Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2005, 12:23
VIC.
VIC. is offline
ik weet dat hier al best veel topics over zijn geweest, maar ik heb geen duidelijk antwoord kunnen vinden of het gebruik van de pil verband kan hebben met haaruitval.

ik heb hier namelijk al ongeveer een jaar last van, eerst heel extreem dat ik echt plukken eruit kon halen, nu minder maar ik verlies per dag zeker weten meer dan wat men gemiddeld verliest (meer dan 100 haren dus).

ik ben naar de huisarts geweest. die zei dat het moeilijk is om een oorzaak te vinden als je geen kale plekken hebt (dat heb ik dus niet, het valt niet op 1 plek uit). ik heb bloed laten prikken, daar kwam iets uit wat ik al wist dat ik had, namelijk iets wat inhoudt dat er wel genoeg ijzer in mn lichaam zit maar het ijzergehalte is wel iets te laag. verder was alles ok. ik ben toen doorverwezen naar de dermatoloog die mij eerst uitleg gaf over een haarcyclus en vertelde dat mensen wel 2 jaar haarverlies kunnen hebben (gewoon een periode in iemands leven) dus als ik over een jaar nog klachten heb mag ik terugkomen en krijg ik waarschijnlijk echte medicijnen. maar dan is het nog maar de vraag of die werken, men weet maar heel weinig van haaruitval en HET middel bestaat niet.