Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2013, 14:44
bryansmeets
bryansmeets is offline
Hey,
volgens mijn CKV leraar krijg ik een herkansing minder als ik in havo 4 een verslag voor CKV te laat/niet inlever. Dat zou betekenen dat ik in plaats van 5 herkansingen er 4 krijg. Weet iemand of dit eigenlijk wel mag? Het lijkt me namelijk niet erg eerlijk als je een herkansing minder hebt en daardoor een vak net niet haalt.

alvast bedankt,
Bryan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-09-2013, 14:53
Elin3
Elin3 is offline
Als het toetsen zijn die van de school uitgaan (dus niet je centraal examen, maar je cijfers voor je schoolexamen) mag de school zelf bepalen hoeveel herkansingen er zijn. Bij mij op school kregen we echt geen 5 herkansingen, bij andere scholen mag je juist meer herkansen. (Als ik het me goed herinner, als iemand dit kan bevestigen, graag!)

School mag dus, naar mij idee, zelf bepalen hoeveel herkansingen er zijn. Dan mogen ze ook dit soort regels hanteren waardoor je een herkansing voor een schoolexamencijfer verliest.

Over de herkansingen van je centraal examen hebben ze niets te zeggen.
Oud 24-09-2013, 14:58
Verwijderd
Herkansingen? Daar deden wij niet aan. En als je een verslag niet inlevert, dan lijkt me het verliezen van een herkansing nog een redelijke straf, waarom krijg je niet gewoon een 1, dat lijkt me veel logischer.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2013, 14:59
Verwijderd
Bryan Smeets is trouwens

Met citaat reageren
Oud 24-09-2013, 15:57
Verwijderd
Het lijkt mij eerlijk gezegd compleet eerlijk . Als je iets te laat inlevert doe je toch net zo goed een herkansing in feite? Bij ons kreeg je gewoon een 1 als je iets niet inleverde, bij ckv mocht dat dan vervolgens ook echt niet herkanst worden.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2013, 10:40
Silvano08
Silvano08 is offline
Of dat wel of niet mag bepaalt jouw school. Daar zijn geen landelijke regels voor, en ikzelf vind het compleet terecht dat, als je al het voorrecht van 5 herkansingen hebt (hoor ik niet vaak) en je toch niet een verslag inlevert, er gemakkelijk een van af kan..
Met citaat reageren
Oud 28-09-2013, 12:18
Nonny
Nonny is offline
Bij ons was dat ook zo. Je kreeg dan een 1, en dat kon je composeren met een herkansing, om toch een v op ckv te staan, want zonder dat ga je niet je examen in, compleet terecht dus en zorgen dat je alles optijd inlevert, zoveeel moeite is ckv nou ook weer niet.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten