Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2013, 13:30
AceSpade
AceSpade is offline
Beste mensen,

Ik heb een hele leuke meid in Amerika leren kennen en ze is financieel.... Nogal positief om het zo te stellen. Ze heeft me een baan aangeboden on voor haar persoonlijk te werken met dieren en persoonlijke hulp voor een fix, vrijwel groot bedrag.

Nu is voor mij echter de vraag... Ik wil beginnen met 1 á 3 maanden erheen te gaan om het te ervaren. En misschien daarna wel 2 jaar.

Iedereen heeft een eigen mening hierover. Online hoor ik dat je geen visum nodig hebt, aangezien ik niet officieel via contract ga werken. En dat ik tot maximaal 3 maanden kan blijven.

De meid zelf zegt dat ik ook geen visum nodig heb. Alleen een paspoort en haar ID als bewijs dat ik bij haar in kan wonen. En dat zij me kan "verzorgen" om het zo te zeggen.

Terwijl dat ik hier van kennissen hoor dat ik wél een visum nodig heb. Omdat ik werkzaamheden verricht.

Mijn vraag dus...
Wat heb ik wél nodig?
En hoelang zou ik kunnen verblijven?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2013, 18:39
Pluis
Pluis is offline
als je langer dan 90 dagen gaat heb je een speciaal visum nodig. Als je korter gaat heb je een toeristenvisum nodig.
Oud 17-10-2013, 19:26
Verwijderd
Weet je zeker dat het geen vieze man van 50 is?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2013, 13:56
igfy
igfy is offline
Als je korter dan 90 dagen gaat kun je het land inderdaad op een waiver binnenkomen. Dat is een soort van toeristenvisum dat je heel simpel online kan aanvragen. Een van de voorwaarden van dit visum is echter wel dat je geen werk gaat doen gedurende die 90 dagen en dus ook niet betaald krijgt. Als je wel wilt gaan werken zul je dus een ander visum moeten aanvragen.

Je kunt het risico nemen en het toch doen en zwart betaald worden. Als ze er echter achter komen zullen er ongetwijfeld consequenties zijn.
Oud 22-10-2013, 00:29
arPos
arPos is offline
Als je in de VS wilt werken heb je wel een visum nodig.

Sterker de VS is zo extreem dat je als zeevarende om aan de wal te gaan in de haven al een visum nodig hebt. (omdat je 'werkt' op hun grondgebied)

Het moet voor jou als nederlands ingezetene verder geen punt zijn om het visum te krijgen, de laatste keer dat ik checkte was de levertijd zo'n 8 tot 12 weken aan te vragen via het consulaat en de kosten zo rond de 140 euro (maar daar moet je me niet op vastpinnen)
Oud 05-11-2013, 18:59
rprijk
rprijk is offline
Citaat:
Beste mensen,

Ik heb een hele leuke meid in Amerika leren kennen en ze is financieel.... Nogal positief om het zo te stellen. Ze heeft me een baan aangeboden on voor haar persoonlijk te werken met dieren en persoonlijke hulp voor een fix, vrijwel groot bedrag.

Nu is voor mij echter de vraag... Ik wil beginnen met 1 á 3 maanden erheen te gaan om het te ervaren. En misschien daarna wel 2 jaar.

Iedereen heeft een eigen mening hierover. Online hoor ik dat je geen visum nodig hebt, aangezien ik niet officieel via contract ga werken. En dat ik tot maximaal 3 maanden kan blijven.

De meid zelf zegt dat ik ook geen visum nodig heb. Alleen een paspoort en haar ID als bewijs dat ik bij haar in kan wonen. En dat zij me kan "verzorgen" om het zo te zeggen.

Terwijl dat ik hier van kennissen hoor dat ik wél een visum nodig heb. Omdat ik werkzaamheden verricht.

Mijn vraag dus...
Wat heb ik wél nodig?
En hoelang zou ik kunnen verblijven?
ik zou gewoon even langs de ambassade in den haag gaan... of even bellen naar de ambassade.... In principe weten zij alles !

Laatst gewijzigd op 25-11-2013 om 15:14.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten