Ik zou sowieso examens oefenen, want dat weet je het beste of je het al zou kunnen maken en leer je de examenopgaven kennen. Je moet dan echter wél begrijpen wat je fout doet en vooral: hoe het wel moet. Als je 10 vragen maakt, maar je weet niet waarom je ze fout doet, kun je beter 1 of 2 vragen maken en dan helemaal uitzoeken wat zij anders doen/willen dan jij en waar 't 'm in zit. Uiteindelijk zijn dat het soort vragen dat je moet kunnen maken. En als je dan iets niet beheerst/merkt dat je iets niet kent, zou ik teruggaan naar de boekjes en dat onderdeel goed leren (afhankelijk van wat het is, als je het uit je hoofd moet weten, moet het in je rekenmachine zetten in je hoofd stampen en anders moet je zorgen dat je het begrijpt).
Oh, en pas naar de antwoorden kijken als je echt álles geprobeerd hebt wat je op een examen ook zou proberen. En als je dan de antwoorden ziet, of desnoods alleen het begin leest (dat doe ik ook wel eens) kijken of je het nu ook nog zonder antwoorden weet. En wat je waarom niet begreep. Dat soort dingen.