Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2013, 21:02
Unknown123
Unknown123 is offline
Hoi allemaal,

Ik zit een beetje met een vreemd iets. Ik vind een meisje leuk, en zij mij ook, er zijn alleen wat dingen die ervoor zorgen dat ik het niet helemaal meer snap... hoop dat iemand van jullie me een beetje uit kan leggen wat hier aan de hand is...

Het zit zo, ze is lesbisch, maar ze vind me wel leuk (ik ben trouwens een jongen), ik denk zelf dat ze me ziet als een goeie vriend omdat ze geen verkering met me kan krijgen. Ze vind me heel lief, heel aardig en ze is echt blij dat ze me kent, want ik maak haar gelukkig etc. Dit zegt ze eigenlijk niet allemaal uit zichzelf omdat ik er vaak naar moet vragen. De grote vraag is of dit allemaal wel eigenlijk kan, ik heb haar uitgelegd dat ik haar leuk vind en uiteindelijk vroeg ze op welke manier ik leuk bedoelde, ik had uitgelegd dat ik toch eigenlijk wel een andere leuk bedoelde dan die zij bedoelde. Ik weet niet hoe ze denkt en dat is eigenlijk hetgeen dat me soms in de war brengt. Ik denk er gewoon teveel over, ik kan haar niet loslaten, denk vaak heel de tijd aan haar etc. terwijl ik weet dat het nooit iets had kunnen worden.

Ook op het werk (ze is collega van mij) praat ze nooit over onze whatsapp gesprekken of andere chats, we chatten al ong. een half jaar elke dag met elkaar en ze heeft het er nooit over. Een keer zei ik iets tegen haar op whatsapp en de volgende dag hoorde ze hetzelfde van een andere collega en deed alsof ze er niks van wist (terwijl ik het haar al had verteld). Ik vraag dus waarom dat zo was, maar dat weet ze niet. Op het werk laat ze ook vrij weinig zien van wat ze van me vindt op whatsapp (dus dat ze me heel lief vind etc.) ik denk dat ze dat liever niet laat zien in het openbaar maar weet dat niet zeker.

Sowieso gedraagt ze zich anders naar mij dan naar de rest van de werkgroep, in de werkgroep is ze veel drukker en een beetje bitchy voor de lol terwijl als ze met mij praat ze ineens 'veranderd'. Ze word dan rustiger en helemaal niet bitchy, ze geeft me alle aandacht en we praten ongestoord met elkaar. Oftwel ze gaat met mij anders om dan met de rest van de groep.

Kan iemand mij uitleggen wat dit allemaal betekent, ik wil graag te weten komen waarom ze dat allemaal doet, maar door het aan haar te vragen kom je ook weinig te weten omdat ze zegt dat ze het niet weet. Andere mensen zeggen weer dat ze me probeert te kwetsen, maar ik denk zelf dat ze zoiets nooit zal doen...

Dus kan iemand mij een beetje verder hiermee helpen? Als je 't niet begrijpt wil ik het wel wat duidelijker uitleggen hoor.

p.s. aan de ene kant vind ik haar best veel op me lijken, we hebben ook best wat dingen gemeen met elkaar.
Advertentie
Oud 25-11-2013, 05:05
bierkoning
bierkoning is offline
ze is lesbisch dus zal dan waarschijnlijk niet meer dan vrienden met jou willen zijn...verder kunnen wij daar moeilijk over oordelen. beste optie is dus om het haar te vragen. dan zal ze waarschijnlijk zeggen dat ze niet meer dan vrienden wil zijn. en moet je haar dus op die romantische / relatie manier vergeten.
Oud 25-11-2013, 11:16
Verwijderd
Waarom hier vragen? Vraag aan haar.
Oud 25-11-2013, 12:25
Verwijderd
Vraag aan haar inderdaad. Maar in het algemeen:

- Mensen gedragen zich in groepen anders dan alleen. Bij de een verschilt dat wat meer dan bij de ander. Hoeft niets te betekenen.
- Dat iemand op het werk anders communiceert dan via whatsapp en misschien niet wil laten merken hoe veel jullie whatsappen kan ik me best voorstellen. Ik gedraag me op werk ook anders dan bij vrienden, en als ik een vriend op werk tegenkom en er zijn anderen bij gedragen we ons beiden een stuk formeler.
- Ze is lesbisch. Hoop doet natuurlijk leven maar alleen al daarom is het een op het oog kansloze missie.
Oud 25-11-2013, 19:18
Unknown123
Unknown123 is offline
Oke, alvast bedankt maar ik zal even wat duidelijker zijn. Eerst (toen ik nog niet wist dat ze lesbisch was) dacht ik dus inderdaad aan een relatie, later bleek ik me gelukkiger te voelen wanneer ik met haar deed praten, dus legde ik dat uit, geen probleem allemaal. Wat ik eigenlijk wou (en eigenlijk nog steeds wil, dat weet ik dus niet precies) is gewoon dat ik gelukkig met haar ben (met haar gelukkig zijn zal wat moeilijk gaan omdat ze lesbisch is) maar ze geeft me wel een gelukkig gevoel zegmaar. En toen ze me ging vertellen dat ze lesbisch was legde ik dat uit wat ik eigenlijk precies wou, ze vond het wel jammer voor me. Even later zei ik dus wat duidelijker wat ik precies wou, en toen was het in eens dat het weer wel kon.

Maar ik zal dit hele gedoe met haar bespreken, het 2e probleem is dat ik haar niet kan loslaten, klinkt heel vreemd maar ik ben 'verslaafd' aan haar, niet echt verliefd, ik weet het niet precies. Maar ik denk bijna heel de dag aan haar, en wil haar eigenlijk met alles helpen, soms denk ik zelfs alles te geven wat ik heb aan haar al dat soort dingen, wat ik eigenlijk niet moet denken. Ook dit ga ik haar vertellen, en zal nog laten weten wat er van 't gesprek komt.

Ik heb dus m'n 2e probleem in hetzelfde topic geplaats, had ik hier eigenlijk een nieuw topic 'verlslaafd aan een meisje' voor moeten maken?
Oud 25-11-2013, 22:16
Verwijderd
Is ze geen bi? (Dat ze dus op vrouwen èn op mannen valt).

Dat zou evt. haar gedrag ook kunnen verklaren, hoewel dit niet zo hoeft te zijn natuurlijk.
Oud 26-11-2013, 15:51
Unknown123
Unknown123 is offline
_melove: Ik weet het niet, ik dacht zelf dat er met "uit de kast" wordt bedoeld dat je homo of lesbi bent, nooit gedacht aan bi eigenlijk. Zou ze me misschien anders kunnen zien dan anderen jongens, ik bedoel met mij gaat ze om alsof ze zichzelf is en met anderen niet. Aan de ene kant denk ik soms dat het weinig voorstelt omdat als ik op haar twitter kijk veel andere vrienden heeft die emo zijn (ze heeft zelf ook een emo achtergrond trouwens, maar ze is veranderd de laatste tijd). Die vind ze ook allemaal lief (jongens en meiden), dus ik denk soms zelf dat het aan de ene kant vrij weinig voorstelt als ze iedereen lief vind...

Het lijkt me beter dat meiden hier beter advies op zouden kunnen geven, jongens natuurlijk ook maar ik denk dat meiden zich makkelijker in meiden kunnen verplaatsen dan jongens in meiden.

p.s. Ik heb het er met anderen ook een beetje over gehad, alleen dit was geen succes, die zeiden dat ze me juist probeert te kwetsen maar dat lijkt mij van niet. We zouden met z'n 2en naar bios gaan en gamen etc. en verder zou ik niet kunnen denken dat ze probeert te kwetsen...
Oud 26-11-2013, 17:03
Unknown123
Unknown123 is offline
_melove: Nog een dingetje, ze heeft ong. 3jr geleden een vriendje gehad, dit vond ik zelf ook al vreemd als je lesbisch bent dus zou het toch kunnen dat ze bi is? Anderen mensen zeggen dat ze er toen nog niet over uit was en dat ze het nu wel weet. Ook heb ik haar nooit letterlijk gevraagd voor een relatie, toen ik vertelde wat ik fijn vond en dat ik eigenlijk iemand wou om gelukkig mee te zijn, iemand die me vertrouwt, alles aan kan vertellen etc. zij ze dat ze het wel jammer voor me vond (wss omdat ik ineens verleden tijd ging praten).

Later zei ik het nog een keer duidelijk maar dan niet in verleden tijd (alleen had ik het 'gelukkig zijn met' wel weggelaten), en toen zei ze dus dat dat gwn kon en dat ze gwn een doodnormaal persoon is etc. Verder gaat het gwn goed tussen ons. Had gisteren nog trouwens uitgelegd dat het gevoel dat ze me heel lief vind te sterk is waardoor ik veel aan d'r denk en m'n school een beetje slechter gaat en hieraan iets ga doen. Maar nog steeds blijven dingen een raadsel voor mij, wil eerst kijken wat er op het forum hier van komt en anders ga ik met haar praten...
Oud 27-11-2013, 15:21
Unknown123
Unknown123 is offline
Ik weet eigenlijk voeldoende, wss wil ze niet meer dan vrienden zijn en kan ik beter aan haar vragen.

Topic mag gesloten worden...
Oud 27-11-2013, 15:36
bierkoning
bierkoning is offline
goede conclusie! succes!

Regels voor berichten