Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2011, 22:43
Dorgon
Dorgon is offline
Goeden avond allemaal.
Ik ben bezig met een Applicatie ontwikkelaar opleiding.
We zijn nu bezig met ons project groepje om een leuke applicatie te bouwen.

Het zal straks beschikbaar zijn voor iedereen (het zal een website worden), je kan inloggen etc...
En om er voor te zorgen dat we er misschien geld gaan mee verdienen gaan wij net als op de meeste websites reclame plaatsen. (banners)
Hoe meer gebruikers je krijgt, hoe meer geld je kan ontvangen van de reclame.

Ik vroeg mij dus af wat er met dat geld gebeurt, ik gooide dat dus in de klas als vraag tijdens de pauze. Toen zij er iemand dat er in je overeenkomst met school er in beschreven staat dat alles wat je op school maakt ook eigendom van school is.

Dus stel dat wij die website klaar hebben, de website word veel bezocht en gebruikt, dan kan er flink geld binnen stromen.

Heeft de school dan het recht om al het geld te claimen? Zo ja hoe kan ik dit om zijlen?
Ik vind het zelf nog al belachelijk klinken, omdat op alles wat je zelf maakt gewoon standaard auteurs recht op staat?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-02-2011, 06:24
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Trek zwaar in twijfel of school eigenaar wordt van alles wat studenten maken. Zou dat toch even dubbel checken. Tijdens de pauze. Zal een mede student geantwoord hebben?

Als ik mijn medestudenten altijd zou geloven zou er zoveel in de soep lopen. Vraag het even na bij een (niet achterlijke) docent.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2011, 08:12
Batave
Batave is offline
Je kan ook gewoon de reclame achterwege laten tot het beoordeeld is en daarna reclame er op zetten, het lijkt me sterk dat de school daarnaar kijkt.
Oud 18-02-2011, 22:30
Dorgon
Dorgon is offline
Citaat:
Je kan ook gewoon de reclame achterwege laten tot het beoordeeld is en daarna reclame er op zetten, het lijkt me sterk dat de school daarnaar kijkt.
Dat lijkt mij het strakste plan!
Dank u.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2011, 01:20
arPos
arPos is offline
Citaat:
Toen zij er iemand dat er in je overeenkomst met school er in beschreven staat dat alles wat je op school maakt ook eigendom van school is.
Lariekoek.
Oud 21-02-2011, 10:26
Adore
Adore is offline
Waarom stap je op school niet naar de informatiebalie en vraag of je de overeenkomst in mag zien? Dan kun je het zelf achterhalen.
Beter dan giswerk, al lijkt deze situatie me erg onlogisch.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2011, 20:16
ganralph
ganralph is offline
Inderdaad, vraag het even goed na op school.

Wat ik denk (en ik kan er naast zitten )

Het ontwerpen en ontwikkelen van applicaties (en sowieso het maken van schoolopdrachten) valt inderdaad onder het auteursrecht, en daar kun je normaal gesproken alleen schriftelijk afstand van doen. Tenzij jij iets getekend hebt, hou jij dus het auteursrecht. (Of je moet een arbeidscontract hebben met je school, dan kan het ook anders liggen.)

Maar is de website die je gaat maken uiteindelijk van school of van jezelf? (Is me niet helemaal duidelijk in je verhaal.) Reclame-opbrengsten staan namelijk los van het auteursrecht van de maker van de site; het geld is voor degene die de reclame aanbiedt op zijn website, en dat is dus de eigenaar van de site/het domein.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten