Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
tuurlijk heeft 't nog wel zin om wat te oefenen, zeker als je leraren gewoon wat bij elkaar gezochte examenteksten/vragen aan je geven. Als je mazzel hebt, krijg je precies dezelfde als waarmee je geoefend hebt
![]() mja.. in elk geval zou ik veel gaan lezen/tv-kijken/luisteren. Ik weet nog wel een handige website waar je elke dag het Engelse jeugdjournaal kunt bekijken en lezen, namelijk: http://news.bbc.co.uk/cbbcnews/default.stm en over dat gokken, ik zou dat maar niet in het wilde weg doen. Als je de tekst leest kun je meestal al wel een of 2 onzinantwoorden wegstrepen, dus dan wordt de kans dat je 't goed hebt weer vergroot, als er dus nog maar 2/3 mogelijke antwoorden overblijven. Zelf lees ik meestal eerst de vraag, en dan het bijbehorende stukje tekst. Maar leraren raden het me weer andersom aan, en die zeggen dat je eerst moet proberen zelf te bedenken wat het antwoord is. niet echt veel nuttigs, maar misschien heb je er toch nog wat aan ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Misschien zou je, omdat je nooit een keus kunt maken, dus eens moeten proberen zelf een antwoord te formuleren op de vraag. En het antwoord dat daar het meeste op lijkt kies je dan. als ik jou was zou ik het gewoon zo proberen, is meteen weer een oefening ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat ik altijd doe bij leesvaardigheid:
Ik lees eerst de vraag, maar nog geen antwoorden. Dan zoek ik het antwoord in de tekst. Vaak staat aangegeven over welke alinea ze het hebben, lees die dan goed door en probeer het antwoord voor jezelf te formuleren. Lees dan pas de gegeven antwoorden. Welke komt absoluut niet met die van jou overeen? En welke lijkt er op? Nou, dan kies je dus het antwoord welke het dichtst bij die van jou ligt. Dan luistervaardigheid; Lees telkens eerst de vraag met de antwoorden. Luister vervolgens goed naar wat er gezegd wordt, meestal zeggen ze het goede antwoord 2 keer, maar op een andere manier. Als je geen idee hebt, kijk dan welk antwoord het minst waarschijnlijk is en streep die iig weg... dan hou je er nog maar een paar over (3 of 2) en daar kan je dan wel tussen gokken, als je het echt niet weet. En dan... oefenen helpt áltijd. Je leert dan waar je op moet letten en dat kan echt heel behulpzaam zijn. Daarnaast leer je de taal beter beheersen, ook erg fijn. En zelfs vandaag kan je dat nog oefenen. Kijk dat jeugdjournaal en lees een engelse tekst. Dan kom je er vast in. |
![]() |
|
Gokken is het domste wat je kunt doen.
Als je gokt heb je een cijfer rond de 2,5 (er van uitgaande dat het een vierkeuzetoets is). Namelijk: de kans dat je een antwoord goed gokt is 1/4.
|
Verwijderd
|
Vaak worden er bij leesvaardigheidstoetsen dezelfde soort vragen gesteld. Ze zijn er in een aantal categorieen, zo heb je onder andere relatievragen (In what relation does paragraph 2 stand to paragraph 1?). Vraag je leraar Nederlands maar eens, die kan dat misschien wel uitleggen. Als je die vragen snapt, weet je een groot deel van de vragen al. En verder is het oefenen, oefenen, oefenen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
stuk over pesten in de schoolkrant... (wil ff jullie mening) DreamyTheater | 72 | 02-01-2005 18:02 |