Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2005, 13:49
Judy2
Judy2 is offline
Ik las op een ander topic dat iemand vond dat een meisje van 13 met een jongen van 15 eerder kan dan andersom: een meisje van 15 met een jongen van 13.

Het is inderdaad een beetje moeilijk voor te stellen, want de meeste jongens zijn ouder dan hun vriendin. Toch zijn er blijkbaar ook meiden die met jongere jongens iets beginnen.

Hoe denken jullie erover?

Ik heb er niks op tegen. Waarom zou een jongen of even oud of ouder moeten zijn?

Waarom zou het vreemd zijn, oke het komt veel minder voor, dat een ouder meisje met een jongere jongen gaat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2005, 13:52
Cookie
Cookie is offline
Heb er weinig op tegen maar heb toch liever dat mn vriend ouder is.
Oud 14-07-2005, 14:03
Nona
Nona is offline
Ik heb een vriend gehad die 10 maanden jonger was dan ik, zijn klasgenoten vonden het vreselijk. Ik vond het persoonlijk niet zo erg, hij was op dat moment leuk genoeg. Maar toch, ik zou niet iets aangaan met iemand die veel jonger was dan ik. Mijn vorige vriend (net uit) was 6 jaar ouder, maar 6 jaar jonger...? Ochgut, dan zou hij ook 14 zijn, dat is heel wat anders.
Oud 14-07-2005, 14:09
Judy2
Judy2 is offline
ik ook liever jongen ouder hoor
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 14:12
juno
juno is offline
Wat ik over dat onderwerp vind, moge duidelijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 14:15
Verwijderd
Ik heb het liefst dat een jongen niet meer dan een jaar ouder of jonger dan mij is. Dat wil niet zeggen dat ik geen oudere of jongere jongens leuk heb gevonden, maar dit vind ik toch wel de 'ideale' leeftijd.

Te jong vind ik niks, omdat hij dan gewoon nog iets 'achterloopt'. Ik weet niet of dat ooit helemaal verdwijnt, hoewel het natuurlijk wel wat rechtgetrokken wordt wanneer je ouder wordt.
En ouder dan ik - ik val gewoon niet op oude mannen, dus zodra iemand er substantieel ouder uitziet dan ik, hoef ik hem niet. Enkele uitzonderingen daargelaten.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 14:16
dwight88
dwight88 is offline
mijn vriendin is een jaar en 4 maanden ouder dan ik (op dit moment zij 20, ik 19). Moet zeggen dat we op dit moment eigenlijk vrij weinig van merken, behalve dan dat zij meer verdient . Speelt misschien ook mee dat we elkaar al wel 4 jaar kennen, maar dat het pas recent "iets meer" is geworden.

ik ben er niet tegen dus, al zou ik denk ik geen relatie beginnen met iemand die bijv. 22 of ouder is. Denk dat veel van de situatie zelf afhangt, de een is "ouder" op zn 20e dan een ander.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 14:50
Verwijderd
Ligt eraan.. als een meisje 24 is, en de jongen 22, is dat toch al heel anders dan het meisje 15 en de jongen 13. Ik heb nu liever dat mn vriendje ouder is dan ik, want veel jongens van mijn leeftijd zijn nog redelijk kinderachtig. Maar dat is over een paar jaar wel anders denkik, want dan loopt een iets jongere jongen niet meteen zo 'achter' op mij.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 14:52
Verwijderd
Nou, wat betreft een knul van dertien kan ik me echt niet voorstellen dat meisjes die interessant vinden. Dat is nog een prepubertje. Het is wel de bedoeling dat men een beetje op een gelijk niveau zit (dat meisje van vijftien kan ook gewoon heel dom zijn natuurlijk).

Zo maakt het bijvoorbeeld bij een vervolgopleiding nauwelijks meer uit dat je elkaar veel ontloopt qua leeftijd. Ik heb met mensen in de klas gezeten waarvan ik dacht dat ze even oud waren en die later dertig bleken te zijn. En ik ken nu een meisje van zesentwintig dat net zo goed even oud zou kunnen zijn als ikzelf, nog zo spontaan, springerig en blij, helemaal niet een doos die al aan kinderen denkt.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 14:54
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 14-07-2005 @ 15:52 :
Nou, wat betreft een knul van dertien kan ik me echt niet voorstellen dat meisjes die interessant vinden. Dat is nog een prepubertje. Het is wel de bedoeling dat men een beetje op een gelijk niveau zit (dat meisje van vijftien kan ook gewoon heel dom zijn natuurlijk).

Zo maakt het bijvoorbeeld bij een vervolgopleiding nauwelijks meer uit dat je elkaar veel ontloopt qua leeftijd. Ik heb met mensen in de klas gezeten waarvan ik dacht dat ze even oud waren en die later dertig bleken te zijn. En ik ken nu een meisje van zesentwintig dat net zo goed even oud zou kunnen zijn als ikzelf, nog zo spontaan, springerig en blij, helemaal niet een doos die al aan kinderen denkt.
Ja! Dat is ook zo inderdaad. Meestal als je een ''stelletje'' ( ) ziet, denk je niet meteen van, tjonge, die jongen is vast jonger dan het meisje.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 15:05
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Een oudere vriendin lijkt me leuk, ze heeft dan waarschijnlijk meer levenservaring en wat meer ervaring op andere gebieden
Oud 14-07-2005, 15:06
Verwijderd
Citaat:

Alsof een doos die al aan kinderen denkt, niet meer spontaan, springerig en blij kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 15:10
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Morgan schreef op 14-07-2005 @ 16:06 :
Alsof een doos die al aan kinderen denkt, niet meer spontaan, springerig en blij kan zijn.
Alsof iemand die blij, spontaan en springerig is op zn 26e niet aan kinderen kan denken zonder een doos te zijn.
Oud 14-07-2005, 15:20
dragonstorm
dragonstorm is offline
help! springerige spontane dozen? dat klinkt als een of ander HE

ehm... tuuuuurlijk kan dat wel ! (ikzelf heb een oudere vriendin) maar er zijn een paar dingen (met het risico te generaliseren):

-vrouwen willen het liefst met iemand die groter is, is aangetoond. Jongere jongens zijn vaak kleiner, ergo, meisjes vallen domweg niet op jongere jochies.
-meisjes/vrouwen beginnen eerder met seksuele ontwikkeling, dus zijn ze op gelijke leeftijd meer seksueel ontwikkeld dan jongens; en in t algemeen willen ze een vriendje dat even ver seksueel ontwikkeld is als zijzelf.

Dus, geen 15-jarige F met 13 jarige M

In een hoop gevallen zijn deze dingen ook weer niet geldig. Dus hecht er niet teveel waarde aan
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 16:00
Verwijderd
Ik heb nu een vriendje van 354 dagen jonger (jaja, tot op de dag uitgerekend.) en eigenlijk is het helemaal geen probleem. Laatst hadden we het er nog over en eigenlijk zou ik geen vriendje nemen waarvoor ik een pedopas aan moet schaffen en een jongen van achttien vind ik eigenlijk ook nog te jong.
Naarmate je ouder wordt, wordt leeftijd een steeds minder groot probleem lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 16:05
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:

Inderdaad. Dan is het verschil toch ook wel erg groot. Tussen 13 en 15.

Ik val zelf op (aardig wat) ouder. Maar het lijkt me geen probleem als een meisje van 24 iets met een jongen van 22 heeft of zo. 't Hangt een beetje er van af.. als m'n moeder nu zou daten met een jongen even oud als mijn vriend, zou ik daar minder gelukkig van worden.
Oud 14-07-2005, 18:35
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Over het algemeen vind ik leeftijdsverschil weinig uitmaken, wie er nou jonger of ouder is boeit dan dus ook niet echt. Zo lang het maar niet een "te extreem groot verschil" is.
Oud 14-07-2005, 18:36
Billy_bob
Billy_bob is offline
ik ken iemand waarvan zijn vriendin 24 is en hij bijna 20
Oud 14-07-2005, 18:38
snoopy
snoopy is offline
*steekt hand op*.
Mijn vriend is maar liefst 1 jaar, 2 maanden en 3 dagen jonger
Tsja... veel mensen reageren verbaasd, en dat begrijp ik dus echt niet. Alsof je het verschil merkt tussen iemand van 21 en iemand van 22...
Nou ja. Als het meisje 18 is en de jongen 13 vind ik het wel raar, maar dat is ook zo als het omgekeerd is.
Oud 14-07-2005, 18:48
Billy_bob
Billy_bob is offline
ja ach, ik vind het ook echt niet raar. Of ongewoon. Ik vind het wel maf, wanneer een meisje een kop groter is dan de jongen
Oud 14-07-2005, 18:52
Verwijderd
Ik heb nu een jongen ontmoet op mijn werk. Maar die is dus twee jaar jonger.. Weet niet wanneer hij 18 wordt..
(hij heeft ook een vriendin, maar dat laat ik even buiten beschouwing nu )

En toch blijft elke keer door mn hoofd spoken dat hij 17 is op één of andere manier. Terwijl ik helemaal niet had verwacht dat hij 17 was ...

Misschien ben ik nu oppervlakkig ofzo...
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 19:54
Antinoniem
Antinoniem is offline
Citaat:
Neeske schreef op 14-07-2005 @ 15:50 :
Ik heb nu liever dat mn vriendje vriendin ouder is dan ik, want veel jongens meisjes van mijn leeftijd zijn nog redelijk kinderachtig.
Citaat:
-meisjes/vrouwen beginnen eerder met seksuele ontwikkeling, dus zijn ze op gelijke leeftijd meer seksueel ontwikkeld dan jongens; en in t algemeen willen ze een vriendje dat even ver seksueel ontwikkeld is als zijzelf
Oud 14-07-2005, 20:13
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Mijn vriend is 17. Totaal geen probleem, ik wist het namelijk in het begin niet eens. En toen ik er eenmaal achterkwam was het al te laat, want toen was ik al verliefd.
Oud 14-07-2005, 20:16
Konijn
Konijn is offline
Het maakt mij niet uit, dat moeten mensen zelf weten.
Mijn eigen vriend is 10 jaar ouder, dat gaat prima.
(Mn eerste ex was overigens een half jaar jonger dan ik, en mn tweede ex een jaar ouder, ging beide ook goed natuurlijk).
Mn broertjes vriendin is een jaar ouder dan hij, dat gaat ook prima (ze zijn nu 18 en 19, het is begonnen toen hij 15 was).
Zolang het niet om 13/14 en dan 19 ofzo gaat, maakt het mij niet uit (en dat verschil vind ik andersom ook te groot eigenlijk).
Oud 14-07-2005, 21:42
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 14-07-2005 @ 21:13 :
Mijn vriend is 17. Totaal geen probleem, ik wist het namelijk in het begin niet eens. En toen ik er eenmaal achterkwam was het al te laat, want toen was ik al verliefd.
Oud 14-07-2005, 21:42
RoB!N
RoB!N is offline
ik had wat met een meisje van bijna 22 en ik ben net 18. Was in het begin wel leuk en aardig, maar nu is het niet meer echt iets. Ze woont te ver weg. Moet er wel bij zeggen dat ik zelf ook wel 20 ofzo lijk. Het zou best kunnen werken hoor. Maar ik vond het zelf niet fijn om steeds tegen je vriendin op te kunnen kijken. zij heeft al rijbewijs ik ben er mee bezig etc.

Maar 2 jaar verschil kan nog wel. Vaak genoeg iets met iemand van 19 gehad toen ik zelf 17 was.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 22:07
Fantôme
Fantôme is offline
mijn vriend van nu (haha, apart om hem zo te noemen nu ) is 5 jaar ouder dan ik. hij is 23 en ik 18. Ik moet zeggen dat ik daar weinig van merk. Tenminste nu nog iet. hij vind dat ook niet erg.
Andersom zou betekenen dat ik 18 ben en hij 13, hahahahha dat zie ik dus écht niet zitten! Maar ik denk dat het op 'volwassen leeftijd' niet of iig stukken minder uitmaakt dan nu zeg maar.

kus! fantome
Oud 14-07-2005, 22:08
Fantôme
Fantôme is offline
p.s. ik vind het geen probleem bij anderen trouwens hoor, als ze er zelf maar gelukkig mee zijn!
Oud 14-07-2005, 23:06
vampire_esje
vampire_esje is offline
mijn vriend is 21, en ik ben bijna 24.. verders maakt het mij niet uit, want ik blijf het lief vinden en hij mij...

Vampire_esje
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 23:24
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
bij mij ook, jongen van 3 jaar jonger.
alleen is het niets geworden

Maar bij mij is het iets raars, het feit dat ik me zo goed kan aanpassen aan elke leeftijd, maakt dat ik verliefd word op een stuk oudere (tot 6 jaar) en een stuk jongere jongens
Want langs de ene kant ben ik heel wijs, maar langs de andere kant ook heel groen

Laatst gewijzigd op 14-07-2005 om 23:28.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 00:30
Verwijderd
Ik heb er niets op tegen..

maar zelf val ik op oudere jongens..
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 09:28
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Vriendin is 15 maanden ouder zzz
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 10:46
WhiteDragon
WhiteDragon is offline
Het zou een droom zijn die uitkomt een vriendin te krijgen die ouder dan mij is.......(waarom weet ik eigenlijk niet )
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 14:24
Iduna
Iduna is offline
Puberende tienermeisjes nemen toch niet iets met een nog niet puberende jongen Ze voelen zich sowieso al ouder.. wat moeten zij nou met een 'jongetje'?

Na een jaar of 20 valt het verschil wel weer weg en op latere leeftijd (65+) is het juist fijn als de man ook nog vitaal is (al ligt dat natuurlijk ook aan andere factoren).
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 14:25
Multilot
Multilot is offline
Ik heb nu een vriend die 7 jaar ouders is dan ik... Ik moet er toch niet aan denken dat het andersom zou zijn... Maar dan liggen de verhoudingen ook wel heel anders denk ik.
Ik ga erg veel om met jongens die jonger zijn, maar ik zou er niet snel op vallen denk ik.. (dat blijkt)
Oud 15-07-2005, 14:32
Verwijderd
Citaat:
Spreek dan in zo'n geval tenminste van vriendjé 'Vriend' klinkt al zo achterlijk burgerlijk, maar in dit geval helemaal volkomen ongepast.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 16:26
Myuki
Myuki is offline
boeie
Oud 15-07-2005, 17:17
sammiej
sammiej is offline
ik heb een vriendje die jonger is!
het maakt niet uit, als het maar niet teveel jaar is, zodat je een pedo lijkt! maar hij is maar 3,5 maand jonger...dus kan wel toch??
xxx
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 18:11
Soron
Soron is offline
Citaat:
Billy_bob schreef op 14-07-2005 @ 19:36 :
ik ken iemand waarvan zijn vriendin 24 is en hij bijna 20
Mijn huisgenote is 27 jaar en had wat met iemand van 21 jaar..

Ach wat boeien getalletjes nou eigenlijk..
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 18:19
Astraea
Astraea is offline
Persoonlijk neig ik zelf wel naar oudere jongens toe, maar wat daar precies de reden voor is weet ik eigenlijk niet. Ik heb tot nu toe ook alleen maar relaties gehad met oudere jongens. Mijn laatste vriend was 7 jaar ouder. Maar het is niet zo dat ik er per sé naar op zoek ben. Mocht ik ooit een geweldige jongen tegenkomen die toevallig jonger is, dan zou ik daar natuurlijk geen probleem van maken.
Oud 15-07-2005, 18:31
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
sammiej schreef op 15-07-2005 @ 18:17 :
ik heb een vriendje die jonger is!
het maakt niet uit, als het maar niet teveel jaar is, zodat je een pedo lijkt! maar hij is maar 3,5 maand jonger...dus kan wel toch??
xxx
Dus jullie hebben gewoon dezelfde leeftijd alleen verjaar jij een paar maandjes vroeger
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 12:34
Graph
Graph is offline
mn vriend is een half jaar jonger dan ik ..
en ik zit er eigenlijk niet mee
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 14:25
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Morgan schreef op 15-07-2005 @ 15:32 :
Spreek dan in zo'n geval tenminste van vriendjé 'Vriend' klinkt al zo achterlijk burgerlijk, maar in dit geval helemaal volkomen ongepast.
Wat maakt dat nou weer uit. Hij is 1m93, hij gedraagt zich volwassener/ziet er ouder uit als mij en ik heb een schurfthekel aan verkleinwoorden.

Niet zo trutten hoor.

Laatst gewijzigd op 16-07-2005 om 14:28.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 17:00
annetjuh
annetjuh is offline
ach misschien omdat meisjes iemand willen waar ze tegenop kunnen kijken en wie haar kunnen beschermen, om het zwart/wit te zeggen, zeg maar.
maar ach ik wil later gewoon een jonge man, mits mijn man mooi oud wordt
Oud 16-07-2005, 19:09
Lugosi
Lugosi is offline
Citaat:
Cookie schreef op 14-07-2005 @ 14:52 :
Heb er weinig op tegen maar heb toch liever dat mn vriend ouder zou zijn.
Oud 16-07-2005, 22:43
Verwijderd
Ik had bijna iets gehad met een jongen van bijna 2 jaar jonger. (ik 17, hij 15). Maar ik vond hem niet leuk, niet omdat hij jonger was.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 23:28
Verwijderd
Natuurlijk 'kan' het, maar aangezien vrouwen voornamelijk op zoek zijn naar een man met een hoge sociale status en oudere mannen doorgaans een hogere sociale status hebben zie je het gewoon vaker dat de vrouw in een relatie jonger is.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 23:31
Verwijderd
Ik denk toch dat niveau een belangrijke rol speelt. Het verschil tussen een 15 jarige vmbo leerlinge en een 18 jarige hbo student is gewoon anders dan wanneer je allebei nog op de middelbare zit.
Daarbij vind ik een 15 jarig meisje met 13 jarige jongen ook heel anders dan een 18 jarig meisje met 22 jarige jongen of andersom. Des te ouder, des te mindervoor mijn gevoel het leeftijdsverschil uitmaakt.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 14:05
lieve
lieve is offline
Idd waarom zou een jongen niet jonger mogen zijn dan het meisje???
Nu OK, tijdens de tienerjaren kan dat raar zijn... of raar overkomen.
Maar tegen dat je beide in de 20 bent... valt zulk verschil toch niet meer op... toch????

Gewoon ervoor gaan als je zeker bent van je gevoelens!

Greets Lieve,xxx
Oud 17-07-2005, 14:35
Roos
Roos is offline
Citaat:
Morgan schreef op 15-07-2005 @ 15:32 :
boeiend
Reageren

Regels voor berichten