Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2012, 14:07
ADO070
ADO070 is offline
Ik heb geen M&O maar een paar hoofdstukken zijn ''M&O''. Ik sta 5.5 gemiddeld.
Ik zou graag willen weten hoe je dit soort vakken moet leren? Ik heb geen samenvatting in het boek maar wel een Begrippenlijst en Gele teksten.

Alvast bedankt
Oud 11-03-2012, 15:40
the economist
the economist is offline
je moet een soort 'standaard opgave' nemen, goede uitwerkingen erbij zodat je deze opgave helemaal goed snapt, en die goed leren. Als het bijv gaat over kostprijsberekenen, een balans opstellen etc. want die dingen zien er altijd hetzelfde uit.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2012, 18:17
Stff
Stff is offline
Zoals the economist zegt, je moet de 'reken' opgave maken zodat je die helemaal goed snapt. Als je er in het begin niet veel van snapt wil het weleens helpen om vanuit een antwoord terug te gaan rekenen, zodat je alle stappen ziet en die moet je dan onthouden
Oud 11-03-2012, 18:28
Verwijderd
Ik maak altijd een aantal opgaves opnieuw bij M&O zodat ik de opgaves waar je moet rekenen gewoon beheers. Daarnaast maak ik altijd een samenvatting van het theoriegedeelte waardoor ik het makkelijker leer.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2012, 20:35
Pythagoras.
Pythagoras. is offline
Veel oefenen met opgaven. En een lijst maken met alle moeilijke begrippen zodat je die in ieder geval kent en je vervolgens verbanden kan leggen.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2012, 12:23
the economist
the economist is offline
Citaat:
Veel oefenen met opgaven. En een lijst maken met alle moeilijke begrippen zodat je die in ieder geval kent en je vervolgens verbanden kan leggen.
Het verschil tussen mijn tip, waarin ik ook zeer zeker gesteund werd door stff en kikaa, en de bovenstaande is toch heel cruciaal.
Wij pleiten voor één opgave helemaal goed kennen, en evt daarna pas een volgende pakken.
Het is van belang dat je goed weet wat je aan het doen bent.
Zeker op vwo proberen de vragenmakers er zoveel extra info in te stoppen, vier of vijf bronnen, extra complexiteit, dat je het overzicht verliest.
Als je dat overzicht behoudt, is het niet moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2013, 16:15
peace123
ik doe 2 havo/vwo en ik heb volgende week een economie proefwerk, ik heb alle oefeningen doorgenomen en snap ze ook alleen de begrippen weet ik niet en ik weet ook niet hoe ik ze moet leren.
(als ze in de vraag worden gebruikt snap ik het wel alleen als ik moet uitleggen wat het betekent dan weet ik het niet)
Heeft iemand tips hoe je deze het best kunt leren
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten