Advertentie | |
|
![]() |
|
Je loopt 40 jaar achter, het staat er al sinds 1973 niet meer in.
Verder beschrijft de DSM niet alles wat toevallig afwijkt van het gemiddelde. Het wordt gebruikt bij de diagnose en behandeling van psychische stoornissen. Vertel eens, welke behandeling van homoseksuelen had jij in gedachten, in al je verdraagzaamheid?
|||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Je zou kunnen stellen dat juist de afwijking bij de 'normaal' hoort; moeder natuur heeft voor alles gezorgd. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je voorbeeld over de (c.q. een?) octopus begrijp ik niet. Wat wil je hier mee zeggen? En nog belangrijker; waarom wilde je überhaupt niet reageren? |
![]() |
|
Ik was van plan niet te reageren om zo het onderwerp niet af te laten dwalen en er niet full-time mee bezig te zijn, want wat ik zeg is natuurlijk controversieel.
Als wat jij zegt waar is dan heb je misschien gelijk, maar we hebben hier een goede discussie dus daar diep ik niet op in. Ik denk dat homoseksualiteit ongeneesbaar is, inderdaad, het is bepaald, maar dan nog moet je het wel kunnen vaststellen, natuurlijk heb je daar DSM niet voor nodig, maar dan nog hoef je het er niet uit te halen, nergens voor nodig.
|
Het is uit de DSM gehaald omdat het tegenwoordig (en dat is dus al best een tijdje) niet meer wordt gezien als een psychische stoornis. Waarom zou het dan wel in een boek over psychische stoornissen moeten staan? Omdat jij het toevallig nog steeds ziet als een ongeneeslijke 'ziekte'? Waarom wil jij homoseksualiteit eigenlijk zo graag kunnen 'vaststellen'?
Ik geloof dat je het principe van wetenschappelijke publicaties niet helemaal snapt; die worden nogal eens herzien als uit nieuw onderzoek blijkt dat het toch anders zit. Verder nergens voor nodig, hoor.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Tja, als we a. allemaal gaan lopen zeiken op champs-elysees en b. champs elysees niet mee wil doen aan een gezonde discussie (en hij is de enige voorstander van het terugstoppen van homoseksualiteit in de dsm) dan moet er maar een slotje op.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Seksuele voorlichting Verwijderd | 189 | 05-06-2020 09:02 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Homoseksualiteit als ziekte Verwijderd | 279 | 25-09-2005 12:18 |