Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2013, 17:42
Single
Single is offline
Hey

Ik zit sinds gisteren met 2 grote bulten op mn hoofd en heb er al serieus aan zitten prutsen en alles gedaan om ze eruit te knijpen als gewone puisten maar het lijkt erop of het gewoon een soort van zacht vel is dat eronder zit.

Heb ook gelezen op het internet dat iemand ze ook had en nog altijd heeft omdat het ooit ontstoken is geweest, Ben bang dat ik het door mijn genijp ook gaat ontsteken en zo eeuwig zal blijven.

Is hier iets aan te doen want voel me echt rot met die dingen op mijn hoofd. Moet ik mij zorgen maken dat ze blijven of gaan ze vanzelf weg?

Ik blijf dit weekend iig binnen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2013, 19:23
Ieke
Ieke is offline
Kan van alles zijn, dit zijn dingen die je moet zien of moet voelen. Maar vooral moet je eraf blijven, stel dat het een soort tagkliercystes zijn en ze springen naar de binnenkant open ben je verder van huis. Als ze niet enorm ontstoken zijn gewoon afblijven en eventueel volgende week naar de huisarts. Stel dat het niet vanzelf weg gaat kan overwogen worden het weg te halen, maar dan moet wel duidelijker zijn wat het is. Maar goed, het meeste gaat vanzelf weg, niet aan peuteren vooral.
Oud 21-06-2013, 19:26
Martiño
Martiño is offline
Het is op afstand onmogelijk om te zeggen waar je last van hebt. Huidaandoeningen zijn soms al lastig zat te beoordelen als een arts ze in het echt ziet.

Als je er écht zorgen over maakt ga dan naar een arts, en als die het niet weet, laat je dan doorverwijzen naar een dermatoloog. Gaan zoeken op het internet heeft weinig nut en zorgt alleen maar dat je je meer zorgen gaat maken, je kunt als leek lastig bepalen wat wel of niet op jou van toepassing is.

Wat wel verstandig is, is om gewoon van de bulten af te blijven en er niet aan te prutsen. Wat het dan ook is, je maakt het er niet beter op. Zorg gewoon goed voor je huid, laat hem niet te veel uitdrogen, wassen met een klein beetje water, als het even kan geen zeep en goed afdrogen na het wassen, en ga naar de dokter als de bulten niet uit zichzelf minder worden.
Oud 23-06-2013, 11:55
Single
Single is offline
Die dingen zijn aan het wegtrekken, gelukkig maar.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten