Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2013, 11:38
Verwijderd
Ha forum,

Ik heb best wel roos, gebruik hiervoor sanex anti roos shampoo (is de enige die echt goed werkt tegen de jeuk) elke dag omdat als ik het een dag over sla mijn hoofdhuid behoorlijk jeukt. Ik weet niet precies hoe lang mijn haar is, maar het is denk ik ongeveer net zo lang als Josh Peck (die Josh uit Drake&Josh, puur als voorbeeld en vergelijking).

Sinds een paar maanden heb ik nu elke ochtend als ik mijn haar was en gel in mijn haar doe (niet veel), gaan er behoorlijk veel haren het putje in (mijn handen zitten dan vol met haren die ik er dan afwas) en ik word er zelf een beetje bang van. Ik heb best dof haar, maar onwijs top en sterk haar als ik een beetje gel in heb gedaan. Ik heb geen kale plekken en een gemiddelde haarlijn maar van de hoeveelheid haar die elke dag het putje door gaat word ik een beetje bang. Ik eet voor de rest gezond, sport redelijk veel, drink weinig en rook niet.

Iemand ervaring, tips, of weet of dit normaal is en wat je er evt. tegen kan doen? Thanks!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2013, 13:32
ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Kan een tekort zijn aan een bepaalde voedingsstof. Vraag het aan je huisarts, die kan je eventueel doorverwijzen naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken.
Oud 01-09-2013, 15:55
Verwijderd
Een mens verliest gemiddeld rond de 100 haren per dag. Dat is niet erg, want je hebt er tienduizenden en ze komen er gewoon weer bij. Pas als je daadwerkelijk kale plekjes ziet, of ziet dat je haar dunner wordt, moet je je zorgen gaan maken.

Heb je veel schilfers op je hoofd? Het zou ook kunnen dat je geen gewone roos hebt, maar eczeem of een schimmelinfectie op je hoofdhuid. Dat kan soms de normale haaruitval wat versterken.

Laatst gewijzigd op 01-09-2013 om 20:49.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2013, 20:46
Martiño
Martiño is offline
Jeuk op de hoofdhuid kan inderdaad door meer dingen komen dan roos - waaronder té vaak je haar wassen, je hoofdhuid kan daar ook van uitdrogen (en dus gaan jeuken). Fancy shampoos gebruiken zou ik alleen doen als je huisarts of kapper het aanraadt, hoe minder spul je in je haar smeert, hoe beter je haar zich houdt.
Twee keer per week je haar wassen is vaak genoeg, als je dagelijks je haar uitgebreid wast droogt het sneller uit en beschadigt het sneller (en het is zoals gezegd minder goed voor je hoofdhuid). Als je haar dan vettig wordt, overweeg dan eens wat minder en minder vaak stylingproducten in je haar te smeren.

En veel jongens beginnen rond hun 20/25e al een beetje met kalen (krijgen kleine inhammen, etc.), het zou kunnen dat je gewoon aan de vroege kant bent. Verder kun je daar weinig aan doen, behalve gezond eten en leven.
Oud 02-09-2013, 15:25
Verwijderd
Oké, danku allen!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten