Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() Volgens mij waren de Israëli's net bezig met grote contracten om gas vanuit Egypte te kopen toen daar de lente losbarstte. Jammer, het was een mooie inkomstenbron voor ze geweest. Verder zie ik ook niet in dat het aftreden/vermoorden van Assad enige verbetering zou brengen in de relatie Syrië/Israël. Zover mij heugt lieten Syrië en Israël elkaar aardig met rust en gezien het type rebellen denk ik dat er eerder bunkers dan boortorens gebouwd zullen worden op de Golanhoogte om de lokale Druzen te beschermen. Ik begrijp nu dat de minderheid van Alawieten al die tijd de meerderheid van Soennieten in Syrië hebben onderdrukt en dat deze er genoeg van hebben. Dus dit keer waren het niet de jooooz maar de Alawieten. Nou, we wachten rustig af welke goede ideeën ze hebben om het land weer te laten bloeien. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast, kijk eens naar Irak/Afghanistan. Zelfde verhaal. Ik denk daarnaast dat het wel wat anders wordt dan Lybië als de VS een aanval doet. Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Ik snap weinig van alle partijen. Ik vond het al lastig om helder te krijgen wie nou wat wil. Dit diagram vat een en ander samen, mensen die er net zoveel van snappen als ik vinden het misschien handig:
![]() Bron is Al Jazeera
||
Citaat:
![]() Maar Israël heeft er juist baat bij dat Assad blijft zitten, die had de extremisten in Syrië in ieder geval nog redelijk onder de duim. Israël is uiteraard wèl voor militair ingrijpen als dit helpt bij het ontwapenen van de Hezbollah en/of bij het vernietigen van chemische wapens. Daarnaast staat er bij de VS: "provided the rebels with non-lethal miltary aid". Oh? wat dan? Al Jazeera mag de pot op met haar "verduidelijkende grafieken". |
![]() |
|
Of het nu in Israëls voordeel is of niet, ze steunen een eventuele interventie, dus waar je gehuil vandaan komt is me niet helemaal duidelijk.
|
![]() |
||
Citaat:
Ik lees in het artikel alleen maar de reacties van "(ex) officials" in New York. De positie van Israël is nog helemaal niet duidelijk, Peres steunt het voorstel dat Obama het advies van het congres opvolgt en dan pas een morele beslissing neemt. Het neemt niet weg dat ze uiteraard vóór het vernietigen van wapens zijn die Hezbollah in hun handen zouden kunnen krijgen, dat doen ze dan ook zelf regelmatig. Elke hulp die ze daarbij kunnen gebruiken is uiteraard welkom. Maar of dit nu gerelateerd is aan het gebruik van chemische wapens; de reden van de interventie? |
![]() |
|
Als je Al Jazeera niet vertrouwd is hier een overzicht van de NOS (lap tekst, helaas; Ik waardeer de moeite om het in een plaatje te gieten eerlijk gezegd wel). Daarin zag ik trouwens dat het plaatje outdated is: Cameron heeft het parlement niet meegekregen, en de UK is dus vooralsnog niet voor een interventie, of wil in ieder geval niet mee doen. Hetzelfde gold al lang voor duitsland, ook een land dat vermeld mag worden maar niet in het diagram staat. Israel is expliciet voor, maar dat zei Schrodinger ook al.
http://nos.nl/artikel/548051-ingrijp...van-zaken.html
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Noord Korea is bijvoorbeeld zeer stabiel, de politieke machtssituatie is al meer dan 50 jaar onveranderd en er vinden niet veel wijzigingen plaats, Geen protesten, geen grootschalige onlusten, etc. Maar je hebt er ook concentratiekampen met tegenstanders van het regime. Somalie is dan juist een voorbeeld van het meest instabiele wat je kan krijgen zo ongeveer. Laatst gewijzigd op 17-09-2013 om 10:40. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh, dus als er maar een en dezelfde leider is voor langere tijd, dan is een land stabiel. Duidelijk. Helder.
![]() Ik zou zelf zeggen dat de duidelijke interne onrust (koerden bijv.) en het de oorlog verklaren aan buurlanden waardoor Irak zelf steeds weer werd binnengevallen/platgebombardeerd toch goede voorbeelden zijn van instabiliteit. De grootschalige onlusten waar jij bij Noord-Korea naar verwijst zijn volgens mij in Irak al tientallen jaren aan de orde van de dag. |
![]() |
|
gelukkig kan niemand om het FEIT heen dat Bashar al assad een GOEDE en GEKOZEN leider is, niet zoals als die hoge piefen hier in europa waar wij niet voor gekozen hebben, en ten tweede dat ''het westen'' hier alleen maar agressief is. de gifgas aanvallen bijvoorbeeld waren uitgevoerd door de rebellen, de rebellen worden door al qaida getraind en gefinancierd wat op zijn beurt weer uit Saudi Arabie komt, en vervolgens direct vanuit de handen van Israel en de VS om deze redenen daar naar toe gesluist, dus makkelijk gezegd: israel (wie trouwens de baas is over de vs) en de vs stoken onrust en maken problemen die er eerst niet waren, zodat zij '' the good guy'' kunnen uithangen terwijl ze duizenden onschuldigen vermoorden voor niets anders dan GELD en MACHT
|
![]() |
|
om nog even erop terug te komen, ik ben blij dat je mijn mening deelt Ertur, maar voor de rest.
is het niet vreemd dat een zender zoals Russia Today (RT) (in feite gewoon al jazeera of CNN maar dan van russisch grond gebied) overal in de westerse wereld van de televisie is geschrapt? (dit jaar nog bij UPC, ziggo en kpn bijvoorbeeld) toevallig dat RT een heel andere kant van zaken laat zien over deze conflicten. mensen ben gewaarschuwd dit conflict kan leiden tot een 3e wereld oorlog. Syrië word aangevallen door de VS/Frankrijk/Israel. hierop zullen Rusland en china DIRECT ingrijpen. Iran zal ook direct instappen en samen met Syrië een poging doen tot Israel met de vloer gelijk maken (word hoog tijd trouwens, want dit is PALESTINA, NIET ISRAEL, en nee ik ben geen moslim en nee ik ben geen jood, ik ben een realist) Pakistan en india zullen de kans ook grijpen om onderlinge verschillen op te lossen met geweld, en breek me de bek niet open over China&Maleisië en Noord korea vs. the rest of the world. (de enige soevereine staten in de wereld, Noord korea, Syrië en Iran worden van de kaart geveegd door het westerse imperialisme waarin de burger voor de gek word gehouden met toneelspelletjes als ''de tweede kamer'' terwijl de eerste kamer ongekozen is en alles nog kan bepalen. of koningshuizen. dit is allemaal te veel om in een topic aan de kaak te stellen. maar als jij gelooft wat die hans lul van het NOS journaal je verteld, ben je minder snugger dan de mensen die ik achter in mijn mercedes sprinter naar de verzorgingsinstellingen breng. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
groot deel van de bevolking in opstand? er komt geen volk in opstand, de enige die in opstand komen zijn niet syrische mensen die daar als '' rebellen'' de dagelijkse orde verstoren.. ken jij iemand die uit syrië komt, of iemand die er heeft gewoond? praat daar maar eens mee voor de afwisseling. voordat je zomaar geloofd wat het nos uitkraamt
|
![]() |
|
een beter voorbeeld maar met het zelfde idee
in de media word rusland ter schande gebracht voor hun homo beleid. terwijl in saudi arabië (een land dat toevallig wel buigt voor het westerse imperialisme) word je met de doodstraf gestraft, en vrouwen mogen niet zonder een man over straat. maar daar kraait niemand naar...... |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
je leeftijdsschattingen zijn even goed als je herinneringsvermogen.... zeitgeist kwam in 2007 uit, maar daar durf je nu niet op terug te komen. dit gezegd hebbende, weet je dus als dat ik niet in de buurt ben van de door jou gestelde leeftijds grenzen. daarnaast is leeftijd slechts een getal. iemand van 12 kan ontwikkelder zijn dan iemand van 45 of 84. het ligt alleen aan het referentie kader, en hoe oud ik werkelijk ben ga ik niet zeggen, maar voor jullie is het mischien beter om te denken dat ik 5 of 6 ben ofzo.
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vermoed persoonlijk dat dedbigb de Graaf van Saint-Germain is. Ga maar na: sinds wanneer kennen we de huismus? Hoe groot is de kans dat als je een huismus voert, je het er levend vanaf brengt? Hoeveel eieren legt een vrouwtjeshuismus? Nadat ik het antwoord op deze vragen had, wist ik dat ik verder moest zoeken.
|
![]() |
||
Citaat:
Ook China is begonnen als een klein vlekje op de kaart en kan dat ook zo maar eens uiteenvallen als mensen op durven staan. |
![]() |
|
hookee, de staat israel is door het VK tot stand geroepen op grondgebied dat niet het zelfde is gegaan als de door jou voorgestelde alternatieven, dus dit kun je ook niet direct met elkaar vergelijken, deze weergave geeft ook beeld van hoe over de tijd heen, steeds meer land door israel is geclaimt http://www.google.nl/imgres?imgurl=h...ed=0CDYQ9QEwAA
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |