Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2002, 15:40
rianne_tje
rianne_tje is offline
Een vriendin van mij loopt al 8 maanden met hele erge pijn in haar rug, waarschijnlijk lumbaal facet syndroom (volgens mij een verdraaing van een wervel). Nou heeft haar huisarts eindelijk een verwijsbrief geschreven (daar had ze al 5 maanden om gevraagd) maar voor een neuroloog... Zelf dachten we eigenlijk meer aan een orthopeed, een neuroloog houdt zich toch bezig met hersenen? Of doelen ze meer op een zenuwbeklemming ofso?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 15:56
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
rianne_tje schreef:
Een vriendin van mij loopt al 8 maanden met hele erge pijn in haar rug, waarschijnlijk lumbaal facet syndroom (volgens mij een verdraaing van een wervel). Nou heeft haar huisarts eindelijk een verwijsbrief geschreven (daar had ze al 5 maanden om gevraagd) maar voor een neuroloog... Zelf dachten we eigenlijk meer aan een orthopeed, een neuroloog houdt zich toch bezig met hersenen? Of doelen ze meer op een zenuwbeklemming ofso?
De neurlologie houdt zich bezig met de studie en de behandeling van aandoeningen van het zenuwstelsel, waar de hersenen samen met de diverse zenuwen die door ons lichaam lopen deel van uitmaken. Het zou inderdaad kunnen dat er sprake is van bekneld geraakte zenuwen en dat er daarom is besloten om je vriendin voor nader onderzoek naar een neuroloog door te verwijzen.
Oud 30-07-2002, 16:32
rianne_tje
rianne_tje is offline
Thanx, ja zoiets dacht ik ook al, maar ze wordt steeds van het kastje naar de muur gestuurd (3 fysiotherapeuten, chiropractor, orthopedisch fysiotherapeur). We hebben het idee dat de huisarts vind dat ze zich aanstelt en haar weer met iets anders afscheept maaar we wachten het wel weer af....
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 17:20
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
rianne_tje schreef:
We hebben het idee dat de huisarts vind dat ze zich aanstelt en haar weer met iets anders afscheept maaar we wachten het wel weer af....
Ik hoop niet dat dat vermoeden juist is, maar als dat wel zo is dient die huisarts zich wat mij betreft zeer diep te schamen. Langdurige klachten over rugpijn zijn per slot van rekening te ernstig om niet serieus te worden genomen. Dat het zo lang geduurd heeft voor het besluit tot een doorverwijzing naar een neuroloog is gevallen hoeft op zich niet zo vreemd te zijn. Het is bij sommige symptomen niet altijd meteen duidelijk wat de oorzaak daarvan precies zou kunnen zijn, en zeker niet als ze betrekking hebben op ziekteverschijnselen die onderling veel op elkaar lijken wat de symptomen betreft. Laten we hopen dat het neurologisch onderzoek iets positiefs voor de behandeling van je vriendin oplevert.
Oud 31-07-2002, 10:17
rianne_tje
rianne_tje is offline
Bedankt voor de uitleg ! Ik hoop ook dat alles weer goed komt, maar we wachten maar gewoon ff af, das denk ik het beste....
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten