Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2014, 19:15
vragenvragen
vragenvragen is offline
Ik ben de laatste tijd heel snel moe. De dokter wilde me door verwijzen naar psycholoog terwijl ik niets psychisch heb. Zijn er meer mensen die enorme last hebben van moeheid? Ik kan hierdoor zelfs niet meer studeren!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2014, 20:11
Schrödinger
Schrödinger is offline
Hoe weet je dat je niets psychisch hebt?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2014, 20:18
vragenvragen
vragenvragen is offline
Omdat ik niet depressief ben of wat dan ook. Wel een bloed test gedaan maar daar kwam niets uit.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2014, 20:39
Ieke
Ieke is offline
Een psycholoog kan je helpen met de klachten om te gaan. Ze zijn er, je hebt er last van, dus hoe kan je zorgen dat je er minder last van hebt?
Oud 05-11-2014, 20:49
vragenvragen
vragenvragen is offline
Ja, daar heb ik gesprekken mee maar dat brengt me niet verder. Ik moet niet gaan slapen maar dan ben ik zo moe dat ik het niet meer kan volhouden en gewoon slaap achter m'n boeken. En er mee leren omgaan? Nee, want ik ben nog zo jong en dan zo moe? Dat klopt toch niet?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2014, 22:15
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als er onderzoek geweest is en geen oorzaak gevonden wordt of er een oorzaak is waar niets aan te doen is, heb je geen keuze dan ermee om te leren gaan.
Oud 06-11-2014, 21:30
vragenvragen
vragenvragen is offline
Ik heb er op aangedrongen mijn schildklier ook te laten onderzoeken. Dat hebben zij dus niet gedaan bij het medisch centrum in Lelystad (vermoedheid poli). Ik heb ze gewezen om ook te gaan zoeken op andere zaken die mogelijk de moeheid kunnen verklaren. Ziekte van Hashimoto dus... Daar zoekt een huisarts niet op. Waardeloos!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2014, 10:11
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Weet je zeker dat je huisarts niet je schildklier waardes heeft geprikt? Dat is toch vaak een van de eerste dingen die ze prikken.

En ja, ik heb ook veel last van vermoeidheid en daarbij krachtsverlies. Hoe het precies komt weet men niet maar ik vermoed dat het te maken heeft met de medicijnen die ik slik. Ik ben erg slecht in een ritme houden en dat is natuurlijk niet erg helpend. Dingen die mij wel helpen zijn: bij de eerste tekenen van vermoeidheid al ingrijpen. Dan moet ik niet doorgaan en doorgaan maar op tijd naar bed, lang uitslapen of even een dutje gaan doen. Ik heb ook moeten leren nee te zeggen op dingen of afspraken af te zeggen. Daar ben ik niet goed in en ik vind bijna alles te leuk, maar het helpt om niet direct antwoord te geven op de vraag of je wil afspreken maar eerst te zeggen 'ik denk er even over na' en er later op terug te komen. Bovendien als ik een afspraak maak zeg ik er altijd bij 'ik kom, tenzij ik me niet goed voel'. Dat maakt het makkelijker een afspraak af te zeggen als ik me die dag eigenlijk niet goed genoeg voel. Verder de algemene tips van geen cafeïne drinken, eerst rustig worden voor je je bed in kruipt. Oh en als je last hebt van geluiden of licht dan gewoon oordoppen in of slaapmasker op. Verder kun je eens een tijdje een slaaplogboek bijhouden om te zien wat van invloed is op je slaap en na hoeveel uur slaap jij je het best voelt. (zelf gebruik ik tegenwoordig de sleep cycle app. Is niet gratis maar wel heel handig. Niet alles is even accuraat, maar het kan je wel wat helpen inzicht te verwerven).
Oud 07-11-2014, 11:47
vragenvragen
vragenvragen is offline
Vermoeidheid zijn lastige zaken helaas. Ik moet me er ook toe zetten fruit te gaan eten. 2 stuks zou voldoende zijn maar of dat wel zo is? Van huisarts moest ik tussendoor ook wat gaan eten. Niet alles in één keer dus.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2014, 12:19
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik maak ook altijd afspraken onder voorbehoud dat ik pas op de dag zelf beslis. Met doktersdingen enzo kan dat natuurlijk niet maar met echte vrienden is dat geen probleem.
Oud 07-11-2014, 22:21
vragenvragen
vragenvragen is offline
Vandaag 3 uurtjes gefiets en krijg daar ook energie voor terug. Maar helaas kan ik niet altijd bezig zijn met fietsen...of wandelen...
Met citaat reageren
Oud 08-11-2014, 06:28
RobertG
RobertG is offline
Redenen waarom een mens vermoeid kan zijn:
• Te weinig slaap
• Slaapapneu
• Te weinig brandstof
• Bloedarmoede
• Depressie
• Trage schildklier
• Cafeïne-overmatig gebruik van
• Urineweginfectie
• Diabetes
• Uitdroging
• Hartproblemen
• Onregelmatig werk/studie
• Voedselallergie
• Chronische vermoeidheid

concluderende; dat sterk afhankelijk waarvan de vermoeidheid optreed, was dat gesprek met de huisarts een goede eerste stap, je concludeerd zelf al het is niet psychisch, dus blijft medisch over. Maar of dat zo is?

Misschien heeft de huisarts gelijk en zit het echt tussen je oren, omdat je misschien meer mee draagt dan dat eigenlijk de bedoeling is.

Is echt geen ramp en er over praten met een persoon die daar geschikt voor is zal/ kan misschien wel uitsluitsel geven.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2014, 18:32
Pluis
Pluis is offline
Wat een ontzettend willekeurig lijstje RobertG, waar heb je die vandaan gegoogled?
Oud 09-11-2014, 07:26
RobertG
RobertG is offline
Beste forumbaas,

Vermoeidheid is ook een willekeurige term wat vele, lees tientallen, oorzaken kan hebben, deze lijst zijn de meest voorkomende, is het Chronisch dan tel er nog maar 10 oorzaken bij, is het medisch dan een twintig.

Zoals vermeld, deze vermelde oorzaken die vermoeidheid kunnen veroorzaken komen het meest voor, en ik adviseer dan ook altijd, in bijna ieder antwoord : raadpleeg medici, een forum is een prima basis om een antwoord te kunnen krijgen op je voorgestelde probleem, maar de huisarts-cq psycholoog weet t toch echt beter....
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten