Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2013, 11:43
isabelle.brouns
isabelle.brouns is offline
Hoii,
Ik heb een acer netbook.
Maar hij is heel traag.
Ik heb hem nu 1 jaar en als ik bijvoorbeeld internet wil aan zetten loopt ie steeds vast en moet ik echt een kwartier wachten.
Het ergste is dat ik hem op school ook moet gebruiken. Maar dat lukt nu dus niet.
Hebben jullie ideeën?
Doei!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2013, 13:15
JVV079
JVV079 is offline
Je kan beter een laptop kopen.. Een netbook is niet echt geschikt voor het "harde" werk.

Een goedkopere oplossing; Misschien moet je hem eens helemaal resetten ? Dus terugzetten naar fabrieksinstellingen ? Het is vervelend maar je moet wel een back-up maken! (of alles even op USB-stick zetten)

Als hij traag blijft doen toch even naar een nieuwe kijken! - Dan kan je beter een laptop nemen - .. Een aanrader is HP ;-)
Met citaat reageren
Oud 14-04-2013, 13:58
isabelle.brouns
isabelle.brouns is offline
okay thnx
Met citaat reageren
Oud 14-04-2013, 14:21
JVV079
JVV079 is offline
Als je nog meer hulp nodig hebt kan je altijd een privé bericht sturen Ik heb verstand van goed(kop)e laptops en ik wil je wel helpen hoor
Met citaat reageren
Oud 14-04-2013, 15:31
freyk
freyk is offline
Citaat:
Je kan beter een laptop kopen.. Een netbook is niet echt geschikt voor het "harde" werk.
mwah, voor kleine schoolopdrachten is het best te doen.

Voordat je de oplossingen van jvv079 uit gaat voeren, raad ik je aan om de overbodige (automatisch startende) programma's stoppen/verwijderen.
Dit kan je doen met de hiervoor alles-in-een-applicatie ccleaner.
Oud 14-04-2013, 22:53
Silvano08
Silvano08 is offline
Inderdaad zou ik even op zoek gaan naar het programma 'CCleaner' (gratis). Daarmee wordt je computer opgeschoond en kun je overbodige opstartende programma's uitzetten. Ook kun je het register scannen op fouten en ze herstellen, wat je pc ook sneller zou kunnen maken.

En ik weet niet hoe vaak je het doet, maar je computer maandelijks defragmenteren (kan via de computer zelf, of door het downloaden van een gratis defragmentatieprogramma) kan ook geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2013, 20:41
Zoari
Zoari is offline
Ik gebruik mijn Toshiba laptop nu al 5 jaar helemaal vol virussen en hij doet het nog.
Ik zorg dat ik hem om de 3 maanden hem weer op Fabriek´s instellingen zet. Dat betekent dat je laptop helemaal op "RESET" gaat en alles verloren gaat. Je laptop gaat er wel sneller van werken en je hebt grote vrije ruimte. Om dit te doen sluit je je laptop af start je hem weer op en hou je F8 ingedrukt je komt dat bij een Menu en als het goed is moet je de onderste kiezen. Zoek het anders even snel op.

je kan ook zorgen dat C schijf opgeschoond word en alles knipt naar de D schijf
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten