Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2002, 23:46
niem
niem is offline
ik heb een beetje een rare menstruatie cyclus vanaf het begin van mn menstruatie en dan 20 dagen daarna word ik het weer! (erg kort dus)
nou wou ik wel aan de pil maar ik kan sowieso dat soort dingen niet met mn ouders bespreken en ten tweede 'raad' mijn dokter het als het ware af... tenminste hij vind dat je de pil zolang mogelijk uit moet stellen ivb met hormonen ed..

Iig ik ben vandaag met mn vriend naar bed geweest en toen scheurde het condoom... hij was nog niet echt klaar gekomen dachten we maar toen hij hem eruit haalde lag er wel wat sperma op mn buik... maar het is dus niet helemaal zeker of hij in me is klaargekomen..

nou zou ik eigenlijk rond zaterdag ongesteld moeten worden... is de kans dan nu klein dat ik zwanger zou zijn?? ik zit dus eigenlijk 3 dagen voor mijn menstruatie...
ik weet nml niet wat ik moet doen... ik kan morgen de morning after pil halen... maar ten eerste is dat behoorlijk zwaar zo'n pil en ik wil hem echt absoluut niet bij mijn dokter halen...
ik wou dat ik het mn moeder kon bespreken maar voor haar is sex en alles daar omheen een taboe...

wat zouden jullie nou doen??

help me pleazze...
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 06:25
Verwijderd
als je de pil goed slikt moet er eigelijk niks aan de hand zijn, maar bij mij was t ook zo gegaan en waarschijnlijk was ik wel zwanger,alles wees erop dat ik een miskraam gehad had dus... ik zou wel die pil gaan halen als ik jou was.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 07:18
Verwijderd
Ik zou idd een morning after pil halen, kan ook bij de Rutgers Stichting als je niet naar je eigen huisarts wilt.

http://www.jip.org/delft/adressen.html

Laatst gewijzigd op 24-10-2002 om 07:20.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 10:13
Snufje
Snufje is offline
Rare dingen kunnen altijd gebeuren, op welke dag van je cyclus het ook gebeurd! Ik zou als ik jou was gewoon het zekere voor het onzekere nemen en de morning after pil halen!!!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 14:11
Lindatje
Lindatje is offline
Als je niet zeker van je zaak bent is het verstandig om de morning-afterpil te halen. De kans dat je zwanger word is nu heel klein maar hij is er wel. Een weekje wachten heeft geen zin, om te kijken of je ongesteld word, want als je dat dan niet word is het wel te laat.
Voor alle zekerheid kun je het beste de morning-afterpil halen. Is inderdaad schijnbaar een zware pil maar niet iedereen word er ziek van. En als je thuis niet uit kan zieken daarvan kijk dan of je een dagje bij je vriend kan blijven. Maar ik zou hem zeker halen en er niet te lang mee wachten!
Veel succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 14:19
stout!
stout! is offline
Citaat:
Elvira schreef:
Kleine kans dat je zwanger bent denk ik, maarja er is idd wel een kansje. Zelf zou ik gewoon nog wachten een weekje, ben je dan nog niet ongesteld geworden dan zou ik pas verder na gaan denken. Maar niet onnodig zorgen gaan maken.
Dit vind ik echt een slecht advies. Je zegt zelf dat er een kansje is dat ze zwanger is (maakt niet uit hoe klein). Als dat zo is, kan ze over een week die morningafterpil niet meer slikken en moet ze dus pas verder gaan denken als het te laat is? Ik snap echt niets van die redenatie.

Niem: better safe than sorry, ik zou die morningafterpil gewoon nemen. Dat hoeft niet perse via je dokter, kan ook wel via rutgersstichting enzo. En zelfs als je er even ziek van word, dat is toch beter dan zwanger zijn.
Oud 24-10-2002, 16:03
Balance
Balance is offline
de dokter 'raad' het je mss wel af om aan de pil te gaan, maar als jij aan de pil gaat, dan hoor je die volgens mij gewoon te kunnen krijgen hoor!
ik neem aan dat ie je toch ook 'afraadt' om zwanger te worden?
Kortom, echt aan de pil gaan, want je hebt zelf meegemaakt hoe snel zo'n 'ongelukje' gebeurt!

En voor nu idd de morningafterpil halen!
Desnoods idd bij een andere dokter/rutgers stichting
Oud 25-10-2002, 14:05
Verwijderd
Citaat:
niem schreef:
en ten tweede 'raad' mijn dokter het als het ware af... tenminste hij vind dat je de pil zolang mogelijk uit moet stellen ivb met hormonen ed..
zeg tegen de dokter dat je de pil wilt omdat je een vriend heb en met hem naar bed wilt. als hijhet dan nog afraad is je dokter niet slim bezig...

zelf zei ik dat ook maar het mocht van mijn ouders niet, dat wist mijn dokter dus mijn dokter raade me zelfs aan om stiekum aan de pil te gaan..

maar goed.. over jou probleem...

ik zou de morning after pil pakken, dat zijn 4 pilletjes van de normale pil. en zo heel schadelijk zal dat niet zijn, tenminste ik had er zelf nix geen last van, alleen word je wel binnen enkele dagen ongesteld
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten