Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2013, 09:00
tartaarsaus
tartaarsaus is offline
Hallo allemaal

Sinds zo'n 13/14 weken heb ik nu constant pijn in mijn onderrug. met constant pijn bedoel ik dat ik het altijd wel voel, en af en toe heeft het zo zijn ergere periodes en uitschieters. daarnaast heb ik vaak pijn in mijn benen (uitstraling) en snel slapende benen. tot voorbij mijn knie. niet altijd. maar komt wel geregeld voor.
Nu ben ik 5 weken geleden begonnen met fysio/manuele therapie. helaas heeft dit niets geholpen helaas. Daarom ben ik weer terug verwezen naar mijn huisarts omdat hij iets van een hernia vermoed en in ieder geval verder onderzoek wil.
Nu ben ik doorverwezen naar een neuroloog.

En mijn vraag is, heeft iemand ervaring hiermee en/of tips om minder last te krijgen van mijn rug. heb wel oefeningen gekregen. maar wie weet heeft iemand nog nuttige tips.

Ook vraag ik mij af hoe zo'n neurologisch onderzoek er uit ziet? iemand enig idee hoe dat in zijn werking gaat?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2013, 09:12
Verwijderd
Geen idee. Ik wilde wel even zeggen dat je vast blij zult zijn als dit allemaal achter de rug is.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2013, 09:43
Verwijderd
Ertur
Met citaat reageren
Oud 05-09-2013, 09:44
Verwijderd
@Tartaarsaus: wat vervelend zeg! Geen idee of het helpt, maar misschien dat een warm bad fijn is (als het tenminste iets met spierspanning ofzo van doen heeft)?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2013, 12:58
Pluis
Pluis is offline
Over het bezoekje aan de neuroloog kan ik je wel iets vertellen. Eerst zal de neuroloog je allerlei vragen stellen over je klachten (hoe is het begonnen, waar zit het, straalt het uit, heb je ook tintelingen, dat soort dingen). Daarna volgt het lichamelijk onderzoek waarbij van al je ledematen wordt getest hoe het zit met de kracht, gevoel en coördinatie. Voor een hernia zijn er dan nog een paar specifieke testjes om na te gaan of en welke zenuwwortel er in de knel zit.
Neurologen vragen ook regelmatig een MRI aan van de wervelkolom om te kunnen zien of er een hernia is en waar, en of opereren zin heeft. Voor zo'n MRI ligt het er een beetje aan in welk ziekenhuis je bent, maar er is met enige regelmatig een wachttijd van soms wel enkele weken. Schrik daar dus niet van. Daarna kom je weer terug bij de neuroloog voor het bespreken van de uitslag en je opties.
Oud 05-09-2013, 22:19
InsaneBoner
InsaneBoner is offline
Ik heb ook last van mijn onderrug maar de oorzaak is bij mij mijn voeten, ik heb 2 extra botten in mijn voeten. Toen ik steunzolen kreeg was de pijn wel grotendeels verminderd.wat ook helpt tegen rugpijn is slapen op een van je kanten, niet op je buik of rug. Maar bij jou zal dat volgens mij niet veel helpen
Met citaat reageren
Oud 06-09-2013, 10:42
tartaarsaus
tartaarsaus is offline
Bedankt voor de reacties ,
Warm bad is inderdaad een idee. Spieren zullen vast wel meer vast zitten dan normaal denk ik.

En bedankt voor uitleg ovet neurologisch onderzoek. Nu heb ik in ieder geval een beeld van wat er kan gebeuren.

Het ligt waarschijnlijk niet aan mijn voeten. Ik denk dat het door turnen is gekomen. Door het vele malen achter over buigen van de rug en de verschillende zogenaamde hol/bol bewegingen in de verschillende turn technieken. En slapen op een van de kanten helpt wel wat
Met citaat reageren
Oud 07-09-2013, 05:32
InsaneBoner
InsaneBoner is offline
Veel beterschap
Met citaat reageren
Oud 15-09-2013, 22:48
ESCLEPIOS
ESCLEPIOS is offline
Neurologisch onderzoek is een half uurtje kleine motorische testjes doen. Is op zijn best grappig, op zijn slechts saai.
Specifieke hernia test is niet veel meer dan voorover bukken en je tenen aanraken met je vingers.
Gezien de feiten: 22 jaar, vrouw, turnen. MRI scan biedt uitsluitsel, maar kans op een "echte" HNP blijft laag. Psychologische factoren, die ook klachten kunnen geven, zijn misschien belangrijker om na te gaan.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2013, 20:57
tartaarsaus
tartaarsaus is offline
Inmiddels onderzoek gehad. Was wel wat langer dan half uur ivm arts in opleiding en daarna nog een keer bij echte neuroloog.
Gelukkig geen hernia. Wel versterkte lumbale lordose ( te holle rug) en daardoor bekken die verkeerd staan. Ook beweegt de onderrug niet goed mee waardoor banden en pezen constant op spanning staan en dus eigenlijk te ver uitrekken als het ware. En door bepaalde banden/spieren staat er druk op zenuw/zenuwen.
Zijn rontgenfotos gemaakt, om te kijken of het mogelijk is om recht te leren staan of dat er afwijkingen te vinden zijn. Daarnaast moet ik x naar de fysio in t ziekenhuis om te kijken hoe het staat met de banden spieren en pezen.
En over 2 weken weer naar neuroloog voor hopelijk diagnose en een oplossing.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2013, 21:06
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Denk ook eens aan steunzolen. Dat heeft met mijn holle rug heel goed geholpen.
Oud 16-09-2013, 22:50
tartaarsaus
tartaarsaus is offline
Citaat:
Denk ook eens aan steunzolen. Dat heeft met mijn holle rug heel goed geholpen.
Bedankt voor de tip, zal er naar vragen of het bij mij kan helpen
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten