Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2014, 01:56
bartjew23
bartjew23 is offline
Hallo,

Ik ken al tijdje een hele leuke meid. We hebben 2x afgesproken. Het was heel gezellig.
De 2e date heeft ze op mijn schoot gelegen en tegen me aan gelegen.
Een dag later kreeg ik een berichtje dat ze eerlijk wilde zijn tegen mij en zei dat ik heel lief was en dat ze mij kon vertrouwen en dat ik meer gevoelens voor haar had dan dat zij nu voor mij heeft. Dat kwam natuurlijk hard aan. Vroeg aan haar of ze wat ruimte wilde hebben ofzo, maar ze wilde op dit moment verder als vrienden en later eventueel misschien verder. Er was bij haar geen verliefdheidsgevoel zei ze.
We hebben elkaar nog gebeld. Ze zei dat ze me nog wilde zien. Ik moest niet aan mezelf twijfelen enzo. Ze zei ook dat ik beter verdien, maar wat ze daar mee bedoelt weet ik zo niet. Op het moment hebben we weinig contact.
Ze zei dat ik lief, betrouwbaar, open ben en kwetsbaar opstelde. Dit hoor ik vaker en twijfel erg aan mezelf. Ik ben hiermee ook de heletijd mee bezig. Elke keer om dezelfde reden wordt ik "afgewezen". Ik wil zo graag met haar verder.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2014, 06:57
feniks
feniks is offline
Oei... de friendzone.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2014, 07:17
hookee
hookee is offline
Citaat:
Ze zei dat ik lief, betrouwbaar, open ben en kwetsbaar opstelde. Dit hoor ik vaker en twijfel erg aan mezelf.
Volgende keer maar hatend, onbetrouwbaar, gesloten en als onoverwinnelijk opstellen . Sorry, jouw rijtje lijkt me JUIST prima relatiemateriaal, zelfs de kwetsbaarheid.
Wat kun jij doen? Misschien je toch iets mysterieuzer opstellen; geef niet alles meteen weg.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2014, 08:05
Elin3
Elin3 is offline
Natuurlijk is het balen voor jou, maar als een meisje niet verliefd op je is dan is dat zo. Je kunt gevoelens niet afdwingen. Misschien baalt ze er zelf ook wel een beetje van, jij klinkt als prima relatiemateriaal, maar als zij niet verliefd is gaat het gewoon niet zover komen.

Wat jij kan doen? Vrienden met haar zijn zonder verdere verwachtingen, of toekijken hoe het contact verwaterd. Als jullie het samen als vrienden ook leuk hebben is dat toch ook prima? En wie weet wat daar in dee toekomst nog van komt
Oud 27-06-2014, 12:19
Verwijderd
Jongens die in afwijzingen vaak te horen krijgen dat ze lief en betrouwbaar zijn en 'beter verdienen', zijn vaak jongens die zichzelf gewoon niet echt durven neer te zetten als seksueel wezen. Die dus bijvoorbeeld niet flirten, maar eerst angstvallig afwachten en daarna meteen met gevoelens komen. Die niet goed weten hoe je seksuele spanning uitlokt, onderhoudt of escaleert. Die vaak meisjes ook een beetje op een voetstuk plaatsen, ze soms zien als pure wezens die je pas kan lastigvallen met je vunzige verlangens als je eenmaal een relatie hebt. Hun manier om aan die relatie te komen is dan om heel veel met die meisjes te praten over hun problemen, maar dat heeft niks te maken met seksuele aantrekkingskracht.

Ik zou werken aan je zelfvertrouwen en je sociale vaardigheden. Flirt eens met een kassameisje. Reflecteer op hoe seksueel aantrekkelijke mannen zich neerzetten. Analyseer je houding, stemgebruik, oogcontact. Denk na over het verschil tussen 'respectvol' en 'steriel'. En, ja, geen idee, accepteer je seksualiteit als onderdeel van jezelf, of zo. Wees niet bang om die een beetje terug te te laten komen in alles wat je doet, vooral als je praat met iemand die je leuk vindt. Mensen zijn net dieren; daar reageren ze goed op.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2014, 12:31
Verwijderd
Meisjes meer behandelen alsof ze irrelevant zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2014, 00:09
bartjew23
bartjew23 is offline
Paranoide:
Je slaat de spijker op zijn kop.
Citaat:
zijn vaak jongens die zichzelf gewoon niet echt durven neer te zetten als seksueel wezen. Die dus bijvoorbeeld niet flirten, maar eerst angstvallig afwachten en daarna meteen met gevoelens komen. Die niet goed weten hoe je seksuele spanning uitlokt, onderhoudt of escaleert. Die vaak meisjes ook een beetje op een voetstuk plaatsen, ze soms zien als pure wezens die je pas kan lastigvallen met je vunzige verlangens als je eenmaal een relatie hebt. Hun manier om aan die relatie te komen is dan om heel veel met die meisjes te praten over hun problemen, maar dat heeft niks te maken met seksuele aantrekkingskracht.
Ik ben zelf een stil en verlegen mannetje. Ik heb enorm veel moeite om een gesprek te beginnen en aan de gang te houden. Ik doe kei hard mijn best maar elke keer faal ik. Ik probeer over koetjes en kalfjes te praten maar op een een of andere manier lukt dat niet. Ik heb idd veel van mijn problemen verteld, dat had ik achteraf beter niet kunnen doen. Ik praat niet graag over seks en laat ook niet merken wat mijn "verlangens zijn". Ben dan bang dat ze het verkeerd oppakt.

Ik werk al aan mijn zelfvertrouwen en sociale vaardigheden, maar heb er erg veel moeite mee (heb hier een cursus voor gevolgd en is deze week pas afgerond)

Citaat:
En, ja, geen idee, accepteer je seksualiteit als onderdeel van jezelf, of zo. Wees niet bang om die een beetje terug te te laten komen in alles wat je doet, vooral als je praat met iemand die je leuk vindt. Mensen zijn net dieren; daar reageren ze goed op.
Wat bedoel je hier precies mee? Hoe kan ik dit volgens jou terug laten komen?
Alvast bedankt voor je advies, ben er erg blij mee.

Meer adviezen zijn altijd welkom.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2014, 09:58
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline

Anyway, ik denk dat het meer te maken heeft met dat ze je niet op die manier ziet en dat ook niet gaat doen. En gezien je eerdere topics en het 'alweer' in je titel vermoed ik dat het aan je gedrag / houding ligt. Oh en je kunt prima relaties / seks / etc. scoren door lief, eerlijk en kwetsbaar te wezen. Wanhoop echter is aanzienlijk minder aantrekkelijk.
Oud 28-06-2014, 10:13
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Een beetje een interessant gesprek kunnen voeren kan trouwens ook geen kwaad.
Oud 30-06-2014, 19:11
TheHunter
TheHunter is offline
Citaat:
Ik zou werken aan je zelfvertrouwen en je sociale vaardigheden. Flirt eens met een kassameisje.
Haha zou ik wel een paar dorpen verder doen als ik jou was xD
Met citaat reageren
Oud 30-06-2014, 20:15
InfinityCipher
InfinityCipher is offline
Citaat:
[afbeelding]

Anyway, ik denk dat het meer te maken heeft met dat ze je niet op die manier ziet en dat ook niet gaat doen. En gezien je eerdere topics en het 'alweer' in je titel vermoed ik dat het aan je gedrag / houding ligt. Oh en je kunt prima relaties / seks / etc. scoren door lief, eerlijk en kwetsbaar te wezen. Wanhoop echter is aanzienlijk minder aantrekkelijk.
Sir you gained my respect with that picture!
Ode aan jouw vriend
Met citaat reageren
Oud 01-07-2014, 14:15
Verwijderd

Bij nader inzien vind ik mijn advies meer iets voor gevorderden. Zorg er inderdaad eerst maar voor dat je 1) vrouwen niet nodig hebt om gelukkig te zijn, 2) een interessant mens wordt waar andere mensen graag bij willen zijn en bovenal 3) je zelfvertrouwen en sociale vaardigheden bijspijkert.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten