Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2014, 15:51
Anosoftwaresz
Anosoftwaresz is offline
Hey allemaal,

Ik zal me eerst even kort voorstellen. M'n naam is Kelvin, ben 16 jaar oud en ga volgend jaar de opleiding applicatieontwikkelaar volgen. Ik vind 't best leuk om apps te maken, alleen voor zover lukt het me alleen nog voor de pc en niet voor smartphones.

Ik zat even na te denken om apps te gaan ontwikkelen en online te zetten op m'n website die ik nog ga maken. Hebben jullie tips of ideeën voor een handige/leuke app die mensen graag zouden willen? Als ik zover ben en genoeg ideeën heb om alvast te beginnen dan zorg ik er eerst voor dat m'n website en facebook pagina online komen. Die zal ik hier dan ook bij zetten.

Alvast bedankt voor jullie tips/advies!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2014, 18:03
freyk
freyk is offline
Als ik jou was zou ik kijken wat voor applicaties bedrijven graag willen hebben.
Bijvoorbeeld apps voor boekhouding, magazijninventarisatie, webshops,enz.

In plaats dat je nog niet de kennis hebt om een smartphone app te ontwikkelen,
maak dan een leuke mobiele webapp.
Want deze kunnen als smartphone apps worden gezien.

En dan rest er nog 1 belangrijke vraag: in welke taal ga je schrijven.

Laatst gewijzigd op 02-03-2014 om 20:48.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2014, 22:36
TheHunter
TheHunter is offline
Ik gebruik meestal Engels.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2014, 06:11
freyk
freyk is offline
Programmeertaal bedoel ik.
Oud 03-03-2014, 19:15
Anosoftwaresz
Anosoftwaresz is offline
Bedankt voor de tips! De programmeertaal die ik gebruik is Visual Basic, een beetje PHP voor bepaalde functies op m'n website en een heel soms C#.

Verder ben ik nog druk bezig met ideeën bedenken voor een goeie app dus als iemand nog suggesties heeft voor een bepaalde app, tips of andere ideeën zijn die welkom!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2014, 19:44
ThomasJu
ThomasJu is offline
Begin met het schrijven van dingen die je :
1) direct kan verkopen
2) zelf kan gebruiken
3) leerzaam/uitdagend vind

Blijkbaar heb je nu geen opdrachten, dus verzin iets wat je zelf kan gebruiken. Dan kan je hem zelf uitvoerig testen en tweaken. En heb je daarna een mooie app om als voorbeeld te laten zien aan potentiele klanten.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2014, 21:15
freyk
freyk is offline
Bedenk een oplossing voor een bekend probleem.

Mijn succesverhaal:
Mijn collega's vonden het lastig om zeer lange tekst commando's in te typen, wanneer ze snel even iets met een testprogramma wilden testen.
Ik ontwikkelde, in c#, voor ze een grafische schil om het testprogramma, zodat ze met enkele muisklikken een testprocedure konden starten.
Mijn collega's waren hier erg blij mee, omdat het hun veel tijd scheelde.
Om andere mensen met ditzelfde probleem te helpen, publiceerde ik mijn grafische schil op een internationaal forum.
Heb nu in elk werelddeel iemand die mijn grafische schil gebruikt.
(Indiërs houden blijkbaar veel van regressietesten)
En kreeg meer gebruikers, toen ik hem naar andere besturingssystemen poorte (via mono) .
Heb er geen geld voor gevraagd, want ik heb in mijn vrijetijd geen tijd om gebruikers problemen te op te lossen.
later wil ik hem nog wel uitbreiden met een aantal dingen en de broncode onder een opensource licentie publiceren.

Laatst gewijzigd op 03-03-2014 om 21:24.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2014, 21:28
Anosoftwaresz
Anosoftwaresz is offline
Ook een goed idee! Allemaal tot nu toe bedankt voor de adviezen (:
Het enige probleem is dat ik dan natuurlijk wel moet weten wat een bekend probleem is bij een bepaalde app, maar daar zal ik dan wel naar op zoek gaan.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2014, 21:44
ThomasJu
ThomasJu is offline
Citaat:
Het enige probleem is dat ik dan natuurlijk wel moet weten wat een bekend probleem is bij een bepaalde app
Nee, je zit met een 'probleem' en als oplossing maak je een app.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2014, 22:08
Anosoftwaresz
Anosoftwaresz is offline
Ohjaa, das waar natuurlijk! Ik dacht door het voorbeeld van freyk op de een of andere manier aan n probleem in een programma omdat ie het over textcommando's had... dom van me haha. Maar ook hierbij weten wat een bekend probleem is en waarvoor een app te maken is haha. Misschien dat ik er zelf nog wel achter kom met m'n pc gebruik maar misschien dat ik het ook wel van anderen hoor...

Mochten er mensen zijn die dit lezen en toevallig zo'n probleem hebben, laat het dan ook weten
Met citaat reageren
Oud 05-03-2014, 15:06
freyk
freyk is offline
Citaat:
De programmeertaal die ik gebruik is Visual Basic, een beetje PHP voor bepaalde functies op m'n website en een heel soms C#.
Ik raad je aan om je C# kennis en ervaring uit te breiden, want dat is een taal waar veel naar gevraagd word.

Mocht je daarover weinig kennis en ervaring hebben, ga op zoek naar een leuke online cursus.
Bijvoorbeeld de gratis videocursus "Coding101" van Twit.tv.
(zie de spoiler voor de eerste aflevering)
Spoiler

Heb je C# na een tijdje onder de knie, dan zijn de andere populaire ontwikkeltalen eenvoudig te leren.
Want veel ontwikkeltalen lijken op elkaar.

Laatst gewijzigd op 05-03-2014 om 15:14.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2014, 15:15
Anosoftwaresz
Anosoftwaresz is offline
Ja dat klopt. C# lijkt veel op andere programmeertalen zoals o.a. C++
Omdat ik nu druk bezig ben met examens leren (zit nl. in examenjaar) heb ik weinig eigenlijk weinig vrije tijd om nog meer programmeer ervaring te leren, maar vind het natuurlijk wel leuk om er mee bezig te zijn!

Ik zal kijken naar de aflevering en op youtube ook verschillende c# tutorials bekijken om het onder de knie te krijgen.

In iedergeval bedankt!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2014, 15:23
Anosoftwaresz
Anosoftwaresz is offline
Ik heb trouwens ook na zitten denken over wat mij leuk leek om te ontwikkelen. Ik zat te denken aan een chat app. Had er eerder al eentje gemaakt maar deze werkte niet zoals ik wilde. Ik kon toen berichten sturen via IP maar alleen met m'n eigen computer en niet met andere IP adressen. Zal dus verder zoeken voor een oplossing hiervoor zodat ik ook met andere mensen kan chatten en niet steeds een IP adres zou moeten typen maar gewoon bijv. een gebruikersnaam.

Ik weet dat er al zat verschillende chat apps zijn maar dit lijkt me toch leuk en uitdagend om te maken! En ik zal deze sowieso in c# proberen te maken.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2014, 21:10
freyk
freyk is offline
Citaat:
Ik kon toen berichten sturen via IP maar alleen met m'n eigen computer en niet met andere IP adressen. Zal dus verder zoeken voor een oplossing hiervoor zodat ik ook met andere mensen kan chatten en niet steeds een IP adres zou moeten typen maar gewoon bijv. een gebruikersnaam.
frontendje voor msg of netsend?
Oud 06-03-2014, 09:05
Anosoftwaresz
Anosoftwaresz is offline
Ik weet nog dat ik een tijdje geleden dus een tutorial had gekeken om een chat app te maken. Ik had dus op die video gereageerd dat ik alleen berichten naar mezelf kon sturen etc. Zijn reactie was toen dat dat kwam omdat het alleen werkt bij een fixed IP adres. Nou kan ik er niet vanuit gaan dat iedereen dus gebruik maakt van een fixed IP en om een gebruiker steeds de routerinstellingen te gaan laten wijzigen en dat alleen maar voor een chat app vind ik onnodig.

Ik ben nog niet zo ver op het gebied van communicatie dan (wat je dus nodig hebt bij chat apps) dus daar moet ik nog even wat mee oefenen. Heb nog niet de aflevering bekeken dus dat ga ik nu eerst doen (:
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten