Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2004, 12:58
BloodhoundFromHell
BloodhoundFromHell is offline
Ik heb net een MBO opleiding achter de rug en mij is geadviseerd door te stromen naar een HBO opleiding. Nu wil ik dat wel, al zijn er wel een aantal randvoorwaarden en andere haken en ogen waar nog geen duidelijkheid over is. Mijn baas heeft zich ook bereid gevonden hier aan mee te betalen/ mee te werken...
Wie heeft wel eens een avondopleiding HBO gedaan vanaf MBO4 , is dat een een beetje te doen qua niveau, of wordt het heel erg moeilijk... Ik zit erover te denken naar de open dag te gaan van de saxion hogeschool in Enschede ( http://saxion.nl/orienteerders/mogelijkheden/mbo ) volgende week voor wat meer info, maar ik zou graag ook wat feedback willen van mensen die dit in de praktijk wel eens gedaan hebben, is het ook een beetje te doen qua kosten? mn baas wil wel wat bijdragen, maar ik weet niet hoever ie wil gaan.

.... Ik zat aanvankelijk zelf te denken aan HBO Elektronica, maar ik zie dat dat traject 7 jaar duurt!!! Is dat zo'n moeilijk traject??, 7 jaar is me echt te lang! maar er is keuze genoeg op zich qua interessante opleidingen. Wie heeft info uit de praktijk? Ik zit nu nog in een leer-ritme, dus de tijd zou op zich ideaal zijn meteen door te stromen.
Oud 14-02-2004, 18:13
BloodhoundFromHell
niemand?
Oud 14-02-2004, 18:34
Str0nk
Str0nk is offline
Oh nee BhFH is ook hier actief
Oud 14-02-2004, 21:53
Drizzt
Drizzt is offline
Hij is een celebrity joh
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 22:06
Inbraak
Inbraak is offline
Jezus BHFH, tief op naar FoK! met die loze topics van je
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 22:15
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
Inbraak schreef op 14-02-2004 @ 23:06:
Wat is er precies loos aan dit topic dan, dweil?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 22:20
Verwijderd
7 jaar is inderdaad echt lang, in 7 jaar tijd kunnen ook veel zaken veranderen, en om nu 7 jaar avondstudie te volgen

Ik denk dat het inderdaad wel handig is om doortestromen, als je er eenmaal uit bent ga je veel minder snel terug.

En of het te doen is, dat moet jij bepalen
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 22:23
iamcj
iamcj is offline
(= Leonoor)

@Gauloises: dank je voor je offtopic post, nu de rest nog.
Oud 14-02-2004, 23:10
klaasdevries
klaasdevries is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 09:32
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Waar slaat dat op?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 09:45
BloodhoundFromHell
Citaat:
Gauloises schreef op 14-02-2004 @ 23:20:
7 jaar is inderdaad echt lang, in 7 jaar tijd kunnen ook veel zaken veranderen, en om nu 7 jaar avondstudie te volgen

Ik denk dat het inderdaad wel handig is om doortestromen, als je er eenmaal uit bent ga je veel minder snel terug.

En of het te doen is, dat moet jij bepalen
ja in dat laatste heb je gelijk... ik postte dit topic om te kijken of er nog mensen zijn met ervaring in het volgen van zon traject NAAST een full time baan... ik ga volgende week zaterdag wel even naar de open dag van de saxion hogeschool in enschede om me daar ook wat voor te laten lichten.
Oud 16-02-2004, 16:27
Tweak
Tweak is offline
Jeuhzus man hij vraagt maar wat, sukkels
Oud 19-02-2004, 09:01
Eldorado112
Eldorado112 is offline
Schijnt voor sommigen hier érg moeilijk te zijn om serieus op een topic te reageren ... stakkers

Helaas kan ik je niet helpen met een antwoord... Succes
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 14:23
Verwijderd
Mijn moeder heeft deeltijd-HBO gedaan (ongeveer net zoveel lesuren als avond-HBO denk ik) na een MBO opleiding (ik weet niet van welk niveau de MBO-opleiding was). Zij had er niet veel moeite mee, maar ze vond de MBO opleiding ook wel vrij makkelijk en bovendien is ze erg gedisciplineerd. Ze deed er wel 'gewoon' 4 jaar over trouwens.
Ze was trouwens 41 toen ze begon met de HBO-opleiding, dus nouja, aan de ene kant ben je dan wat minder serieus maar aan de andere kant onthou je dan wel minder snel. Ik weet niet hoeveel effect dat erop heeft.
Heb je trouwens op het MBO een electronica-opleiding gedaan? Als dat niet het geval is, dan gaat de overstap namelijk wél moeilijk worden denk ik, maar als je ongeveer in hetzelfde thema blijft leren dan heb je juist een voorsprong
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 19:35
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 19-02-2004 @ 15:23:
Heb je trouwens op het MBO een electronica-opleiding gedaan? Als dat niet het geval is, dan gaat de overstap namelijk wél moeilijk worden denk ik, maar als je ongeveer in hetzelfde thema blijft leren dan heb je juist een voorsprong
Oeh zou ik niet zo snel zeggen, dat gaat echt niet voor elke opleiding op.
Ikzelf doe hbo accountancy. En daar zaten een hoop mbo boekhouden bij. Dan denk je die hebben een voorsprong, nou mooi niet want die bleven hangen op de tentamens, jawel je raad het al, boekhouden.
Vaak moet de stof op zo'n andere manier worden bekeken dat het gigantisch lastig is om over te schakelen en is het dus eigenlijk een nadeel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten