Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2013, 00:08
Ootje123
Ootje123 is offline
Hey ik ben een meisje van 13 en ii denk dat ik bi seksueel ben, ik twijfel dan ook of ik wel een meisje wil blijven. Ik bedoel het lijkt zo leuk om een jonge te zijn. Ik weet niet goed hoe ik daar over met mijn ouders moet praten.
Zijn er nog mensen dat hier over worstelen of mee hebben gemaakt en hoe ga of gingen jullie daar mee om?
Gr xxxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2013, 12:35
Verwijderd
Dat is niet biseksueel, maar transseksueel, of transgender.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2013, 13:00
Verwijderd
En verder zou ik even wachten tot je wat volwassener bent voordat je hier echt over na gaat denken. Je weet nog niets.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2013, 13:07
mr beats
mr beats is offline
het lijkt je alleen leuk maar ik zou wachten tot je volwassen bent en er echt goed over na denken
Met citaat reageren
Oud 30-08-2013, 13:40
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Hey ik ben een meisje van 13 en ii denk dat ik bi seksueel ben, ik twijfel dan ook of ik wel een meisje wil blijven.
Het klinkt alsof je van geslacht wilt veranderen omdát je biseksueel bent.. Je geaardheid en je geslacht zijn twee verschillende dingen die niet per definitie iets met elkaar te maken hebben.

Waarom denk je dat je een jongen wilt zijn? Is het omdat je biseksueel bent? Waarom denk je dat je dan beter een jongen kunt zijn (als biseksueel val je op beide geslachten, dus waarom is dit beter als jongen?)? Of voel je je al een jongen van binnen? Hoe lang denk je dit al? Hoe zeker ben je dat je biseksueel bent? Heb je al gevoelens gehad voor jongens? En meisjes?

Kijk, als je gewoon benieuwd bent naar dingen en erg nieuwsgierig bent hoeft dat niet per se iets te betekenen. Maar transgenders zijn dat niet omdat het ze slechts "zo leuk lijkt" een jongen/meisje te zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2013, 13:55
Pluis
Pluis is offline
even verplaatst naar het goede subforum
Oud 30-08-2013, 19:59
Verwijderd
Voor 'het lijkt me leuk' doet de genderkliniek het niet.

Of je biseksueel bent zal uiteindelijk vanzelf blijken, dat kun je zien aan op wat voor mensen je valt. Hoef je verder niks voor te doen.

Ik zou gewoon doen waar je zin in hebt, inclusief meisjes zoenen of jongenskleren dragen, en dan zie je over een paar jaar wel weer verder. Een beetje meelezen op relevante sites (zoals Expreszo) kan ook geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2013, 21:43
Ootje123
Ootje123 is offline
Citaat:
Het klinkt alsof je van geslacht wilt veranderen omdát je biseksueel bent.. Je geaardheid en je geslacht zijn twee verschillende dingen die niet per definitie iets met elkaar te maken hebben.

Waarom denk je dat je een jongen wilt zijn? Is het omdat je biseksueel bent? Waarom denk je dat je dan beter een jongen kunt zijn (als biseksueel val je op beide geslachten, dus waarom is dit beter als jongen?)? Of voel je je al een jongen van binnen? Hoe lang denk je dit al? Hoe zeker ben je dat je biseksueel bent? Heb je al gevoelens gehad voor jongens? En meisjes?

Kijk, als je gewoon benieuwd bent naar dingen en erg nieuwsgierig bent hoeft dat niet per se iets te betekenen. Maar transgenders zijn dat niet omdat het ze slechts "zo leuk lijkt" een jongen/meisje te zijn.
Ik heb al een jonge als lief gehad en ik ben al heel veel verliefd geweest op een meisje, en toen ik klein was (het is veranderd omdat mensen me uitlachte) droeg ik altijd jongens kleding en op straat zeiden ze altijd 'hey hoe gaat het jonge' ze dachten dat ik een jonge was. En het lijkt me niet alleen leuk maar ook ik voel me niet lekker als meisje. Het is niet dat ik ongelukkig ben maar ik vind jongens kleren en jongens dingen doen gewoon veel leuker dan jurken dragen en make-up op doen. Ik heb vroeger altijd jongens activiteiten gedaan en speelde nooit met meisjes speelgoed. Dus ik het is iets meer dan gewoon leuk vinden een meisje zijn is geen hel maar een jonge zijn spreekt me meer aan.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2013, 07:43
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik heb al een jonge als lief gehad en ik ben al heel veel verliefd geweest op een meisje, en toen ik klein was (het is veranderd omdat mensen me uitlachte) droeg ik altijd jongens kleding en op straat zeiden ze altijd 'hey hoe gaat het jonge' ze dachten dat ik een jonge was. En het lijkt me niet alleen leuk maar ook ik voel me niet lekker als meisje. Het is niet dat ik ongelukkig ben maar ik vind jongens kleren en jongens dingen doen gewoon veel leuker dan jurken dragen en make-up op doen. Ik heb vroeger altijd jongens activiteiten gedaan en speelde nooit met meisjes speelgoed. Dus ik het is iets meer dan gewoon leuk vinden een meisje zijn is geen hel maar een jonge zijn spreekt me meer aan.
Hmm, ja maar je weet dat je als meisje niet verplicht bent om "meisjesdingen" te doen, of jurken te dragen? Ik ken genoeg meisjes die gewoon niet "meisjesachtig" zijn, maar nog wel steeds een meisje. De dingen die je leuk vindt en de dingen die je wel/niet wilt dragen maken niet wie je van binnen bent (qua geslacht). Je bent dan gewoon een meisje dat X en X (niet) leuk vindt.

Ik ken maar twee transgenders (waarvan maar eentje die ik persoonlijk echt goed kende) en er zijn mensen (Paranoide bijvoorbeeld) die je hiermee veel beter kunnen helpen, maar ik weet wel dat transgenders helemaal door en door 100% zeker weten dat ze een ander lichaam horen te hebben. Die zijn zichzelf niet tot ze eindelijk een jongen/meisje zijn.

In jouw geval klinkt het alsof je denkt dat je anders bent dan mensen van je verwachten en dat je daarom wilt veranderen in iets bij wie mensen het wel zouden vinden passen. Dat in combinatie met twijfels over een eventuele geaardheid kan ervoor zorgen dat je te veel gaat nadenken over alles, maar je klinkt niet alsof je écht per se een jongen wilt zijn - en dat zou bij een transgender wel het geval zijn.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2013, 12:00
Ootje123
Ootje123 is offline
Ja dat kan kloppen maar daarmee dat ik het vroeg, ik weer niet hoe ik er met mijn ouders ovet moet praten en wanneer ik dat moet doen
Met citaat reageren
Oud 31-08-2013, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Ja dat kan kloppen maar daarmee dat ik het vroeg, ik weer niet hoe ik er met mijn ouders ovet moet praten en wanneer ik dat moet doen
je bent hoe dan ook te jong om zelf te kiezen voor zo een operatie te krijgen en dus heb je toestemming van je ouders nodig. dat is een feit. je kan er ook met anderen eens over praten. ikzelf heb me dat vroeger ook afgevraagt of het misschien niet leuker zou zijn om een vrouw te zijn maar als ik dan de verhalen over regels hoorde, toch liever niet
Met citaat reageren
Oud 31-08-2013, 13:25
Ootje123
Ootje123 is offline
Haha ja maar er zijn veel na delen en voordelen bij de jongens en de meisjes maar toch blijf ik denken dat ik liever een jonge wil zijn
Met citaat reageren
Oud 02-09-2013, 17:27
AceSpade
AceSpade is offline
Ootje aangezien je alleen met termen werkt...
Ooit van de term of label "Tomboy" gehoord? Dit zijn meiden in.. Meestal.. Een bi or lesbische relatie die het fijn vinden om zich als jongen te kleden en te gedragen. Omdat dit simpelweg fijn is voor hun.

http://www.thefreedictionary.com/tomboy

Veel succes.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2013, 20:42
Champs-Élysées
Champs-Élysées is offline
Citaat:
Hey ik ben een meisje van 13 en ii denk dat ik bi seksueel ben, ik twijfel dan ook of ik wel een meisje wil blijven. Ik bedoel het lijkt zo leuk om een jonge te zijn. Ik weet niet goed hoe ik daar over met mijn ouders moet praten.
Zijn er nog mensen dat hier over worstelen of mee hebben gemaakt en hoe ga of gingen jullie daar mee om?
Gr xxxx
Niet ombouwen, absoluut niet. Je bent of man of vrouw (Insh'Allah), maar als je je laat ombouwen ben je geen van beide, een mannenlijf met vagina en menstruatie. Als je spijt krijgt ben je eeuwig ongelukkig en dan is het te laat.
Wees tevreden met wat uw herder u gegeven heeft.
Viva la vida!
Oud 03-09-2013, 21:13
Ootje123
Ootje123 is offline
Citaat:
Niet ombouwen, absoluut niet. Je bent of man of vrouw (Insh'Allah), maar als je je laat ombouwen ben je geen van beide, een mannenlijf met vagina en menstruatie. Als je spijt krijgt ben je eeuwig ongelukkig en dan is het te laat.
Wees tevreden met wat uw herder u gegeven heeft.
Viva la vida!
Das waar maar als ik mij niet goed voel als meisje war dan?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2013, 21:36
Elin3
Elin3 is offline
Voel je je ook daadwerkelijk niet goed als meisje? Ben je heel ontevreden over je lichaam en zou je liever man zijn?
Zoals anderen ook al noemden hoef je als meisje echt geen meidendingen te doen, je kunt gerust stoere jongensdingen doen als je dat leuker vindt. Daar hoef je je echt niet voor om te laten bouwen.
Oud 03-09-2013, 22:51
Verwijderd
Je twijfelt erover en bent er niet zeker van. Niet doen dus.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2013, 21:09
Ootje123
Ootje123 is offline
Bedankt voor jullie raad ik weet wel nog niet hoe ik het mijn ouders moet vertellen maar dat komt nog wel hoop ik
Met citaat reageren
Oud 01-10-2013, 17:25
ProBro
ProBro is offline
Ho efe opleten je bent een meisje met een reden
Met citaat reageren
Oud 01-10-2013, 17:51
DAH
DAH is offline
Citaat:
Ho efe opleten je bent een meisje met een reden
En wat is die reden?
Oud 01-10-2013, 17:54
ProBro
ProBro is offline
Die is vies
Met citaat reageren
Oud 01-10-2013, 17:54
ProBro
ProBro is offline
Maar kom op jongen is zo leuk niet ook niet stay yourself

Laatst gewijzigd op 01-10-2013 om 18:22.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2013, 18:52
huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Die is vies

OT:
mischien is het makkelijker om te beginnen bij vriendinnen of een vertrouwens persoon op school of je mentor. het is mischien niet iets waar ze veel aan kunnen doen maar het maakt het mischien wel wat makkelijker om het daarna aan je ouders te vertellen of het erover te hebben.
Reageren

Regels voor berichten