Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-12-2013, 13:23
Maylena
Maylena is offline
Hey!

Ik ben een meisje van 17 en ik heb sinds afgelopen donderdag (ongeveer 4 dagen geleden) last van m'n linkerborst. Eerst was het heel licht, beetje gevoelig, weinig aan de hand, maar afgelopen zaterdag werd het erger.
Als er iets tegen aan komt doet het ontzettend pijn, mijn borst is gezwollen en rondom de tepel is het dik en hard. Ook is het een beetje rood rondom de/het tepelhof.

Naast dat het pijn doet als je er aan komt, jeukt het ook. Het jeukt en tegelijkertijd is er een soort constante zeurende pijn, niet heel erg, maar wel vervelend.

M'n moeder zei dat het zou kunnen komen als het groeit, maar het doet nu al een 4 dagen pijn en ik dacht ik vraag jullie even, want misschien hebben jullie hier wel ervaring mee oid.
(Het zou wel vervelend zijn als juist die groeit, want die was al groter )

Alvast bedankt voor de reacties
Oud 23-12-2013, 13:38
Martiño
Martiño is offline
Op afstand kunnen we natuurlijk lastig zeggen wat het is. Ook al heeft iemand dezelfde symptomen ervaren, de oorzaak kan heel anders zijn.

Groeipijn is mogelijk, hoewel het me sterk lijkt dat lichte aanraking dan al pijnlijk is. Het is ook mogelijk dat het door je menstruatie komt, sommige vrouwen merken dat de borsten gevoeliger worden als ze op het punt staan ongesteld te worden.
Er zou ook iets met je huid kunnen zijn waardoor deze gevoelig is geworden (allergische reactie of op een andere manier gevoeliger dan normaal).

Maar zoals gezegd: op afstand is zoiets onmogelijk te bepalen.
Als je je zorgen maakt of als de pijn erger wordt of niet weg lijkt te gaan, dan kan een bezoekje aan de huisarts misschien geen kwaad, al is het maar alleen om je zorgen weg te nemen.
Oud 23-12-2013, 18:17
Maylena
Maylena is offline
Citaat:
Op afstand kunnen we natuurlijk lastig zeggen wat het is. Ook al heeft iemand dezelfde symptomen ervaren, de oorzaak kan heel anders zijn.

Groeipijn is mogelijk, hoewel het me sterk lijkt dat lichte aanraking dan al pijnlijk is. Het is ook mogelijk dat het door je menstruatie komt, sommige vrouwen merken dat de borsten gevoeliger worden als ze op het punt staan ongesteld te worden.
Er zou ook iets met je huid kunnen zijn waardoor deze gevoelig is geworden (allergische reactie of op een andere manier gevoeliger dan normaal).

Maar zoals gezegd: op afstand is zoiets onmogelijk te bepalen.
Als je je zorgen maakt of als de pijn erger wordt of niet weg lijkt te gaan, dan kan een bezoekje aan de huisarts misschien geen kwaad, al is het maar alleen om je zorgen weg te nemen.
Menstruatie had ik zelf ook al aan gedacht, maar dat kan niet, want ik ben net ongesteld geweest.
En inderdaad, mijn moeder zei ook al tegen me: het kan waarschijnlijk geen kwaad, maar als het niet weggaat, moeten we toch maar een afspraak maken met de dokter.
Oud 23-12-2013, 21:41
Verwijderd
Met die roodheid erbij zou het misschien ook een ontsteking kunnen zijn. Morgen even naar de huisarts zou ik geen gek idee vinden!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten