Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2013, 15:25
piet007
piet007 is offline
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe printer, maar heb er zelf niet zoveel verstand van. Ik vroeg me af of iemand me iets aan kan raden. Ik zoek een printer met een maximale prijs van 200 euro, maar het belangrijkste is dat hij zo zuinig mogelijk is in inktverbruik. Ik koop namelijk liever eenmalig een wat duurdere printer die zuiniger is, dan dat ik elke week de duurste cartridges in de winkel mag gaan kopen. Ook vroeg ik me af of er verschil is tussen een printer met aparte kleuren cartridges en een zwarte, dat je er in totaal dus bijvoorbeeld 5 hebt, of dat je enkel een kleur cartridge hebt en een zwarte?
Daarnaast weet ik dat er bepaalde sites bestaan waar je cartridges kunt kopen van het huismerk, welke vaak stukken goedkoper zijn. Weet iemand of het qua capaciteit verschil maakt of je de originele cartridges gebruikt of een van een huismerk?

Waar ik een printer voor nodig heb:
- met regelmaat printen van documenten met eventueel kleuren en afbeeldingen (voornamelijk voor mijn studie)
- documenten en afbeeldingen inscannen

De functies die ik graag wil:
- printen met kabel en wifi
- kleur en zwart-wit printen
- inscannen van foto's en documenten

Bedankt voor je tijd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2013, 17:33
Elin3
Elin3 is offline
Wij hebben thuis jaren een printer (die ook kon scannen en kopiëren) van HP en daar hebben we niets dan ellende mee gehad, negen van de tien keer kon mijn laptop geen verbinding krijgen met de printer etc. En de software moest om de havenklap ge-update worden. Misschien hebben andere mensen totaal andere ervaringen met HP printers, maar ik zou die in elk geval niet aanraden.

Tegenwoordig hebben we een Epson waar ik erg tevreden over ben. Hij kan scannen, kopiëren en printen en wifi-communicatie gaat vlekkeloos. Hij werkt met aparte cartridges per kleur en dat vind ik op zich wel prima werken, de ene kleur gaat bij ons echt sneller op dan de andere en nu hoef je enkel de lege kleur te vervangen. Ook de HEMA cartridges doen het prima in de printer.
Oud 07-08-2013, 20:20
WolterB
WolterB is offline
De Canon Pixma MP-serie is over het algemeen ook best prima

Maar als je verhoudingsgewijs goedkoop wilt printen, zou ik eens kijken naar een laserprinter. Die zijn in de aanschaf duurder, maar ook zuiniger in het verbruik en geen gedonder met printkoppen enzo.
Oud 08-08-2013, 04:13
Verwijderd
Laserprinter inderdaad. Ik zou even wat reviews zoeken van de bovenste tien.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2013, 07:38
piet007
piet007 is offline
Bedankt voor jullie reacties, daar heb ik tenminste wat aan. Ga me er verder in verdiepen !
Met citaat reageren
Oud 08-08-2013, 10:25
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn vriend heeft een Canon Pixma en dat is een prima ding maar die cartridges zijn wel schreeuwend duur. Zelf heb ik een HP en die cartridges zijn een stuk goedkoper.
Oud 08-08-2013, 16:30
caroline1984
caroline1984 is offline
Hoi,

Ik heb laatst een mooie printer gewonnen op creditveilingen. De HP PhotoSmart 6520 e-AiO printer. Hij print goed, en ook de foto's komen er in goede kwaliteit uit!
Misschien ook een aanrader voor jou!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2013, 18:22
WolterB
WolterB is offline
Mocht je een inktjetprinter kiezen, dan zou ik voor inktpatronen naar sites als BigDennis gaan, scheelt je vaak al snel 30%-50%.
Toner is ook behoorlijk voordelig daar en bestel al een jaar of 8 à 10 zonder problemen daar.
Oud 09-08-2013, 08:46
piet007
piet007 is offline
Bedankt voor de reacties. Ik heb wat laserprinters en inktjetprinters met elkaar vergeleken, maar kom toch op een inktjetprinter uit. Laserprinters blijken moeilijk te vinden met alle specificaties die ik graag zou willen. Toen ik een beetje door klikte op een site kwam ik op de Epson WorkForce WF-3520DWF http://www.printershop.nl/product/23...f-3520dwf.html. (Mijn telefoon had een beetje moeite met die link erin krijgen, excuses als hij niet werkt)
Originele cartridges zijn ook vrij goedkoop, meen 11,50 euro in een 'gewone' winkel.
Iemand die het af kan raden of juist aanraad?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2013, 19:25
WolterB
WolterB is offline
Hoeveel ml zijn die patronen en moet je ze per kleur los kopen of 3 kleuren in één? Want 11,50 klinkt wel erg goedkoop, maar prijzen zeggen niets in deze gevallen. Het gaat erom hoe veel je kunt printen ermee.
Oud 09-08-2013, 21:51
piet007
piet007 is offline
Citaat:
Hoeveel ml zijn die patronen en moet je ze per kleur los kopen of 3 kleuren in één? Want 11,50 klinkt wel erg goedkoop, maar prijzen zeggen niets in deze gevallen. Het gaat erom hoe veel je kunt printen ermee.
Deze zijn per stuk en er gaan er 4 in. Geloof dat ze maar 7 ml inhoud hebben (zwarte 11). Volgens de fabrikant moet dit , afhankelijk van de kleur, 300 tot 600 pagina's meegaan. Wat natuurlijk nooit zo is, maar het voordeel lijkt me dan weer dat je ze per kleur apart kunt vervangen.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2013, 14:49
piet007
piet007 is offline
Er mag overigens wel een slotje op, heb de printer gekocht. Bedankt.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2013, 14:51
WolterB
WolterB is offline
Welke keuze heb je gemaakt? Dan hebben de mensen die in de toekomst dezelfde overweging maken nog iets meer houvast
Oud 22-08-2013, 21:52
Verwijderd
ik raad canon en HP aan, canon hebben vrienden van ons, ho nieuwere technologie, bij mij werkt onze officejet 8600 pro prima, maar die is een beetje duur, (heeft mn moeder van de zaak gedaan)
Met citaat reageren
Oud 24-08-2013, 21:07
piet007
piet007 is offline
Citaat:
Welke keuze heb je gemaakt? Dan hebben de mensen die in de toekomst dezelfde overweging maken nog iets meer houvast
Het is de genoemde Epson Workforce geworden, die voor zover prima bevalt en waar makkelijk mee te werken is.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2013, 23:21
Verwijderd
Epson, dat merk is niet heel bekend maar ken het wel, werkt idd ook prima
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten