Advertentie | |
|
![]() |
|
Wederom in België: klacht bij politie tegen moeder bij niet naleven vonnis,mogelijkheid tot veroordeling met dwangsom
Vanaf 18 is TS meerderjarig en kan hij zelf beslissen, tot dan dient vonnis nageleefd te worden. Maar google gaf me net zelfde resultaat voor Nederland...
|
Verwijderd
|
Juist. Je negeert al mijn vragen op 1 na. En het antwoord op die vraag is eigenlijk al duidelijk genoeg: er kan geen klacht tegen hanky123 ingediend worden, slechts tegen zijn moeder. Met het geruzie tussen paps en mams heeft hanky123 weinig te maken, als hij wil gaan werken moet hij dat lekker doen. Daarnaast zal de rechtbank waarschijnlijk niet voor zijn 18e verjaardag tot een uitspraak komen. En zelfs als de rechtbank tot een uitspraak komt, dan is er pas vanaf dan kans op een dwangsom en een dwangsom opeisen bij een alleenstaande moeder... Succes!
en dan los van dat hele verhaal: als bij de rechtbank blijkt dat een jongen van 17 een bijbaantje in het weekend wil en daardoor minder vaak naar zijn vader op 3 uur reizen kan, dan zal de rechter dat niet de moeder aanrekenen en ook niet de jongen. Het is leuk dat je wat regeltjes opnoemt, maar ze zijn totaal irrelevant voor hanky123. Als hij wil werken, dan kan dat gewoon zonder gevolgen voor hem, welke omgangsregeling er ook is afgesproken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Dat zal natuurlijk nogal bijdragen tot de sfeer... Zonder gevolgen? Kan natuurlijk zorgen voor een beslissing van moeder / vader dat hij dan maar moet vertrekken thuis of definitief een baantje zoeken. Dat de vader niets meer zal betalen en ga zo maar verder. TS stelt zelf in openingspost dat het is om ze te pesten omdat ze gescheiden zijn, is ook geen goede basis om van uit te gaan. Maar ieder geeft het advies zoals hij wilt, mijn advies was juridisch.
Laatst gewijzigd op 25-06-2013 om 15:18. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zijn vader kan wel op de kop gaan staan en naar de rechtbank toestappen en hem dwingen om naar hem toe te komen maar de sfeer wordt er ook niet beter op dan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik vind het verbijsterend dat je "Dat zal natuurlijk nogal bijdragen tot de sfeer..." als argument gebruikt. Dat argument geldt nu namelijk al, nu hanky123 zich gedwongen voelt zijn bijbaantje op te geven. Draagt dat wel bij tot de sfeer? Wat een drogreden. |
![]() |
|
![]() |
Ik zit in precies dezelfde situatie als dat jij zit. Ik zou het wel gewoon aangeven aan je baas om problemen te voorkomen. Mochten ze je dan alsnog niet willen kan je altijd opzoek gaan naar wat anders. Je hebt toch een maand proeftijd. Het is natuurlijk niet handig voor je baas en voor jou ook niet, maar misschien dat je dan meer doordeweeks kan werken als in het weekend?
|
![]() |
||
Je wil je baan houden, je vindt het niet erg als je ouders er iets van nadeel in ondervinden, maar je hebt geen zin in nog meer gedoe tussen jou en je ouders en ieder weekend dat je thuis bent moeten werken. Da's begrijpelijk.
Werkgevers vinden het vaak prettig dat ze een vakantiekracht zonder beperkingen kunnen inplannen, maar het is niet altijd realistisch natuurlijk. Je kunt dit met je manager bespreken en aangeven hoe het werkelijk zit. Kun je bijvoorbeeld ook doordeweeks 's avonds werken? Dan kun je dat compenseren met werken in het weekend. Een manager kickt je er echt niet zomaar uit als je minder beschikbaar blijkt. Over je proeftijd: in die tijd kun je ontslag nemen zonder gevolgen. Je kunt dan ook per direct stoppen (maar in de praktijk is het netter als je het rooster van bijv. de week nog afmaakt). De dagen die je gewerkt hebt krijg je uitbetaald, daar krijg je dan ook een specificatie en later een jaaropgave over. De uren die je nog ingepland stond en die je niet hebt gemaakt, krijg je niet uitbetaald. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Indien er met biologische vader inderdaad werd bedoeld de biologische vader zonder erkenning dat is de situatie van Mutant helemaal anders dan die van TS.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn eigen boeken Demipet660 | 6 | 04-09-2015 06:41 | |
Studeren |
Lastige situatie voor studiekeuze Kelvyn | 5 | 31-12-2014 09:29 | |
Psychologie |