Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2011, 22:43
Dorgon
Dorgon is offline
Goeden avond allemaal.
Ik ben bezig met een Applicatie ontwikkelaar opleiding.
We zijn nu bezig met ons project groepje om een leuke applicatie te bouwen.

Het zal straks beschikbaar zijn voor iedereen (het zal een website worden), je kan inloggen etc...
En om er voor te zorgen dat we er misschien geld gaan mee verdienen gaan wij net als op de meeste websites reclame plaatsen. (banners)
Hoe meer gebruikers je krijgt, hoe meer geld je kan ontvangen van de reclame.

Ik vroeg mij dus af wat er met dat geld gebeurt, ik gooide dat dus in de klas als vraag tijdens de pauze. Toen zij er iemand dat er in je overeenkomst met school er in beschreven staat dat alles wat je op school maakt ook eigendom van school is.

Dus stel dat wij die website klaar hebben, de website word veel bezocht en gebruikt, dan kan er flink geld binnen stromen.

Heeft de school dan het recht om al het geld te claimen? Zo ja hoe kan ik dit om zijlen?
Ik vind het zelf nog al belachelijk klinken, omdat op alles wat je zelf maakt gewoon standaard auteurs recht op staat?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-02-2011, 06:24
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Trek zwaar in twijfel of school eigenaar wordt van alles wat studenten maken. Zou dat toch even dubbel checken. Tijdens de pauze. Zal een mede student geantwoord hebben?

Als ik mijn medestudenten altijd zou geloven zou er zoveel in de soep lopen. Vraag het even na bij een (niet achterlijke) docent.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2011, 08:12
Batave
Batave is offline
Je kan ook gewoon de reclame achterwege laten tot het beoordeeld is en daarna reclame er op zetten, het lijkt me sterk dat de school daarnaar kijkt.
Oud 18-02-2011, 22:30
Dorgon
Dorgon is offline
Citaat: