Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2014, 13:02
Linniee
Linniee is offline
Hai,

Een van me beste vriendinnen heeft een probleem,
Ze heeft een vriendje waar ze heel veel van houd maar wil ook kunnen klote met andere jongens. Ze wil het niet uitmaken want ze denk dat ze er spijt van zal krijgen. Zij en haar vriend hebben 8 maanden.

Heeft iemand een idee wat ze moet doen? (of een tip ofzo)

Pleasss reageer
Advertentie
Oud 02-06-2014, 13:19
Verwijderd
Direct uitmaken natuurlijk want ze is niet verliefd op haar vriendje.
Oud 02-06-2014, 15:50
Stefan B
Stefan B is offline
Reverend heeft gelijk. Als ze de behoefte heeft met andere mannen uit te gaan, om het maar even netjes te zeggen, voelt ze zich niet echt aangetrokken tot haar huidige vriend. Als ze het niet wil uitmaken moet ze dat niet doen, maar dan is het voor haar vriend wel zo respectvol als ze niet met andere jongens "kloot".
Oud 02-06-2014, 16:11
JustTalk
JustTalk is offline
Citaat:
Een van me beste vriendinnen heeft een probleem,
Ze heeft een vriendje waar ze heel veel van houd maar wil ook kunnen klote met andere jongens. Ze wil het niet uitmaken want ze denk dat ze er spijt van zal krijgen. Zij en haar vriend hebben 8 maanden.
"Ze wil ook kunnen klote met andere jongens" ? Verduidelijk. Wat bedoelt ze daar precies mee ? Seks ? Flirten ? Vriendschap ? Contact ?

Als ze die andere dingen ook wilt, zou ze dat best eens met haar vriendje bespreken. Staat die daarvoor open ? Of niet ? Waar ligt zijn grens ? Waar ligt haar verlangen ?

"De vrijheid van de één begint waar de vrijheid van de ander eindigt"

Groetjes,
JustTalk
Oud 02-06-2014, 16:13
Linniee
Linniee is offline
Citaat:
Reverend heeft gelijk. Als ze de behoefte heeft met andere mannen uit te gaan, om het maar even netjes te zeggen, voelt ze zich niet echt aangetrokken tot haar huidige vriend. Als ze het niet wil uitmaken moet ze dat niet doen, maar dan is het voor haar vriend wel zo respectvol als ze niet met andere jongens "kloot".
Zoiets zei ik ook al tegen haar maar dan zegt ze weer ik ben bang dat ik er spijt van krijgt enz. maar jullie zeggen dus dat als ze liever wil "klote" dat ze het beter kan uitmaken?

@Reverend
@Stefan
Oud 02-06-2014, 16:15
Linniee
Linniee is offline
Citaat:
"Ze wil ook kunnen klote met andere jongens" ? Verduidelijk. Wat bedoelt ze daar precies mee ? Seks ? Flirten ? Vriendschap ? Contact ?

Als ze die andere dingen ook wilt, zou ze dat best eens met haar vriendje bespreken. Staat die daarvoor open ? Of niet ? Waar ligt zijn grens ? Waar ligt haar verlangen ?

"De vrijheid van de één begint waar de vrijheid van de ander eindigt"

Groetjes,
JustTalk
Gwn van alles. Behalve seks.
Oud 02-06-2014, 16:19
JustTalk
JustTalk is offline
Citaat:
Gwn van alles. Behalve seks.
Als dat voor die vriend ok is. Wat is dan het probleem ?
Dat je vriendin eens met haar vriendje daarover begint te praten. Is dat zo moeilijk, om te doen ?

Ik weet het antwoord niet.
Ik ben die vriend niet.

Groetjes,
JustTalk
Oud 02-06-2014, 16:22
Linniee
Linniee is offline
Citaat:
Als dat voor die vriend ok is. Wat is dan het probleem ?
Dat je vriendin eens met haar vriendje daarover begint te praten. Is dat zo moeilijk, om te doen ?

Ik weet het antwoord niet.
Ik ben die vriend niet.

Groetjes,
JustTalk
Als ze samen zijn dan hebben ze het altijd super gezellig maar via app bijv. is alleen maar ruzie..
Oud 02-06-2014, 16:31
JustTalk
JustTalk is offline
Citaat:
Als ze samen zijn dan hebben ze het altijd super gezellig maar via app bijv. is alleen maar ruzie..
Praat dit dan uit. Leer water in elkaars wijn te doen. Meeste ruzies ontstaan, doordat men het verschil (het anders zijn tov zichzelf, of de vrijheid van de ander) niet goed kan verdragen (mee omgaan). Je kan daarover praten. OPEN praten. Niet oordelen en in verwijten vallen.

Leer luisteren naar elkaar. Turk February kan dat bv redelijk goed hier op het forum. Luisteren. Zo moeilijk is dat niet. Iedereen kan het leren. Als je daarin zin hebt. Voor mij moet en hoeft daarin niets.

Groetjes,
JustTalk
Oud 02-06-2014, 16:45
Linniee
Linniee is offline
Citaat:
Praat dit dan uit. Leer water in elkaars wijn te doen. Meeste ruzies ontstaan, doordat men het verschil (het anders zijn tov zichzelf, of de vrijheid van de ander) niet goed kan verdragen (mee omgaan). Je kan daarover praten. OPEN praten. Niet oordelen en in verwijten vallen.

Leer luisteren naar elkaar. Turk February kan dat bv redelijk goed hier op het forum. Luisteren. Zo moeilijk is dat niet. Iedereen kan het leren. Als je daarin zin hebt. Voor mij moet en hoeft daarin niets.

Groetjes,
JustTalk
Ik zal dit haar laten lezen en Bedankt voor uw/je hulp

Btw iedereen bedankt die hier in heeft gereageerd.
Oud 02-06-2014, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Zoiets zei ik ook al tegen haar maar dan zegt ze weer ik ben bang dat ik er spijt van krijgt enz.
Dat is haar probleem.
Citaat:
maar jullie zeggen dus dat als ze liever wil "klote" dat ze het beter kan uitmaken?
Waarom zou je een relatie hebben als je met anderen wilt aanpappen? Je vriendin is helemaal niet verliefd, het beste dat je kan zeggen is dat ze voortaan niet zomaar vriendjes moet nemen.
Oud 02-06-2014, 17:24
JustTalk
JustTalk is offline
Citaat:
Waarom zou je een relatie hebben als je met anderen wilt aanpappen? Je vriendin is helemaal niet verliefd, het beste dat je kan zeggen is dat ze voortaan niet zomaar vriendjes moet nemen.
Waarom zou je geen contact met andere mensen meer mogen hebben, omdat je in een relatie zit ? Dan sluit je jezelf op in die 'ware' (die uiteindelijk misschien een gedrocht voor je wordt).

Psychologisch is dit niet heel gezond. Natuurlijk moeten er afspraken gemaakt worden, wat enkel samen kan/mag en wat (eventueel) apart. Vrijheid geven is een stuk vertrouwen schenken (dat misbruikt kan worden). Geen vrijheid (aan elkaar) schenken, is op elkaars lip gaan leven. Daar komen alleen maar vodden van. Tenzij de één als de schoothond van de ander door het leven kan en wil gaan.

Als je vriendin dat gesprek met haar vriend gehad heeft, laat eens horen, hoe dat liep, wil je.

Succes!

Groetjes,
JustTalk
Oud 02-06-2014, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou je geen contact met andere mensen meer mogen hebben, omdat je in een relatie zit ? Dan sluit je jezelf op in die 'ware' (die uiteindelijk misschien een gedrocht voor je wordt).
Waar zeg ik dat ze geen contact met andere mensen mag hebben? En waarom heb je het over de 'ware'?

Wel lezen.
Oud 02-06-2014, 21:29
Linniee
Linniee is offline
Laatmaar ze heeft het uitgemaakt
Oud 02-06-2014, 21:36
Scirocco
Scirocco is offline
En ze leefden nog lang en gelukkig. Einde verhaal!
Oud 03-06-2014, 06:27
hookee
hookee is offline
Nu kan ze natuurlijk ook gewoon nog met haar ex "kloten", misschien nog spannender ook.
Oud 03-06-2014, 07:15
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Laatmaar ze heeft het uitgemaakt
Ik neem aan dat het topic op slot kan?
Oud 03-06-2014, 08:44
Miss.Jazz.
Miss.Jazz. is offline
Het lijkt wel een beetje veel op het topic over jezelf...
Oud 03-06-2014, 17:20
Linniee
Linniee is offline
Citaat:
Het lijkt wel een beetje veel op het topic over jezelf...
Nee dat is het echt niet~!!
Oud 03-06-2014, 17:20
Linniee
Linniee is offline
Citaat:
Ik neem aan dat het topic op slot kan?
Ja dat kan
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten