Advertentie | |
|
![]() |
||
het is geen keuze....
Maar pessimisme maakt je leven niet minder leuk kijk maar ik citeer je: Citaat:
Nu kan het dat jij zo iemand bent die geen bevrediging krijgt uit resultaten en zich erg aantrekt van de aanloop naar iets toe, maar dat is überhaupt niet de meest bevredigende levensinstelling.
|
Verwijderd
|
Eh. Als je continu ergens tegenop kijkt, neemt dat een groot deel van de tijd in en ben je een groot deel van de tijd ongelukkig. Natuurlijk hebje veel meer meevallers en opluchtingen, maar vooral omdat je jezelf onnodig gek maakt.Opgeteld was je toch een aanzienlijk deel van de tijd ongelukkig. Pessimisme maakt je wel degelijk ongelukkiger.
|
![]() |
|
Ik wordt er doorgaans niet ongelukkig van, ik verwacht gewoon niet veel van de wereld of mensen en kan daar doorgaans prima mee leven, bovendien is het vaak waar en wanneer het niet waar is is het een meevaller.
Maar goed ik ben misschien niet het beste voorbeeld nee, ik laat me over het algemeen niet erg leiden door emoties, verwachtingen hebben dan ook geen of nauwelijks invloed op hoe goed ik mezelf voel of over mezelf denk maar meer op anderen (en daar heb ik dan maar beperkt last van).
|
![]() |
Als je wil weten hoe een echte pessimist denkt is je zelfbeeld ontzettend laag en boeit het je geene zak nie meer als morge gans je familie sterft (ouders vrienden ...) of als je morge zelf dood valt i dont care je ziet het nut van het leven niet want het leven levert toch niets op je kan alleen wachte tot je dood bent want op een dag zijn we dat allemaal en sommige zegge maak het beste van je leven doe da maar ik heb persoonlijk geen zin meer int leve maar ik pleeg geen zelfmoord awel zullen vele mensen willen dat ik dat wel doe nee ik laat het lot beslissen wanneer mijn tijd gekomen is. Khoop dat dit geholpen heeft
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik heb niet alle comments hierop gelezen maar zal je zeggen dat dit me bekend voorkomt, dus dat je van die dagen hebt dat je je niet lekker voelt, en dan ineens weer helemaal blij en enthoussiast. Dit is alleen de laatste tijd bij mij, heb al een idee waar het mogelijk door komt, doordat ik soort van verliefd was/ben op een meisje dat lesbisch blijkt te zijn maar toch veel contact met elkaar hebben etc etc, lees hiervoor m'n topic bij 'Liefde & Relaties'.
Probeer eens te achterhalen waardoor het precies komt dat je je zo voelt, is er toen iets gebeurd misschien? Het lijkt me best vreemd als dit nl. zomaar uit het niets komt... |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Medicatie.... Verwijderd | 51 | 16-07-2009 00:41 | |
Psychologie |
Geef niet op Columbia | 3 | 06-10-2008 14:55 | |
Liefde & Relatie |
zou je een relatie beginnen met... Shitonya | 360 | 06-10-2005 21:42 | |
De Kantine |
[gouweouwe]Wat staat er onder jouw ctrl+v? Episode II Machiavelli | 500 | 28-09-2004 20:34 | |
Psychologie |
ben jij snel gelukkig/ongelukkig? moon | 19 | 27-03-2004 16:56 | |
ARTistiek |
Verhaal: Roderick 4621473155 | 2 | 27-09-2001 20:17 |