last van gehad. Ooit een klasgenoot die de klas uit was gestormd omdat hij het beu was. 10 minuten later was de mentor er ook, daarna was het echt aanzienlijk minder. Meestal pakken die dingen goed uit.

Het kan wel eng en/of vervelend zijn naar je mentor te stappen, maar juist voor zulke dingen heb je mentoren. Scholen hebben ook vertrouwens personen, die kan je om advies vragen. Zij zullen in principe niks tegen je mentor of ouders zeggen (tenzij jij daar om vraagt). Je kan natuurlijk het er ook eerst even met je ouders over hebben mocht je dat prettiger vinden.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2013, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Je kan een keer zeggen dat ze op moeten donderen. Je ziet soms dat pesters niet eens echt door hebben dat ze zoveel impact maken op iemand. Bij dat TV programma waarbij een oude klas weer samen komt ook ooit iemand geweest die zei: jullie hebben mij vroeger altijd zo gepest, ik ben daardoor zo onzeker geworden, heb daardoor zo'n rotjeugd gehad. Ik ben nog jaren bij een psycholoog geweest". Waarop die 2 pester reagereerden dat ze nooit geweten hebben dat ze zo vervelend waren.
Aan de andere kant kan je je afvragen of ze dat niet gewoon maar zeggen om eronderuit te komen. Natuurlijk is het makkelijker om te zeggen dat je iets "nicht had gewust" dan toegeven dat je gewoon geen fuck gaf om of ze wel of niet eronder lijden.

Persoonlijk neem ik dergelijke "schuldbewuste" reacties met een korreltje zout. Doorgaans zijn pubers prima in staat om te concluderen of wat zij doen wel of niet schadelijk is voor hun doelwit. Je hoeft echt niet 21+ te zijn om te begrijpen wanneer je iemand echt te hard pusht.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2013, 19:04
Verwijderd
Dit soort dingen gebeuren in een pauze. Licht vooraf toezichthouder in, die onopvallend oplet wat er een week lang gebeurt. Zij worden op heterdaad betrapt en jouw rol daarin blijft onzichtbaar.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2013, 19:33
kuikenpower
kuikenpower is offline
Ik zit zelf in de eerste en ik werd in de pauze altijd lastig gevallen door derde klassers ze gooiden ook enzo wat jij ookt hebt maar ik ben toen naar de concierge geweest en nu heb ik geen last meer van ze op een paae nare opmerkingen na dan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten