Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2013, 20:39
xEthereal
xEthereal is offline
Hoi mensen,
ik zit hier al een maandje of 2/3 mee en ik snap er helemaal niets van. Ik heb al bijna een jaar een hele lieve vriend en ik mocht op zijn verjaardag op de camping blijven slapen, op een festival van 5 dagen en nog eens een weekje in de vakantie. Maar bij elkaar heel af aan toe logeren, hó maar. Zelfs als hij de laatste bus heeft gemist bij mij thuis of zijn scooter niet meer wil, mijn moeder brengt hem gewoon naar huis.

En hier komt dan het rare stukje: Normaal doen ouders zo omdat ze nog niet willen dat je seks hebt of wat dan ook, of nog te jong om bij elkaar te slapen. Maar dat is allebei al gebeurd. Ze weet dat ik aan de pil ben en ze weet dat we het doen. Ik kom me er echt niet wijs is waarom ze het bij elkaar thuis niet wil hebben en ergens anders wel.. Normaal gezien is mijn moeder echt heel erg makkelijk dus begrijp ik niet echt waarom.

Kan iemand mij vertellen wat in godsnaam nog een reden kan zijn dat ze steeds nee zegt? Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-10-2013, 21:03
bloodyb
bloodyb is offline
Mss denkt ze wel: je batst er maar op los maar niet onder mijn dak! Maar 't is idd een beetje vreemd. Wat dacht je er van om het eens aan haar te vragen?
Oud 05-10-2013, 21:09
xEthereal
xEthereal is offline
Ze laat ons wel gewoon alleen thuis en ze laat ons gewoon op mijn kamer en komt nooit binnen. Als dat het was zou ze het wel gewoon zeggen.. Ik heb het haar al tig keer gevraagd maar ze 'kan' (of wil het gewoon lekker niet) uitleggen.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2013, 21:30
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ze wil zich niet tegenover anderen hoeven te verantwoorden.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2013, 22:33
xEthereal
xEthereal is offline
Citaat:
Ze wil zich niet tegenover anderen hoeven te verantwoorden.
Kan je dat een beetje verder uitleggen?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2013, 09:42
Schrödinger
Schrödinger is offline
Als ze het toestaat dat je vriend blijft slapen, dan wekt ze tegenover de buitenwereld de indruk dat ze het prima vindt dat haar dochter thuis door een puistenkop wordt genomen.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2013, 10:07
hookee
hookee is offline
Inderdaad, onderschat nooit de kracht van de buren-ogen achter de Begonia's.
Als ze hem 's-avonds niet weg zien gaan of ze zien 'm 's-ochtends met een voldane glimlach julle voordeur uitkomen, weten ze voldoende. Gun haar dat beetje valse trots nog even.
Daarnaast, (even uitgaande dat je vader leeft en elders woont) als de buren het weten, komt het uiteindelijk ook bij je vader terecht, die haar dat misschien specifiek verboden heeft en er ouderlijk toezicht op afstuurt.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2013, 12:53
Volk
Volk is offline
Lijkt me een gevalletje 'niet onder mijn dak'. Mijn moeder wist ook dat ik seks had, maar absoluut niet onder haar dak. En drugs gebruik, kon ze niet tegenhouden, maar absoluut niet onder haar dak. Roken ook, absoluut niet onder haar dak.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2013, 13:30
bloodyb
bloodyb is offline
Of te wel, steek je kop lekker in het zand!
Oud 06-10-2013, 13:35
hookee
hookee is offline
Citaat:
Of te wel, steek je kop lekker in het zand!
Dan ben ik toch benieuwd wat zou jij doen? Alles maar toelaten (ook drugs)? Proberen haar ervan af te houden? Zoveel trammelant maken dat je dochter het huis verlaat en je haar nooit meer terugziet?
Ik vind dat haar moeder het met deze ene beperkende regel netjes houdt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten