Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2014, 07:54
Verwijderd
Hi,
Ik ben een jongen van dertien en heb gigantische linkeroogaanvallen.
Het voelt als hoofpijn aan mijn linkeroog!
En het bonkt het voelt alsof ik een uitpuilende oog hebt! Het is alleen me oog en het trekt een beetje door naar me slaap!

Ik heb het gehad toen ik twaald was en het ging weer weg maar nu is het weer terug. 1x in de ochtend en 3x in de middag! Alleen als ik bezig ben met skateboarden gaat het even weg!

Verder eet ik niet meer veel en drink nog wel! Maar mijn maag is gekrompen omdat ik een tijdje geen lust meer had in helemaal niks meer. Dus dan loopte ik de dag bij: Op crackers.

Ik heb er heel erg veel last van en hoop dat jullie me kunnen helpen.
Groetjes Skateboardertjuh
Met citaat reageren
Oud 24-01-2014, 08:28
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dit hoort op Lichaam en Gezondheid. Ik verplaats het voor je.
Oud 24-01-2014, 09:00
Verwijderd
Dankje
Met citaat reageren
Oud 24-01-2014, 10:46
Ieke
Ieke is offline
Naar de huisarts. Vraag is of er iets met je oog is, of dat het het meer hoofdpijn is. Doet een beetje denken aan clusterhoofdpijn, hoewel je daar wel aan de jonge kant voor bent. Laat het dus bekijken.
Oud 24-01-2014, 14:19
Verwijderd
Dit is niet goed hoor! Snel naar huisarts. Snap ook niet dat je ouders je hiermee laten lopen..
Met citaat reageren
Oud 24-01-2014, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Dit is niet goed hoor! Snel naar huisarts. Snap ook niet dat je ouders je hiermee laten lopen..
Me moeder zegt dat ik me niet moet aanstellen en meer moet gaan drinkenen eten. Verder zegt ze dat et duur is om de hele tijd naar de huisarts tegaan! Nouja en we hebben het dan oowk best wel crap thuis.

Ik ben naar de oogarts gegaan.
En heb een oogbloeddruktest gedaan. En me ogen hun druk staan gelijk! Meer ssuggesties?
Het zou fijn zijn om andere ervaringen tehoren. Groetjes Skateboardertjuh
Met citaat reageren
Oud 24-01-2014, 14:49
bloodyb
bloodyb is offline
Waarom eet en drink je zo weinig?
Oud 24-01-2014, 15:18
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Me moeder zegt dat ik me niet moet aanstellen en meer moet gaan drinkenen eten. Verder zegt ze dat et duur is om de hele tijd naar de huisarts tegaan! Nouja en we hebben het dan oowk best wel crap thuis.

Ik ben naar de oogarts gegaan.
En heb een oogbloeddruktest gedaan. En me ogen hun druk staan gelijk! Meer ssuggesties?
Het zou fijn zijn om andere ervaringen tehoren. Groetjes Skateboardertjuh
Huisarts kost niks, die zit in de basisverzekering. Alles wat hij doet, als in medicijnen en doorverwijzen of onderzoeken in het ziekenhuis kosten wel geld omdat die wel in het eigen risico vallen. Maar onder de 18 heb je geen eigen risico, je ben gratis met je ouders mee verzekert in hun zorgverzekering.
Dus hup, naar de huisarts.

De oogarts? Bedoel je niet een opticien?
Oud 24-01-2014, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Waarom eet en drink je zo weinig?
Heb geen lust meer. Heb gwn heen zinmeer in eten.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2014, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Heb geen lust meer. Heb gwn heen zinmeer in eten.
Dit moet uitgezocht worden. Niet normaal dat je zoveel pijn hebt dat je niet meer eet! Ga naar huisarts en laat doorsturen naar oogarts. Vraag of een CT scan een idee is. Kan wel een (goedaardig) gezwel of iets zijn. Echt teruggaan. Als ouders moeilijk doen zelf bellen of aan balie bij huisarts afspraak maken.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2014, 19:39
Verwijderd
Ik heb al wel een oogbloeddruk test gedaan en dat is wel goed! Probeer wel weer meer te eten. Ik ben nogal arm en kon een tijdje niet veel eten. Drm is me maag gekrompen ik probeer em nu groter temaken door meer te eten.

Ik had vanochtend helse pijn! En in de middag niks. Soms heb ik het soms niet...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2014, 19:44
Pluis
Pluis is offline
Dat is geen oogbloeddruktest, maar een oogboldruk test. En dat test alleen maar de druk net achter je hoornvlies. Dat zegt niets over andere oorzaken van pijn, zoals bijvoorbeeld prikkeling van bepaalde zenuwen. Dus doe niet zo eigenwijs en ga gewoon even naar de dokter, dat kost jou (en je moeder) helemaal niks.
Oud 24-01-2014, 22:42
Verwijderd
Heb met me moeder gepraat en ik kijk het nog twee dagen aan om vast testellen wat ik voel/beleef. En dan ga ik maandag naar de dokter. Thnx iedereen!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2014, 23:06
Verwijderd
Citaat:
Heb met me moeder gepraat en ik kijk het nog twee dagen aan om vast testellen wat ik voel/beleef. En dan ga ik maandag naar de dokter. Thnx iedereen!
Heel verstandig man. Veel sterkte en laat het gewoon goed uitzoeken. Je hoort geen helse pijn in je oog te hebben.. ook niet alleen 's ochtends. Take care.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2014, 07:20
Verwijderd
Citaat:
Heel verstandig man. Veel sterkte en laat het gewoon goed uitzoeken. Je hoort geen helse pijn in je oog te hebben.. ook niet alleen 's ochtends. Take care.
Owke. Ik laat maandag weten wat er aan de hand is met me oog! Ik voel nu al weer een aanval aankomen. Dus ik ga sowiezo! Ik laat et jullie nog weten. Latur
Met citaat reageren
Oud 25-01-2014, 08:27
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Dit moet uitgezocht worden. Niet normaal dat je zoveel pijn hebt dat je niet meer eet! Ga naar huisarts en laat doorsturen naar oogarts. Vraag of een CT scan een idee is. Kan wel een (goedaardig) gezwel of iets zijn. Echt teruggaan. Als ouders moeilijk doen zelf bellen of aan balie bij huisarts afspraak maken.
Laat het nu maar even bij de huisarts om te kijken wat er moet gebeuren. Bij zo'n soort verhaal heb je vrijwel nooit iets aan een ct-scan, is het de vraag als doorsturen überhaupt nodig is of het dan naar de oogarts moet, misschien is de neuroloog beter. Dus naar de huisarts en die laten kijken.
Oud 25-01-2014, 13:48
Verwijderd
Citaat:
Owke. Ik laat maandag weten wat er aan de hand is met me oog! Ik voel nu al weer een aanval aankomen. Dus ik ga sowiezo! Ik laat et jullie nog weten. Latur
Is goed! Sterkte.

Citaat:
Laat het nu maar even bij de huisarts om te kijken wat er moet gebeuren. Bij zo'n soort verhaal heb je vrijwel nooit iets aan een ct-scan, is het de vraag als doorsturen überhaupt nodig is of het dan naar de oogarts moet, misschien is de neuroloog beter. Dus naar de huisarts en die laten kijken.
Ok. Ik ben dan ook geen arts natuurlijk, maar idd belangrijk dat ie langs huisarts gaat.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2014, 15:28
Verwijderd
Owke ben geweest en... k moet naar et ziekenhuis voor scan want ik heb waarschijnlijk clusterkoppijn! Ik laat jullie nog weten. Het is zoo erg dst ik zelfs eerder naar huis ging vandaag :/
Met citaat reageren
Oud 27-01-2014, 18:04
Pluis
Pluis is offline
Nou, goed dat je gegaan bent dan want dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent!
Oud 27-01-2014, 19:20
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Owke ben geweest en... k moet naar et ziekenhuis voor scan want ik heb waarschijnlijk clusterkoppijn! Ik laat jullie nog weten. Het is zoo erg dst ik zelfs eerder naar huis ging vandaag :/
Goed dat je bent gegaan. Clusterhoofdpijn is inderdaad heel heftig qua hoofdpijn, maar je weet wat het is en dan kunnen ze kijken wat ze voor je kunnen doen.
Oud 27-01-2014, 20:22
Verwijderd
**UPDATE**: Het is zowiezo migraine het kijkt gwn geeneens op cluster alleen... denk ik dat hij het dacht omdat ik zei: je pijn aan me linkeroog en hijzij: dan heb je cluster. Ik:,, owke?! Ik geloofde hem wel maar nu niet meer ff snel naar die kinderarts gaan!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2014, 21:38
Pluis
Pluis is offline
huh, hoezo is het nu ineens sowieso migraine? Dat is overigens wel wat makkelijker te behandelen dan clusterhoofdpijn, dat dan weer wel.
Oud 28-01-2014, 06:46
Verwijderd
Nou mijn familie is gevoelig ervoor.
En wat k heb zijn niet 10 hoofdpijn aanvallen waar bij ik bijna dood gaat dusjaw!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2014, 07:09
Pluis
Pluis is offline
Niet elke clusterhoofdpijn houdt zich aan wat je op google kunt vinden laat het dokteren nou gewoon aan de dokter over.
Oud 28-01-2014, 13:29
Verwijderd
Owke pluis. Ik laat de dokters eerst even dokteren voordat ik weet hier iets post! Ik hou jullie op de hoogde
Met citaat reageren
Oud 28-01-2014, 15:50
Verwijderd
Ben blij dat je nu wat meer weet en dat het verder uitgezocht wordt! Sterkte.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2014, 12:13
Blazin0342
Blazin0342 is offline
Had ik ook gehad krijg er oogdruppels voor en na 1 week was het over .
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten