![]() |
|
![]() |
Ik heb net een MBO opleiding achter de rug en mij is geadviseerd door te stromen naar een HBO opleiding. Nu wil ik dat wel, al zijn er wel een aantal randvoorwaarden en andere haken en ogen waar nog geen duidelijkheid over is. Mijn baas heeft zich ook bereid gevonden hier aan mee te betalen/ mee te werken...
Wie heeft wel eens een avondopleiding HBO gedaan vanaf MBO4 , is dat een een beetje te doen qua niveau, of wordt het heel erg moeilijk... Ik zit erover te denken naar de open dag te gaan van de saxion hogeschool in Enschede ( http://saxion.nl/orienteerders/mogelijkheden/mbo ) volgende week voor wat meer info, maar ik zou graag ook wat feedback willen van mensen die dit in de praktijk wel eens gedaan hebben, is het ook een beetje te doen qua kosten? mn baas wil wel wat bijdragen, maar ik weet niet hoever ie wil gaan. .... Ik zat aanvankelijk zelf te denken aan HBO Elektronica, maar ik zie dat dat traject 7 jaar duurt!!! Is dat zo'n moeilijk traject??, 7 jaar is me echt te lang! maar er is keuze genoeg op zich qua interessante opleidingen. Wie heeft info uit de praktijk? Ik zit nu nog in een leer-ritme, dus de tijd zou op zich ideaal zijn meteen door te stromen.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn moeder heeft deeltijd-HBO gedaan (ongeveer net zoveel lesuren als avond-HBO denk ik) na een MBO opleiding (ik weet niet van welk niveau de MBO-opleiding was). Zij had er niet veel moeite mee, maar ze vond de MBO opleiding ook wel vrij makkelijk en bovendien is ze erg gedisciplineerd. Ze deed er wel 'gewoon' 4 jaar over trouwens.
Ze was trouwens 41 toen ze begon met de HBO-opleiding, dus nouja, aan de ene kant ben je dan wat minder serieus maar aan de andere kant onthou je dan wel minder snel. Ik weet niet hoeveel effect dat erop heeft. Heb je trouwens op het MBO een electronica-opleiding gedaan? Als dat niet het geval is, dan gaat de overstap namelijk wél moeilijk worden denk ik, maar als je ongeveer in hetzelfde thema blijft leren dan heb je juist een voorsprong ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ikzelf doe hbo accountancy. En daar zaten een hoop mbo boekhouden bij. Dan denk je die hebben een voorsprong, nou mooi niet want die bleven hangen op de tentamens, jawel je raad het al, boekhouden. Vaak moet de stof op zo'n andere manier worden bekeken dat het gigantisch lastig is om over te schakelen en is het dus eigenlijk een nadeel. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|