![]() |
||
Citaat:
Denk je niet een beetje te licht over de betekenis van het leven....Hallo daar zit een mens in haar baarmoeder hoor...
|
![]() |
Ik vind eigenlijk dat je wel abortus moet doen. Ik vind het weer gemeen als je een kind tegen je wil krijgt en later geen goede moeder voor hem kan zijn, daar zal een kind levenslang last van hebben. Ik denk dat je dan beter 1 keer de pijnlijke beslissing kan nemen het kindje weg te laten halen. Uiteindelijk zal dat dan de beste oplossing zijn...
Maar als je denkt dat je de verzorging van een kind (alleen zonder de vader) op je kan en wil nemen moet je je kindje natuurlijk gewoon houden ! Heel veel sterkte ermee ! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
misschien is dat juist al jaren het probleem met abortus: is het moord of niet en er is nog steeds geen wet die et verbied (naar mijn weten) dus wordt het niet gezien als moord ook al vin jij van wel dan hoef je dat nog niet zo grof te zegge en over die abortus ben ik et met de bovengenoemde reacties wel redelijk eens: da moet je zelf beslissen al is advies in de gevolgennatuurlijk nooit weg ik raad je aan om naar een abortus kliniek te gaan daar kunnen ze je alles vertellen en als je echt wil kun je je ook meteen late inschrijven (moet nl twee weken ofzow wachten voordat se het echt doen) [Dit bericht is aangepast door sniker (22-01-2002).] |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
ik vind als je niet bent verkracht ofzo dat je dan maar beter had moeten uitkijken...want je kunt t voorkomen...maar als je drugs gebruikt zou ik t denk ik wel weg laten halen.
Maar de vader van t kind moet je steunen en financiel helpen, je kunt hem aanklagen als ie t niet doet...dus t is zijn zaak ook wel degelijk |
![]() |
||
Citaat:
Leven ontstaat bij de samensmelting van zaadcel en eicel.....niet al het geboren word ofzo...Het hart klopt toch. Offtopic : ik ga nu offline dus ik Kan niet meer reageren
|
Hoe lang ben je al zwanger? Ik vind abortus in principe géén moord, zeker niet als de bevruchte eicel nog zo miniscuul is dat er nog geen sprake is van een kindje. En bovendien, wat kan je dat kind nou bieden? Heel erg weinig, je ben 16 jaar, je gebruikte regelmatig drugs, je hoeft niet op steun van je (ex-)vriend te rekenen, je bent nog zo jong, maar weinig mensen kunnen het aan. Niet alleen jouw leven gaat er heel erg door veranderen maar ook dat van je ouders, en denk juist aan je ongeboren kind als je aan abortus denkt.
||
![]() |
Citaat:
als hij minderjarig is kan da dus nie en zelfs dan hij kan er al voor de geboorte afstand van nemen zolang zij nog abortus kan plegen want als ze da kind dan toch wil dan kiest ze er dus voor om het zonder steun op te voeden(is hel erg versimpelt maar wel ongeveer de waarheid, enkele uitzonderingen daargelaten natuurlijk) [Dit bericht is aangepast door sniker (22-01-2002).] |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en t zei ook als ze aan de drugs is is t niet zo slim om te doen,ik zou t niet doen met zulke omstandigheden,maar ik vind wel als je in de fout gaat dat je zwanger word dat t je eigen schuld is en je t dan eigelijk moet laten komen. Maar in haar situatie is t idd anders. |
![]() |
|
![]() |
He verlegenmeisje!
Allereerst wil ik je heel veel sterkte wensen bij welke keuze je ook maakt. Ik denk dat het belangrijk is dat je iemand zoekt die jouw hierbij kan helpen. Een familielid, vriendin, je huisarts of iemand van de GGD bijvoorbeeld. Je moet zo'n stap niet alleen nemen, het is soms heel verhelderend als je er met iemand over praat. De keuze abortus of niet, is niet aan ons. Het is jouw "kind". Het is misschien verstandig om alle voor- en nadelen op een rijtje te zetten. Kun je het kind opvoeden? Heb je daar genoeg geld voor? Heb je nog vrijheid? Noem maar op. Laat je bij je uiteindelijke keuze NIET beinvloeden door mensen die roepen: abortus is moord. De eerste paar weken is het slechts een zygote (hompje cellen) die je weghaald. Dus nog geen mensje. Bovendien is het misschien juist beter voor je "kind" als je het weg laat halen. Want als je het kind niet wilt houden, kun je kiezen voor adoptie. Maar dat zorgt vaak voor het kind later ook voor problemen... IIG succes met je beslissing! |
![]() |
|
![]() |
Wel, jah. Als je 100% zeker bent dat je niet voor het kind gaat kunnen zorgen, en druggebruik echt niet gaat stoppen. Dan is het kind houden echt niet zo'n goed idee.
Met drugs kan je je kind veel schade toebrengen. Ofwel stop je dus met drugs, en houd je het...
|
Lieve meid, allereerst wil ik je heel veel succes wensen. Het zal heel moeilijk voor je zijn om een keuze te maken, en je zult van te voren ook niet kunnen weten welke keuze de goede is. Dat weet je pas in de toekomst, op de lange termijn, nadat je je keuze hebt gemaakt.
Je moet heel goed nadenken. Je moet ook voorkomen dat je ooit spijt krijgt van je keuze. Straks laat je abortus plegen en dan heb je spijt, dan blijft het je hele leven lang aan je knagen. Dan zal je blijven denken: ''Wat als ik het nou niet had gedaan?'' ''Wat zou het dan geworden zijn, een jongen of een meisje?'' ''Hij/zij zou nu 17 jaar oud zijn'', etc. Ook als je géén abortus laat plegen, kun je spijt krijgen van je keuze. Je wordt namelijk heel erg in je vrijheid beperkt, zeker als je nog in je tienerjaren bent (sorry, ik weet niet hoe oud je bent). Je zult niet meer kunnen uitgaan, en hoe ga je in godsnaam je opleiding afmaken? Etc. En JIJ draait voor het kind op, en die ex-vriend van jou maakt zich er gemakkelijk van af. Terwijl jij straks omkomt in de luiers, is hij volop aan het feesten en duikt de koffer in met de een na de ander. Hij geeft niks om jou en je kind, wil je dat je kind dat aandoen? Dat zijn/haar vader niet van haar houdt, dat de vader zulke dingen over zijn kind heeft gezegd? Wil je dat je kind aandoen om zonder vader op te groeien? En dan moet je kind waarschijnlijk ook nog armoedig opgroeien; jij als tienermoeder zult moeilijk kunnen rondkomen, zeker als je je opleiding niet afmaakt. Maak je je opleiding wél af, dan ben je in de eerste levensjaren van je kind er niet echt voor hem. Je bent te druk met je opleiding, je mist dan veel meer van je kind dan een moeder van 30 bijvoorbeeld, die kunnen zwangerschapsverlof nemen of ze stoppen met werken, terwijl hun man dan de kost verdient. Als je je kind nu laat komen, heb je het niks te bieden, behalve een armzalige toekomst. Of je moet hele rijke ouders hebben natuurlijk, die je dan af en toe wel wat geld willen toestoppen. Oh, en er is nog altijd adoptie, maar persoonlijk zou ik nooit willen dat een ander mijn kind opvoedde. Al met al, nogmaals, je moet goed nadenken over je keuze. Persoonlijk, als ik in jouw schoenen stond, zou ik het kind laten weghalen. Meteen. Zonder enige twijfel. Wat daar in die buik zit leeft voor mij dan nog niet, en ik zou al helemaal niet het kind willen dragen van zo'n stomme loser als jouw vriend. Dat is het niet waard. Ik wil een kind laten komen als het uit LIEFDE gemaakt is, en ook uit liefde geboren is. Als de vader niet zo'n smeerlap is als jouw ex-vriend en er voor zijn kind wil zijn. Bij jou en je ex-vriend is dat duidelijk niet het geval. En dat zeg ik niet om je te beledigen, hoor. Meid, ik wens je heel veel sterkte. Elke keuze is de goede keuze, als jij er maar 100% achter staat en denkt/weet dat het de goede keuze is. Zorg alstjeblieft dat je er geen spijt van krijgt. Bespreek het onderwerp ook uitvoerig met je ouders. Laat jouw ouders ook contact opnemen met de ouders van je ex-vriend, misschien kunnen zij hem onder druk zetten om verantwoordelijkheid te nemen, ofzo. Nogmaals, succes! Ripper
||
Citaat:
Het merkt er wel wat van als het later geen goede opvoeding kan krijgen, daardoor een mentale en eventueel fysieke achterstand oploopt.... en ook nog een mentale crash als het kind erachter komt wat voor een lul zijn/haar vader eigenlijk is. Dat zijn/haar vader liever dood hadden gezien. En dan ook nog blijft de vraag hangen of de moeder het ook niet overwogen had... en je de twijfel over je heen krijgt of je wel gewild was. Enzo. Ik vind het dan cruwer om het kind te laten leven. --- en nu on-topic: bedenk wat je voor het kindje kunt betekenen. Heb je er vertrouwen in dat je hem/haar een goede toekomst kan bieden en je genoeg steun en hulp kunt krijgen van familie/vrienden en of instanties, zou ik het kind behouden. Twijfel je hierover,... tja, dan abortus. Praat er eens over met de abortuskliniek. Die kunnen je vast en zeker meer informatie verschaffen! Sterkte!!!! Gatara
|
Ik zou het zelf nooit doen omdat ik weet dat ik het mezelf nooit zou kunnen vergeven. Ik zou echt ontzettend veel spijt hebben. Verder ben ik ook van mening dat het best kan alleen een moeder. (zie mij
![]()
||
Citaat:
![]() Zelfs al slik je de pil en gebruik je daarnaast condooms kun je nog zwanger raken. en wie zecht er dat ze toen ze seks hadden niet het idee hadden wel bij elkaar te blijven. Dan had ze er mischien wle helemaal niet me gezeten.
||
![]() |
Citaat:
Ze heeft een fout gemaakt dat is helemaal correct. Maar er is dus nog een manier waardoor ze aan de gevolgen kan 'ontsnappen' (om het maar een oneerbiedige naam te geven). |
![]() |
||
Citaat:
Waarom zou je je eigen leven verwoesten om iets dat nog moet gaan leven. En waarom zou je je eigen leven verwoesten en het kind een kut leven bieden? Als dat nou eenmaal de situatie is vind ik abortus een prima optie.
||
![]() |
Citaat:
ontopic: ik zou er heel goed over nadenken... als je te veel twijfelt zou ik het niet houden. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Abortussen om klompvoetje Sanctus | 94 | 07-06-2006 22:48 | |
Lichaam & Gezondheid |
Abortus(kom zeker ff helpen) Girl336 | 8 | 23-04-2004 22:00 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Onderzoek Abortus! Stout meisje | 23 | 24-02-2003 07:18 | |