Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2011, 16:46
Retroflex
Retroflex is offline
Ik ben 16 jaar, zit in 4Havo en ik zit er mee dat het me niet wil lukken op school vrienden te maken. Mijn klasgenoten vinden me niet leuk op een of andere manier. Ik mag er nooit bij komen zitten in de pauze, ik wordt nooit ergens uitgenodigt en in werkgroepjes ben ik ook altijd degene die ongewenst is. Waardoor het komt weet ik niet. Wist ik het maar. Een vriendinnetje of een meisje dat me leuk vond heb ik ook nog nooit gehad. De populaire meisjes voelen zich zelfs te goed om met me te praten.

Gepest wordt ik niet echt. Als ik niets zeg en niet bij hen kom zitten laten ze me wel met rust. Maar als ik probeer om mee te praten dan negeren ze me of maken ze domme opmerkingen.

Sinds kort mag ik ook van mijn ouders uit in de jongerenkroeg. Ik ging daarheen. Maar toen kwam er een meisje naar me toe die vroeg wat ik daar deed en dat ik mijn eigen vrienden maar moest zoeken. Ik en toen weggegaan en niet meer uitgeweest. MIjn ouders vragen wel eens waarom ik niet ga. Dan meld ik dat ik het niet leuk vind maar dat vinden ze raar.

Ik heb een vriend. Die woont in de straat en is een paar jaar jonger en zit op een andere school op het VMBO. Met hem kan ik het wel goed vinden. Maar ik zou zo graag ook vrienden op mijn eigen school hebben.

Ik ben vaak heel jaloers op jongens die wel gewoon populair zijn en vrienden hebben, En die wel aandacht krijgen van meisjes. Waarom zij wel en ik niet?

Iemand die dit ook meegemaakt heeft of tips heeft hoe ik populairder kan worden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-09-2011, 02:27
AceSpade
AceSpade is offline
Nou het klinkt alsof je normaal bent maar misschien vreemd ruikt of een vreemde adem hebt. Wat belangrijk is:
Wat denk je dat de oorzaak is?
Doen wat je wilt doen. Als een stomme snol het niet waardeert dat je uit gaat is t haar probleem, niet jouwn. Zelf vind ik uitgaan ook redelijk. Het boeit me weinig.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2011, 22:31
Retroflex
Retroflex is offline
Dank voo rje antwoord

Ik heb geen idee. Ik verzorg mezelf gewoon goed.

Wat ik wel heb is dat ik moeilijk om kan gaan met opmerkingen en nooit weet wat ik moet zeggen. Ik vindhet moeilijk me een relacte houding te geven.

Ik vind uitgaan wel leuk maar niet als mensen vinden dat ik maar op moet rotten
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 19:38
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Ik zou doorgaan met uitgaan, juist daar kun je vrienden ontmoeten en creeër je een grote sociale kring buiten school. En dan kan het ook niet zo veel meer schelen dat mensen in je klas je misschien niet mogen.
Woon je in een dorp ofzo? Want in een grotere stad zijn er altijd wel plekken die beter bij je passen en waar je geen mensen van school zult ontmoeten.
Oud 21-09-2011, 09:16
Verwijderd
Ik denk dat je klas zo tegen je doet omdat een paar mensen hebben bedacht dat het leuk is om iemand zo buiten te sluiten, en omdat jij aan het begin nog geen vrienden had, werd jij gekozen als makkelijkste slachtoffer - en de rest van de klas durft er niets tegen te doen. Dat ligt dus niet aan jou. Als ik jou was zou ik dan ook helemaal geen vrienden willen zijn met de mensen uit je klas. Ze klinken namelijk nogal stom. Maar elke school heeft ook wel groepjes mensen (in een andere klas) die wél normaal kunnen doen als je in de pauze bij ze gaat zitten, dus probeer dat eens.
Of als het op school niet lukt, ga dan op een teamsport. Dat is ook een manier om nieuwe mensen te leren kennen en makkelijk vrienden te maken dan kun je ook weer uit met je team en op die manier mensen ontmoeten.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2011, 18:50
Retroflex
Retroflex is offline
Ik woon in een middelgrote plaats. Er is eigenlijk een groot cafe waar de mensen van mn school uitgaan. Er is ook nog wel een hardrockers cafe maar daar ken ik helemaal niemand.

Misschien heb je gelijk dat ik gewoon moet gaan en schijt hebben aan die meid. Het zijn eigenlijk ook alleen maar die popi lui die uitgaan. Velen gaan ook niet, geen idee waarom. Maar ik zou het graag wel willen.

Het valt me inderdaad wel op dat het een paar mensen zijn (drie jongens en twee meisjes) die mij echt niet moeten en het me onmogelijk maken aansluiting te vinden. De rest heeft geen mening maar blijft ook trouw aan die vijf.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2011, 19:52
xx-Joyce-xx
xx-Joyce-xx is offline
Probeer anders is met 1 van die mensen buiten die 5 te gaan praten,
als die 5 er niet bij zijn. grote kan dat ze dan wat normaler doen!
Want dan hoeven ze niet stoer te doen en zich groot te houden.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2011, 20:12
Eend
Eend is offline
Ik hoorde op een reguliere school ook nooit bij de populairste. Eerder bij de aso's. Nam het vaak op voor mensen zoals jij en dat wordt gewoon niet gewaardeerd. Dan ben je zelf ook een kneus.
Toen moest ik naar het speciaal onderwijs en daar werd ik door mn houding juist populair. Ik werd eerst gepest, maar omdat ze schrokken dat ik thuis bleef (niet aan te raden), voelden ze wel angst. Nu is één van die pesters mijn beste vriendin.
Ik merkte dat mensen "bij ons" probeerden te komen, maar dat lukte gewoon niet, omdat wij een hecht groepje waren. We waren echt vrienden, gingen elke vrijdagmiddag naar de bios na school, we ondernamen dingen. Pas achteraf zagen we in dat we het populairste groepje waren.

Maar wat ik wil zeggen: Zoek vrienden. Zoek ze niet waar groepjes al hecht zijn, dan loop je idd gezien te worden als een soort kneusje.
Ik ben nu ook niet populair meer, maar dat maakt me niet uit. Ik heb nog vrienden en díé zijn het belangrijkste!
Oud 23-09-2011, 23:16
Retroflex
Retroflex is offline
Hmm vanavond wilde ik weer uit maar op een of andere manier ben ik toen ik voor de deur van dat cafe stond weer omgedraaid. Voelde me niet om mijn gemak alleen. Voelde al van die nare blikken buiten van "Die sukkel is alleen"

Misschien moet ik me er bij neerleggen dat mijn klas me niet leuk gaat vinden. Wil eens kijken of ik met een paar jongens uit een ouwe klas wat kan optrekken. Die gaan nooit uit. Maar misschien kan ik ze meekrijgen.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2011, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Nam het vaak op voor mensen zoals jij en dat wordt gewoon niet gewaardeerd. Dan ben je zelf ook een kneus.
In de 2e kwam ik in een klas waar een onzekere en ietwat dikke jongen homo was maar daar begrijpelijk niet voor durfde uit te komen. Al snel was er een groepje bitches die dat doorhadden en stoer tegen hem begonnen te doen. Sporten kon hij ook voor geen reet dus dat gaf de dames des te meer brandstof om hem uit te lachen.

Op een gegeven moment had ik daar genoeg van en heb ik die jongen even apart genomen om zijn technieken wat te verbeteren en achteraf tegen dat groepje skanks geblaft dat ik geen zin meer had in die onzin en sindsdien, op wat onschuldige uitzonderingen na want ik heb niets tegen een beetje geplaag hier en daar, kwam hij perfect mee met de klas en heb ik nooit meer hoeven ingrijpen.

De bitches met de grote mond wilde achteraf nog steeds tijdens schoolfeesten bij ome Reverend op schoot. Het is echt niet per definitie zo dat je wordt uitgekakt als je het opneemt voor de 'kneuzen'.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2011, 17:40
Cy
Cy is offline
Citaat:
Ik zou doorgaan met uitgaan, juist daar kun je vrienden ontmoeten en creeër je een grote sociale kring buiten school. En dan kan het ook niet zo veel meer schelen dat mensen in je klas je misschien niet mogen.
Woon je in een dorp ofzo? Want in een grotere stad zijn er altijd wel plekken die beter bij je passen en waar je geen mensen van school zult ontmoeten.
Dit is wat je het beste kunt doen, je kan je niet laten wegsturen omdat iemand je niet mag.
Loop weer terug en ga aan de bar zitten en probeer vanaf daar een gesprek te starten en dan gaat vanzelf wel alles goed.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2011, 17:20
Verwijderd
Citaat:
In de 2e kwam ik in een klas waar een onzekere en ietwat dikke jongen homo was maar daar begrijpelijk niet voor durfde uit te komen. Al snel was er een groepje bitches die dat doorhadden en stoer tegen hem begonnen te doen. Sporten kon hij ook voor geen reet dus dat gaf de dames des te meer brandstof om hem uit te lachen.

Op een gegeven moment had ik daar genoeg van en heb ik die jongen even apart genomen om zijn technieken wat te verbeteren en achteraf tegen dat groepje skanks geblaft dat ik geen zin meer had in die onzin en sindsdien, op wat onschuldige uitzonderingen na want ik heb niets tegen een beetje geplaag hier en daar, kwam hij perfect mee met de klas en heb ik nooit meer hoeven ingrijpen.

De bitches met de grote mond wilde achteraf nog steeds tijdens schoolfeesten bij ome Reverend op schoot. Het is echt niet per definitie zo dat je wordt uitgekakt als je het opneemt voor de 'kneuzen'.
Telt niet echt, als je zo knap bent willen bitches altijd bij je op schoot

Mijn populariteit steeg trouwens ook altijd als ik de popi-doende jongen in onze klas afbekte
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 08:50
Retroflex
Retroflex is offline
Bedankt voor jullie reacties.

Heb nu in de pauze een andere jongen uit een andere klas waarmee ik kan lunchen gevonden. Zo mogelijk is hij nog minder populair dan ik. Maar dat boeit me eigenlijk zoveel niet meer.

Ik zal eens kijken of ik hem zover krij om mee uit te gaan. .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten