Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2013, 20:47
th3herbalist
th3herbalist is offline
Hallo allemaal

Over een 3 weken vertrekken we met school naar Italie in passo tonale voor skistage.
Het zijn 10 dagen en ik (17 jaar) wil natuurlijk heel erg graag daar een jointje kunnen roken.

Nou hebben ze mij op school al aangesproken over verdovende middelen meenemen, wat ik eigenlijk wel heel raar vind. Het enige wat ze van mij weten is dat ik een gebruiker ben, zonder problemen. Dit gesprek was met mijn klasverantwoordelijke en de directrice.

Ze hebben gezegd dat als er een controle is dat ik en ook hun in de problemen komen nzo, daarvoor dat ze me hadden gewaarschuwd. Nu zeiden ze ook dat ze liever een controle wouden doen voor dat we vertrekken (op aanvraag van de school), maar dit vind ik persoonlijk wel wat vreemd aangezien er ook ouders enzo gaan bij staan.

Nu is mij vraag: zou ik meenemen?
zo ja, hoe kan ik ervoor zorgen dat de honden niks ruiken

Ik zat te denken aan een thermosfles en die vullen met drinken, met op de bodem men wiet (3gr) met plakband of lijm vastgemaakt in alu folie in een condoom. Zouden de honden dat ruiken?

Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.

Alvast bedankt

Laatst gewijzigd op 10-02-2013 om 21:59.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2013, 22:22
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Ik zou het niet meenemen. Je mag namelijk nog geen drugs hebben by dutch law, van je docenten niet en van de italianen ook niet. Honden ruiken het overigens, hoe je het ook verpakt. Soms worden op vliegvelden mensen aangehouden omdat de hond op hen reageert, vaak hebben ze dan dollars vast gehad waar drugs op heeft gezeten. Op een fucking bank biljet. En jij wil vele malen die kwantiteit meenemen? ;D.

Overigens gaat je school geen honden inzetten, ze checken hooguit je tas(sen) ed voordat je de bus in stapt.

Als ze het controleren kan je altijd vragen om een afgesloten ruimte zonder anderen, gewoon, omdat het de rest niks aangaat wat voor onderbroeken je meeneemt ed.

Je kan overigens goed geschorst worden mochten ze drugs bij je vinden. Het mag zoiezo niet en je bent er al op aangesproken/gewaarschuwed. Ik denk dat je het prima 10 dagen overleefd zonder jointje ;d.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 22:35
Patataap
Patataap is offline
Het lijkt me vrij duidelijk dat het antwoord op je vraag nee is.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 22:48
th3herbalist
th3herbalist is offline
Citaat:
Ik zou het niet meenemen. Je mag namelijk nog geen drugs hebben by dutch law, van je docenten niet en van de italianen ook niet. Honden ruiken het overigens, hoe je het ook verpakt. Soms worden op vliegvelden mensen aangehouden omdat de hond op hen reageert, vaak hebben ze dan dollars vast gehad waar drugs op heeft gezeten. Op een fucking bank biljet. En jij wil vele malen die kwantiteit meenemen? ;D.

Overigens gaat je school geen honden inzetten, ze checken hooguit je tas(sen) ed voordat je de bus in stapt.

Als ze het controleren kan je altijd vragen om een afgesloten ruimte zonder anderen, gewoon, omdat het de rest niks aangaat wat voor onderbroeken je meeneemt ed.

Je kan overigens goed geschorst worden mochten ze drugs bij je vinden. Het mag zoiezo niet en je bent er al op aangesproken/gewaarschuwed. Ik denk dat je het prima 10 dagen overleefd zonder jointje ;d.
Waarschijnlijk heb je gelijk, gaat toch wel effe anders zijn. Ook al ben ik niet verslaafd,ik heb de laatste 1,5 jaar elk weekend gerookt ;D

Gelukkig mogen we wel een goeie aprčs-ski doen na het skiën en wie weet kom ik daar wel iemand tegen die met een jointje rondloopt

Thnx
Met citaat reageren
Oud 11-02-2013, 09:13
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Als je moeite hebt om je gewoonte een weekend nier door te zitten dan is het woord verslaving niet heel gek in die context .
Met citaat reageren
Oud 11-02-2013, 12:18
th3herbalist
th3herbalist is offline
Citaat:
Als je moeite hebt om je gewoonte een weekend nier door te zitten dan is het woord verslaving niet heel gek in die context .
neeh, ik vind het gewoon saai om heel het weekend thuis niks te doen.
Waarschijnlijk zit ik dan toch gewoon heel de dag te gamen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2013, 13:05
Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Ga bier drinken.
Oud 11-02-2013, 16:50
MarcWeller
MarcWeller is offline
ik weet niet of honden ook spacecake kunnen ruiken,
Maar ja 10 dagen zonder moet toch wel kunnen?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2013, 18:24
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Ga je met het vliegtuig of de bus? Met de bus is het namelijk erg onwaarschijnlijk dat je honden tegen gaat komen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2013, 13:20
Verwijderd
Tuurlijk moet je meenemen. Skivakantie is bij uitstek een motivatie om jointjes te roken.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2013, 20:16
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Citaat:
Tuurlijk moet je meenemen. Skivakantie is bij uitstek een motivatie om jointjes te roken.
Dat is wel wat de ervaring leert ja
Met citaat reageren
Oud 12-02-2013, 21:34
th3herbalist
th3herbalist is offline
Citaat:
Ga je met het vliegtuig of de bus? Met de bus is het namelijk erg onwaarschijnlijk dat je honden tegen gaat komen.
Met de bus, maar de directrice zei dat ze de bus wouden controleren (mij waarschijnlijk) op verdovende middelen. nu weet ik niet of dit waar is of dat ze me gewoon schrik aan het aan jagen zijn.

En voor angst honden heb ik niet echt schrik, aangezien ik een honden fan ben
Met citaat reageren
Oud 13-02-2013, 08:01
Verwijderd
Het is overigens niet de bedoeling dat je hier vraagt over hoe je het wel mee kunt smokkelen. Dat is illegaal en daar werken wij niet aan mee.

Als je het wil hebben over het risico om gepakt te worden, prima.

En hondenfan of niet, die hond zit er niet op te wachten geaaid te worden door jou hoor, die is daar voor zijn werk en ik denk dat die honden (ik heb nog geen drugshond meegemaakt, dus ik weet het niet) best moeilijk kunnen zijn als je hun werk belemmert. Overigens is het ook niet de hond waar je bang voor moet zijn maar voor diegene die de hond bij heeft.

Over betrapt worden terwijl je in Frankrijk reist :http://www.frankrijkalsvakantieland.nl/drugs.htm
En in Italië zal het niet veel anders zijn, al kan ik daar zo snel niets vinden over straffen.

En denk er aan: je reist met een bus met een Nederlands kenteken, de bus zit vol jongeren en als je in Italië rondloopt, je bent jong en je spreekt Nederlands. Als er een manier is om op te vallen als kanshebber, is het wel zo.
Ik zou het risico niet willen/durven nemen. En je beweert niet verslaafd te zijn, je rookt omdat het zoooo ontzettend saai is ieder weekend, why the fuck denk je dat het saai gaat zijn op een ski-vakantie in Italië, valt dat bij jou ook onder saai ofzo?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2013, 08:19
Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Drugshonden zijn superchill! Toen ik naar Terschelling ging (algeheel drugsverbod) stond er ook 1 en die kon ik gewoon aaien. De vrouw waar die hond mee stond was echter heel veel minder aaibaar. Chagerijnige kop.

Laatst gewijzigd op 13-02-2013 om 08:20. Reden: typfoutjes
Met citaat reageren
Oud 13-02-2013, 11:03
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
neeh, ik vind het gewoon saai om heel het weekend thuis niks te doen.
Waarschijnlijk zit ik dan toch gewoon heel de dag te gamen.
Rokers zeggen ook dat ze het gewoon lekker vinden. Maar als je met gedachten in je hoofd zitten over 'je gewoonte' niet kunnen doen dan is er sprake van verslavingsverschijnselen.

Mensen die bijvoorbeeld om iets voor sluitingstijd van de supermarkt nog ineens denken "shit, geen sigaretten meer!" en dan toch nog maar even snel op en neer gaan, is een goed kenmerk van verslaving.

Als je dat weekend je er aan ergert niet te kunnen blowen of toch gaat proberen het wel te doen ben je simpelweg toch verslaafd aan je weekendelijkse joint.

Verslaving heeft niks te maken met overdodis, frequentie oid. Het is simpelweg niet kunnen afwijken van je gewoonte.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2013, 12:34
Heer Wil
Heer Wil is offline
Čen bus van hier tot italië gaat door Zwitserland, en dus is er kans op douane omdat die niet bij de Europese Unie horen. En zoiezo, mensen die zovaak gebruiken dat ze het zelf op uitwisseling mee willen nemen... Beter neem je de eerste bus naar de inrichting ipv italië.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2013, 12:54
Verwijderd
Niet altijd, ze kunnen het ook volledig via Frankrijk doen. Zwitserland schijnt wel heel losjes tov canabisbezit te staan, maar je krijgt wel altijd een flinke boete.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2013, 14:00
Stomme Klont
Stomme Klont is offline
In ieder geval. Als iedereen alles gaat controleren en je de lul kunt zijn en je het ook zonder jointje leuk gaat vinden én je niet verslaafd bent; laat het lekker thuis en ga dan heel veel blowen als je thuis bent! Je overleeft het vast wel zonder wiet dus als ik jou was zou ik het risico niet eens willen lopen.
Oud 13-02-2013, 17:32
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Niet altijd, ze kunnen het ook volledig via Frankrijk doen. Zwitserland schijnt wel heel losjes tov canabisbezit te staan, maar je krijgt wel altijd een flinke boete.
Geloof dat Zwitserland al dat logge verkeer ook hardstikke beu is, die tolwegen daar schijnen niet te betalen zijn. Denk dat zijn school ook een lowbudget heeft dus dan is het goedkoper om er omheen te rijden
Met citaat reageren
Oud 13-02-2013, 22:39
hendroit
hendroit is offline
Ik weet niet of je naar een drukke skiplek of stad gaat maar als dat zo is kun je daar waarschijnlijk makkelijk aan hasj en wiet komen, die italianen kunnen er ook wat van.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2013, 02:15
Verwijderd
Je noemt jezelf een gebruiker zonder problemen, maar je wil jezelf wel in allerlei bochten wringen met alle risico's van dien om te gebruiken, terwijl je weet dat je al scherper in de gaten gehouden gaat worden. Ga gewoon leuk op reis en rook er een paar extra als je terug komt.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2013, 06:57
Verwijderd
Citaat:
Het enige wat ze van mij weten is dat ik een gebruiker ben, zonder problemen.
Citaat:
Ik zat te denken aan een thermosfles en die vullen met drinken, met op de bodem men wiet (3gr) met plakband of lijm vastgemaakt in alu folie in een condoom. Zouden de honden dat ruiken?
Lijkt me dat je weldegelijk een (verslavings)probleem hebt. The irony.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2013, 15:19
Verwijderd
Addict
Met citaat reageren
Oud 14-02-2013, 18:38
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Citaat:
Addict
Nuttig.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2013, 21:31
Verwijderd
Ik kan het natuurlijk uitleggen:
Ik rook zelf ook regelmatig een jointje, bij voorkeur White Widdow, maar als ik me echt in bochten moet gaan wringen om het te krijgen, dan maar een keertje niet. TS is daar duidelijk wel toe bereid, kan duidelijk niet een korte periode zonder, daarom vind ik het een addict. Maar ik dacht dat dat wel duidelijk was, vandaar dat ik m'n motivatie even wegliet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2013, 12:49
Verwijderd
"ik doe het anders dus ik ben geen addict en hij wel".
Met citaat reageren
Oud 16-02-2013, 11:14
Verwijderd
Hij kan toch gewoon duidelijk niet een korte periode zonder? Maar wat jij wilt verder joh.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2013, 09:24
Patataap
Patataap is offline
Citaat:
"ik doe het anders dus ik ben geen addict en hij wel".
Wtf is dat nou weer voor een non argument joh :')
Met citaat reageren
Oud 17-02-2013, 12:28
Verwijderd
Dat vroeg ik me ook af.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2013, 12:46
Verwijderd
Je snapt me niet, maar prima verder.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2013, 12:55
Verwijderd
Wat valt er niet te snappen? Je neemt jezelf als maatstaf voor 'normaal' en iemand die daaroverheen gaat zie je als extreem.

Dat is hartstikke normaal verder, maar absoluut geen argument om iemand 'addict' te noemen.

Als ik ga snowboarden wil ik ook graag wat jointjes meesmokkelen. Dat heeft niets te maken met niet-zonder-kunnen.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2013, 14:16
Verwijderd
Niet zonder kunnen is toch een teken van verslaving? Misschien druk ik me ongelukkig uit, maar ik snap je probleem niet.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2013, 14:38
Verwijderd
Wat heeft een jointje willen roken voor het snowboarden te maken met niet zonder kunnen?

Je drukt je niet ongelukkig uit, er zitten slechts wat gaten in je logica.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2013, 22:12
tripster
tripster is offline
Waarom uberhaupt wiet :')
Met citaat reageren
Oud 27-02-2013, 14:15
fleurdeg
fleurdeg is offline
Citaat:
Hallo allemaal

Over een 3 weken vertrekken we met school naar Italie in passo tonale voor skistage.
Het zijn 10 dagen en ik (17 jaar) wil natuurlijk heel erg graag daar een jointje kunnen roken.

Nou hebben ze mij op school al aangesproken over verdovende middelen meenemen, wat ik eigenlijk wel heel raar vind. Het enige wat ze van mij weten is dat ik een gebruiker ben, zonder problemen. Dit gesprek was met mijn klasverantwoordelijke en de directrice.

Ze hebben gezegd dat als er een controle is dat ik en ook hun in de problemen komen nzo, daarvoor dat ze me hadden gewaarschuwd. Nu zeiden ze ook dat ze liever een controle wouden doen voor dat we vertrekken (op aanvraag van de school), maar dit vind ik persoonlijk wel wat vreemd aangezien er ook ouders enzo gaan bij staan.

Nu is mij vraag: zou ik meenemen?
zo ja, hoe kan ik ervoor zorgen dat de honden niks ruiken

Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.

Alvast bedankt
Slecht idee als gepakt wordt ben je goed de lul
Met citaat reageren
Oud 27-02-2013, 17:47
Verwijderd
gewoon doen joh..
Met citaat reageren
Oud 05-03-2013, 05:35
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
De vorige keer kwam eenzelfde topic op Geenstijl. Best bezochte S.com-topic ooit.

Ik zou het niet doen. Die honden ruiken écht alles. Als je het écht graag wil dan kun je beter lokale troep kopen. Dit is écht riskant. Paar dagen celstraf, van school gestuurd, mogelijke betrokkenen geschort.

Sowieso lijkt drugs en snowboarden me al geen goede combo. Op schoolskireizen vallen er in de laatste dagen altijd al veel gewonden. Combo van veel drank, vermoeidheid en een gebrek aan ervaring.
Oud 06-03-2013, 12:59
Chevy
Chevy is offline
Gewoon lekker niet doen. Hou het bij een biertje of zo, de lol van het blowen is de risico's écht niet waard.
Oud 06-03-2013, 18:29
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Mijn advies: neem een kilo sterk geurende wiet mee. Wie niet horen wil moet maar voelen.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 12:16
Verwijderd
Citaat:
De vorige keer kwam eenzelfde topic op Geenstijl. Best bezochte S.com-topic ooit.

Ik zou het niet doen. Die honden ruiken écht alles. Als je het écht graag wil dan kun je beter lokale troep kopen. Dit is écht riskant. Paar dagen celstraf, van school gestuurd, mogelijke betrokkenen geschort.

Sowieso lijkt drugs en snowboarden me al geen goede combo. Op schoolskireizen vallen er in de laatste dagen altijd al veel gewonden. Combo van veel drank, vermoeidheid en een gebrek aan ervaring.
Oh ja, helemaal vergeten
Met citaat reageren
Oud 18-03-2013, 12:59
Eigenhuis
Eigenhuis is offline
Ik ben wel heel benieuwd hoe dit is afgelopen?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2013, 21:22
Verwijderd
kan niet wachten inderdaad
Met citaat reageren
Oud 21-03-2013, 16:24
Eigenhuis
Eigenhuis is offline
Misschien zit ie in een Italiaanse cel.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2013, 17:09
highplaces
highplaces is offline
Ga dan gewoon niet mee.
Oud 24-03-2013, 17:42
Verwijderd
een drugshond is erg duur in training en de meeste honden worden zelfs afgekeurd.
er word vaker gebluft dat het een echte drugshond is dan dat er ook echt 1 staat.

lekkere directrice heb jij dat ze je van te voren al laat merken het niet te vertrouwen.
(kan natuurlijk dat ze dit al in voorgaande jaren heeft meegemaakt en het deze keer wil voorkomen)
Met citaat reageren
Oud 25-03-2013, 06:17
Verwijderd
Citaat:
een drugshond is erg duur in training en de meeste honden worden zelfs afgekeurd.
er word vaker gebluft dat het een echte drugshond is dan dat er ook echt 1 staat.

lekkere directrice heb jij dat ze je van te voren al laat merken het niet te vertrouwen.
(kan natuurlijk dat ze dit al in voorgaande jaren heeft meegemaakt en het deze keer wil voorkomen)
Dat een drugshond duur is in training betekent niet dat ze dan maar niet getraind worden. Een blindengeleidehond opleiden kost rond de €10.000,- en is nog een paar keer duurder dan een drugshond opleiden. Je hebt inderdaad meerdere soorten politiehonden maar de honden die ze gebruiken op luchthavens en aan grenzen zijn gewoon drugshonden.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2013, 22:15
imosed
imosed is offline
Het mooie van wiet is dat ongeveer heel de wereld het rookt, en het dus ook overal verkrijgbaar is. Ga geen gevaar lopen voor een paar grammetjes als je het gewoon veilig daar kan halen; de truc is gewoon om de stoner te spotten, vervolgens zeg je dat je uit Amsterdam komt, gegarandeerd dat je wiet scoort.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2013, 23:47
Verwijderd
Mis je jonko10 dagen, ook weer gezond, lekker skiën, je jonkos kun je wel ff missen, zoniet, dan ben officieel verslaafd, in Italië moet je het niet proberen, hoop niet voor je dat het volgende reisje naar Rusland is....
Met citaat reageren
Oud 15-04-2013, 16:44
TOMMYHILFIGERRR
TOMMYHILFIGERRR is offline
Drugshonden zijn overrated, ik spreek uit ervaring.

Verder heb ik ook eens per ongeluk een jointje meegenomen op het vliegveld, ook naar Italië trouwens.
Het jointje was wel al een paar maanden oud, maar toch. Heb geen last gehad met de douane.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2013, 14:14
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Zonder honden was het zeer makkelijk geweest, maar die honden ruiken echt bijna alles, hoe goed je het ook verstopt.
Reageren

Regels voor berichten