Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2013, 22:50
Sunitaah1995
Sunitaah1995 is offline
Hee!
Over 2 weken begin ik aan een opleiding hbo rechten. Graag zou ik wat tips willen hebben, Bijv. zou ik ook mijn boeken moeten kaften? En wat algemene om naar de hbo te gaan.
Volgende week heb ik 2 dagen een introductie. Heeft iemand hiervoor nog tips, want ik ben eigenlijk een heel verlegen en gesloten persoon en ik ben bang dat dit inderdaad voor een grote valkuil gaat zorgen.
Bedankt alvast voor de tips!!
xx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2013, 08:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb de boeken die ik meenam naar school altijd gewoon gekaft, ze blijven dan langer mooi. Naslagwerken die ik alleen thuis gebruikte heb ik niet altijd gekaft.

Is je introductie verplicht of niet? Zo niet, ga gewoon zolang je het leuk vindt en als je er niets meer aan vindt ga je naar huis maar brobeer het wel! En anders gewoon er het beste van zien te maken. Er zijn vast nog meer mensen zoals jij en ga er niet gelijk vanuit dat het niets wordt. Succes en veel plezier!
Oud 21-08-2013, 10:04
Tink*
Tink* is offline
Je moet in het begin denk ik nog een beetje uitvissen voor welk vak je boeken mee moet nemen naar school. Voor sommige hoeft dit niet. Ik heb zelf nooit een boek meer gekaft en ze zijn allemaal mooi gebleven.

Ook al is je introductie niet verplicht, gewoon gaan. Dat is belangrijk. Dan ken je mensen als de colleges beginnen. Je kan best even de kat uit de boom kijken. Probeer gewoon goed rond te kijken en mensen te spotten waar je potentieel bevriend mee zou kunnen raken en ga daar dan een praatje mee maken. Je merkt dan vanzelf of het klikt of niet. De meeste mensen zijn zenuwachtig omdat ze niemand kennen dus dat is ook echt niet gek.
Oud 21-08-2013, 14:34
Sunitaah1995
Sunitaah1995 is offline
Bedankt voor de tips!
Ik heb een bijv een boek van 6000 blz. Die kan ik natuurlijk never nooit kaften. Dat wordt echt een rommel! Haha dus is het inderdaad beter om te kijken wat ik zou kunnen kaften.
Wat de intro betreft die is verplicht. Ik ben niet echt iemand die kan praten door mn geslotenheid. Heeft iemand daarvoor nog tips?
Alvast bedankt! xx
Met citaat reageren
Oud 21-08-2013, 17:52
Verwijderd
Gewoon wel praten.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2013, 14:11
Sunitaah1995
Sunitaah1995 is offline
Mkklijker gezegd dan gedaan he!;-(
Met citaat reageren
Oud 23-08-2013, 17:15
Verwijderd
Zeker. Maar het is wel de beste oplossing. Bovendien wen je er zo aan en dan vraag je je volgend jaar af waar je je zo druk om maakte.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten