Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2005, 12:23
VIC.
VIC. is offline
ik weet dat hier al best veel topics over zijn geweest, maar ik heb geen duidelijk antwoord kunnen vinden of het gebruik van de pil verband kan hebben met haaruitval.

ik heb hier namelijk al ongeveer een jaar last van, eerst heel extreem dat ik echt plukken eruit kon halen, nu minder maar ik verlies per dag zeker weten meer dan wat men gemiddeld verliest (meer dan 100 haren dus).

ik ben naar de huisarts geweest. die zei dat het moeilijk is om een oorzaak te vinden als je geen kale plekken hebt (dat heb ik dus niet, het valt niet op 1 plek uit). ik heb bloed laten prikken, daar kwam iets uit wat ik al wist dat ik had, namelijk iets wat inhoudt dat er wel genoeg ijzer in mn lichaam zit maar het ijzergehalte is wel iets te laag. verder was alles ok. ik ben toen doorverwezen naar de dermatoloog die mij eerst uitleg gaf over een haarcyclus en vertelde dat mensen wel 2 jaar haarverlies kunnen hebben (gewoon een periode in iemands leven) dus als ik over een jaar nog klachten heb mag ik terugkomen en krijg ik waarschijnlijk echte medicijnen. maar dan is het nog maar de vraag of die werken, men weet maar heel weinig van haaruitval en HET middel bestaat niet.

nu heeft de dermatoloog niets gezegd over mn pilgebruik, terwijl op het formulier dat ik had meegenomen van de dokter wel stond dat ik dat gebruikte (diane 35 even voor de duidelijkheid), en ik ben zo stom geweest om dat vergeten te vragen (maar ik neem aan dat hij dat wel had gelezen op het formulier). heeft iemand misschien ervaring met het stoppen met de pil en de daardoor verminderde/gestopte haaruitval? het heeft bij mij niets te maken met slechte voeding, stress, medicijnen etc., ook slik ik al tijden vitamine B pillen op advies van de kapper. wel verf ik zo'n 3 jaar mn haar, ongeveer om de 3 maanden (een donkere kleur, dat is minder slecht dan blond dacht ik) al ben ik hier nu ook mee gestopt.
heeft iemand een idee/advies/wat dan ook??
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 15:30
Roos
Roos is offline
Diane 35 wordt soms wel voorgeschreven bij meisjes met meer lichaamshaar dan gewoonlijk. Daar helpt het wel tegen.

Dus het zou best kunnen dat deze pil bij jou voor meer haaruitval zorgt.

In principe is het heel makkelijk om van pil te veranderen, dus ik zou het gewoon uitproberen. Zeker als je al zoveel hebt geprobeerd om die haaruitval te stoppen!
Oud 14-11-2005, 16:41
VIC.
VIC. is offline
ja dat is zo, maar er staat verder niet in de gebruiksaanwijzing dat het ook kan leiden tot haaruitval.. nouja, het is het proberen in ieder geval waard. ben er vanaf vandaag mee gestopt.

iemand verder nog adviezen/opmerkingen???
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 16:54
Verwijderd
Hmm..dat zou ook mijn haaruitval veroorzaken.. het is niet veel, denk ik, want op mijn kussen vind ik er geen.. maar ik slik ook de diane35, en sinds een poosje, vooral als ik mijn haar in model breng, trek ik ze er letterlijk uit.. Zonder die bedoeling te hebben zeg maar

Nja, ik dacht dat het kwam omdat ik het nogal regelmatig verf en kleur, maar de pil kan ook zeer logisch zijn...
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 17:46
Verwijderd
Haaruitval door Diane 35 lijkt me niet logisch.. dermatologen schrijven juist deze pil voor aan vrouwen die last hebben van haaruitval, vanwege de anti-androgene stof in deze pil.
En aangezien mannelijk hormoon voor overmatige lichaamsbeharing kan zorgen, maar juist voor haaruitval op het hoofd, gaat de Diane beide verschijnselen tegen.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 14:39
VIC.
VIC. is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 14-11-2005 @ 18:46 :
Haaruitval door Diane 35 lijkt me niet logisch.. dermatologen schrijven juist deze pil voor aan vrouwen die last hebben van haaruitval, vanwege de anti-androgene stof in deze pil.
En aangezien mannelijk hormoon voor overmatige lichaamsbeharing kan zorgen, maar juist voor haaruitval op het hoofd, gaat de Diane beide verschijnselen tegen.
klopt inderdaad. ik heb het op internet gelezen en heb de gebruiksaanwijzing nog is even goed bekeken en daar staat het inderdaad ook in.

ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet doen. je ziet het gelukkig niet aan mn haar maar het is zó dun, ik kan echt geen haaruitval hebben nu.

ik hoop zo dat iemand echt met DE tip komt of wat dan ook. wel lees ik veel dat het waarschijnlijk vanzelf overgaat (dat het aan de hormonen ligt) dus dat ik moet afwachten..
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 14:47
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het eerste wat ik wou zeggen is stress. Daardoor valt mijn haar dan ook met bosjes uit. Ik kan me alleen niet voorstellen dat dit het bij jou is omdat de huisarts dat vast ook wel nagegaan is en omdat het nu ook zolang duurt enzo maar voor het geval je dit nog niet gedaan hebt zou ik toch nagaan of het niet door stress komt.
Oud 16-11-2005, 18:33
VIC.
VIC. is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-11-2005 @ 15:47 :
Het eerste wat ik wou zeggen is stress. Daardoor valt mijn haar dan ook met bosjes uit. Ik kan me alleen niet voorstellen dat dit het bij jou is omdat de huisarts dat vast ook wel nagegaan is en omdat het nu ook zolang duurt enzo maar voor het geval je dit nog niet gedaan hebt zou ik toch nagaan of het niet door stress komt.
ik heb wel af en toe spanningen.. maar dat is heel af en toe en ook niet al ruim anderhalf jaar.. de arts vroeg er wel naar maar wist zeker dat het daar niet aan lag

ik heb echt géén idee
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten