Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2014, 19:31
xxjeanineee
xxjeanineee is offline
Liebe leute,

Ik heb een vraag..
Een vriedin van mij heeft vorige week dinsdag onveilig seks gehad.
Nu heeft ze me verteld dat ze wel aan de pil zit, namelijk Ethinylestradiol/Levonorgestrel
0,03/0,15 mg.
Alleen het probleem is dat ze hem 3 keer vergeten is. Ik heb geen flauw idee wanneer
Zo'n pil niet meer werkt, wanneer je dus niet meer beschermd bent tegen zwangersschap.
Ze heeft wel verteld dat ze heel erg misselijk is na die dag en hoofdpijn en moe is.
Zou iemand mij kunnen vertellen of er een kans is dat ze zwanger kan zijn?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2014, 19:35
Verwijderd
In de bijsluiter van de pil, staat wanneer er kans is dat je zwanger bent, als je de pil vergeten bent. Maar die laatste tekenen, kunnen symptomen zijn voor zwangerschap, maar het hoeft niet per se natuurlijk. Als ze niet meer ongesteld wordt, is ze zwanger. Als ze het eerder wilt weten, kan ze beter een test kopen.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2014, 19:36
xxjeanineee
xxjeanineee is offline
Citaat:
In de bijsluiter van de pil, staat wanneer er kans is dat je zwanger bent, als je de pil vergeten bent. Maar die laatste tekenen, kunnen symptomen zijn voor zwangerschap, maar het hoeft niet per se natuurlijk. Als ze niet meer ongesteld wordt, is ze zwanger. Als ze het eerder wilt weten, kan ze beter een test kopen.
Oke bedankt voor je reactie !
Met citaat reageren
Oud 05-03-2014, 19:56
Verwijderd
Drie keer vergeten? Drie keer in een strip of over een langere periode? Als ze hem drie keer vergeten is in een strip (en al helemaal als deze nog niet 'op' is) is de kans erg groot. Maarja, om echt zeker te zijn van je zaak; koop gewoon een zwangerschapstest bij kruidvat ofzo. Dingen zijn iets van €8,-.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2014, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Oke bedankt voor je reactie !
Graag gedaan
Met citaat reageren
Oud 05-03-2014, 20:53
xxjeanineee
xxjeanineee is offline
Citaat:
Drie keer vergeten? Drie keer in een strip of over een langere periode? Als ze hem drie keer vergeten is in een strip (en al helemaal als deze nog niet 'op' is) is de kans erg groot. Maarja, om echt zeker te zijn van je zaak; koop gewoon een zwangerschapstest bij kruidvat ofzo. Dingen zijn iets van €8,-.
Jup dan is de kans idd erg groot. Ja zon test zal wel goedkoper zijn dan een baby inderdaad, bedankt !
Met citaat reageren
Oud 05-03-2014, 21:37
Pluis
Pluis is offline
zwangerschapsvragen horen op lichaam en gezondheid.
verder kun je inderdaad zwanger raken als je 3 keer in één strip de pil vergeet. de kans is nog ietsje groter als je er 3 achter elkaar bent vergeten dan wanneer er een tijdje tussen zat. Hoe dan ook zit er niets anders op dan de strip afmaken en afwachten of ze (of jij, want je weet wel heel veel details en je hoeft je hier op het forum echt niet te schamen voor dit soort dingen) ongesteld wordt. Zodra je overtijd bent kun je een zwangerschapstest doen.
Oud 05-03-2014, 22:47
Verwijderd
In de bijsluiter staat dat je de pil voor de beste bescherming elke dag moet slikken, maar wanneer je de pil al langere tijd slikt een keertje overslaan weinig extra risico heeft volgens mij (heb dat ding paar weken terug doorgelezen). Hoe vaker je de pil vergeet, hoe minder goed je beschermd bent.

Inderdaad een zwangerschapstest laten doen zoals eerder gezegd en de volgende keer morning after slikken
Met citaat reageren
Oud 06-03-2014, 05:33
xxjeanineee
xxjeanineee is offline
Citaat:
zwangerschapsvragen horen op lichaam en gezondheid.
verder kun je inderdaad zwanger raken als je 3 keer in één strip de pil vergeet. de kans is nog ietsje groter als je er 3 achter elkaar bent vergeten dan wanneer er een tijdje tussen zat. Hoe dan ook zit er niets anders op dan de strip afmaken en afwachten of ze (of jij, want je weet wel heel veel details en je hoeft je hier op het forum echt niet te schamen voor dit soort dingen) ongesteld wordt. Zodra je overtijd bent kun je een zwangerschapstest doen.
Lol heel erg bedankt voor je reactie, maar, 1 ik gebruik de pil niet. Vandaar dat ik er niets van af weet en het hier vraag. Ipv de bijsluiter kunnen lezen (want die heb ik niet) en 2. Ik heb nog nooit seks gehad.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2014, 06:13
Verwijderd
Hoe is hwt afgelopen met haar?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2014, 06:18
xxjeanineee
xxjeanineee is offline
Citaat:
Hoe is hwt afgelopen met haar?
Ik ga het haar vandaag uitleggen hoe het zit, ze had gisteren haar internet uitgezet..

Ik zal reageren als er een uitkomst is
Met citaat reageren
Oud 06-03-2014, 18:09
Verwijderd
oke
Met citaat reageren
Oud 11-03-2014, 21:20
xxjeanineee
xxjeanineee is offline
Citaat:
oke
ze was zondag gestopt met de pil en is vandaag lichtjes ongesteld geworden
Met citaat reageren
Oud 12-03-2014, 05:55
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dat zegt helemaal niks, ik zou haar aanraden alsnog een test te doen.
Oud 16-03-2014, 08:33
xxjeanineee
xxjeanineee is offline
Citaat:
Dat zegt helemaal niks, ik zou haar aanraden alsnog een test te doen.
oh oke..
Met citaat reageren
Oud 16-03-2014, 10:20
Verwijderd
Oke, maar dat kunnen ook bloedingen zijn. Als ze slim is, doet ze een test.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2014, 22:25
Verwijderd
Zwangerschapssymtomen zoals misselijkheid komen niet 1 dag na een potentiële bevruchting. Kan gewoon een sterk staaltje wishful thinking zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2014, 23:53
ESCLEPIOS
ESCLEPIOS is offline
ze is wél zwanger, of ze is niet zwanger

kans is dus 50%
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten