Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik ken veel mensen die geneeskunde hebben gestudeerd en het is wel een hele zware studie. Er wordt denk ik ook geloot en het is moeilijk om een plek te krijgen als je lage cijfers hebt. Maar je zit nu nog in de vierde; als je heel hard werkt, kun je vast wel voor een paar vakken je cijfers opkrikken?
Ik heb deze websites gebruikt voor mijn examentraining en dat is tot nu toe heel goed gegaan. Je kunt het ook in de lagere klassen gebruiken. Biologie: http://biologiepagina.nl/ en http://bioplek.org/ Na, sk en wis: khanacademy.org/ (Engelstalig; je moet lid worden maar dat is gratis) Ik zou het aanraden om het gewoon te proberen als je dat echt wil. Maar je moet dan wel enorm hard werken. |
![]() |
|
Ik ben het eens met Sarah. Het is niet extreem moeilijk, maar vooral heel veel. Het is wel handig als je snel verbanden tussen dingen leert zien, dan onthoud je dingen ook makkelijker. Nu er overal decentrale selectie is ingevoerd hoef je ook niet meer per se aangenomen te worden op je cijfers, maar telt dat wat je naast school doet ook mee.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Het klopt voor een groot deel wat je zegt. Maar daarentegen doet wel elke universiteit het anders. Veel universiteiten nemen een toets af, anderen willen ook een cv zien, sommige hebben nog voor een deel loting. Omdat elke universiteit het anders doet, kan je kiezen bij welke universiteit je het best/makkelijkst binnenkomt. In Utrecht bijvoorbeeld moet je ontzettend veel doen; motivatiebrief, cv, toets, cijferlijst van 5vwo etc, terwijl je in Nijmegen een toets krijgt en een essay moet schrijven.
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Dé gang van zaken m.b.t. geneeskunde studeren in Antwerpen sjtuijp | 1 | 18-04-2007 19:51 | |
Studeren |
Uitgeloot voor geneeskunde. Wat nu? danny23 | 65 | 21-08-2006 21:58 | |
Studeren |
Instromen op Geneeskunde??? lil me | 9 | 14-07-2005 09:37 | |
Algemene schoolzaken |
Geneeskunde met HAVO? (na het HBO?) aniki | 24 | 23-04-2005 17:52 | |
Algemene schoolzaken |
Wat zijn studies die goed aansluiten op geneeskunde? Lautitia | 25 | 13-07-2004 19:48 | |
Algemene schoolzaken |
technische geneeskunde in enschede chris9 tje | 0 | 20-01-2003 21:56 |