Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
JVV079 waarop baseer je dat? Is er een keer zo'n regel bewezen?
Ik heb een rooster gevonden waardoor elk team elk spel speelt. Maar dat er spelen nu wel 4 teams 2 keer tegen elkaar. Ik heb een aardige tijd zitten puzzelen. Dus ik denk inderdaad dat het met deze eisen niet mogelijk is. Voor andere eisen moet je denken wat je het beste wil. Als het kinderen zijn is het geen optie om niet alle spellen te doen. (worden ze jaloers van enzo) Je kan ze dan beter 2 keer tegen dezelfde persoon laten spelen. Ook zou je als laatste een spel kunnen doen met z'n alle. Je zou dan moeten kijken voor een spel waar 6 teams aan mee kunnen doen. |
![]() |
|
Dankjewel ThomasJu, uiteindelijk heb ik toch de versie van Tochjo in de groep gegooid, en deze is 'aangenomen' - dus met die ga ik akkoord. Alsnog heel erg bedankt ThomasJu!
Wat mij betreft kan dit topic gesloten worden.
|
![]() |
laten we dit wiskundig aanpakken:
er zijn telkens 3 spellen aan de gang per ronde. er zijn 5 rondes dus er word 15 keer een spel gespeelt. elk team kan maar een keer per ronde spelen en speelt elk spel maar een keer. 5*5 = 25 mogelijkheden (wat betreft volgorde) voor een team. omdat er telkens 2 teams tegen elkaar aan het spelen zijn moet je dit delen door 2 dus word het 12.5 mogelijkheden. omdat er in totaal 15 spellen per team worden gespeeld moet dit 15 worden. daarom voeg je een ronde toe. nu kom je met het probleem dat er per ronde 3 wedstrijden worden gespeeld. 6*3 is 18 wedstrijden. omdat je maar 15 wedstrijden speelt in plaats van 18 moet je die laatste 3 kwijt. dit doe je door een extra 'spel' toe te voegen namelijk rust. daarom moet je inderdaad het schema van Tochjo gebruiken omdat het anders niet kan. ik hoop dat het hierdoor wat duidelijker voor je is. ps. mijn pa legde mij dit zo uit ^^ ik snapte het zelf eerst ook niet ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Roosters. Verwijderd | 79 | 24-09-2011 09:46 | |
ARTistiek |
Het arttopic van Rooster, met vanalles en nog wat van Rooster Rooster | 49 | 30-04-2009 13:42 | |
Werk, Geld & Recht |
Werkrooster Verwijderd | 9 | 15-12-2005 16:03 | |
ARTistiek |
Missy [tekening] Stoetel | 52 | 04-11-2005 09:18 | |
Algemene schoolzaken |
middelbare school Verwijderd | 31 | 14-04-2004 16:29 | |
Algemene schoolzaken |
aantal tussenuren alpha | 33 | 07-01-2004 21:00 |