![]() |
|
![]() |
Hoi,
Hoe zou je jezelf in één woord omschrijven ? (1) Het kan een TIJDELIJKE 'definitie' zijn. Bijvoorbeeld vandaag voel ik me zo, ben ik zo. En morgen voel ik me anders. Ben ik "anders". (2) Ik geef een paar voorbeeldjes. Gebaseerd op dit Enneagram. Om je op weg te helpen Type1: The Perfectionist Type2: The Helper Type3: The Achiever Type4: The Romantic Type5: The Observer Type6: The Questioner Type7: The Adventurer Type8: The Asserter Type9: The Peacemaker (3) Je kan evengoed vanuit je gevoel, jezelf verwoorden. Bijvoorbeeld: Vandaag voel ik me (ben ik) een "dreamer", "lover", "hater", "violator", "friend", etc... (4) In geval van het Enneagram. Ieder mens kan al die types zijn. Wel is het zo, dat ieder type zowel een voordeel (strength = sterkte) als een nadeel (blind spot = valkuil) in zich meedraagt. Enfin, neem dit alles alvast niet te serieus. Het is en blijft tenslotte maar een forum. Ik start met mezelf... Groetjes, JustTalk |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Temidden van al de onzin (shit) die velen over me schreven. JustTalk = The Questioner (op het forum) JustTalk = Socrates Alleen is het met Socrates (wie zijn geschiedenis daarin een beetje kent) niet zo goed afgelopen. De man kreeg namelijk de gifbeker. Maar dit geheel terzijde. Op persoonlijk vlak, leun ik bij alle types ergens wel aan. Als ik zelf dan toch eentje moet kiezen (hoewel ik zelf niet graag kies of verkies, maar dit terzijde), dan zou ik Type5 nemen. (The) Observer (is mijn eigen antwoord op deze vraag) Dit leunt mooi aan bij (of gaat alvast die richting uit) Het Boeddhisme. Zijn = Waarnemen (niet oordelen) = Ervaren = To Observe = Getuige zijn. Voila, en nu is het aan jullie. P.S. Dit is geen debat. Als dit (terug) een scheldpartij wordt, rapporteer ik 'uw ongewenste re/actie' naar het beleid. Groetjes, JustTalk Laatst gewijzigd op 02-06-2014 om 10:07. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Vooruitblik op half zijn Porcelain | 7 | 26-11-2006 15:49 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De Graal-Manuscripten : Inleiding Valianth | 1 | 19-01-2005 14:16 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Psychologie |
homosexualiteit is een geestelijke ziekte Verwijderd | 266 | 11-04-2003 13:46 | |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 |