Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2014, 20:32
huntingyade
huntingyade is offline
de fan van mijn laptop (asus N55SF) is zojuist kapot gegaan. Deze laptop valt niet meer binnen de garantie en werkt nog helemaal goed. en ik wil de fan ook laten maken maar wil dit niet zelf doen. heb hem in het verleden al eens opengemaakt om de fan schoon te maken enzo en dit is echt een rot werk. dus ik moet wachten tot ik geld heb om hem te laten repareren.

de vraag is nu hoe goed werkt zo'n laptopstandaard met ventilator erin om de laptop te koelen ? momenteel draait hij bij weinig gebruik al op 96 °C en dat is niet bepaald prettig om op schoot te hebben. de laptop kan deze tempratuur verder wel aan want hij word regelmatig zo warm tijdens het gamen.
Oud 21-06-2014, 20:47
jennafan
jennafan is offline
Hey ik kan je wel helpen met je probleem.
Heb je skype, dat chat wat makkelijker?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2014, 20:54
huntingyade
huntingyade is offline
skype is nergens voor nodig de enige vraag die ik hier stel is of er mensen zijn die weten of een laptopkoeler echt verschil maakt vooral omdat mijn laptop dus niet meer zelf koelt.

en daarbij kan je het beter hier neerzetten voor als er meer mensen komen met hetzelfde probleem.
Oud 22-06-2014, 11:47
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Niet erg goed.

Enne, 96 graden? Dat lijkt me niet bijzonder goed voor je laptop eigenlijk.
Oud 23-06-2014, 08:05
hookee
hookee is offline
Citaat:
Enne, 96 graden? Dat lijkt me niet bijzonder goed voor je laptop eigenlijk.
Ik dacht altijd dat de fatale temperatuur rond de 150°C lag maar op deze site zie ik dat we eerder rond de 90°C (bij de mobiele processoren 100°C) zitten. Ik denk dat je nog van geluk mag spreken...
Als je al dingen gaat ruiken is dat de lak op de printplaat die oplost, een ongezond luchtje en zo kunnen de koperen sporen op de printplaat loskomen.
Iedere luchtstroom over de processor is meegenomen en als je een strak oog op de temperatuur houdt kan hij het nog lang uitzingen, maar; wil je het risico lopen?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2014, 11:31
huntingyade
huntingyade is offline
Ik dacht dat voor de processor het 110 is. Maar je ruikt er niks aan want die tempratuur heeft hij normaal tijdens het gamen ook. Maar ik ga straks toch naar de winkel om na te vragen voor de reparatie dus test ik meteen een paar van die dingen uit
Oud 23-06-2014, 11:35
WolterB
WolterB is offline
Een niet-werkende fan is funest voor de laptop. Misschien merk je het nu niet, maar zonder koelen gaat hij vanzelf kapot. En dan is de schade mogelijk groter dan alleen je cpu. De fans zitter er niet voor niets in.
Oud 11-08-2014, 20:27
Verwijderd
Een laptopfan standaard koelt echt nooit zo goed als een interne fan in je laptop. Deze zit verbonden met je heatsink om te koelen en de fan standaard kan geen hitte van je heatsink pakken. Alleen de onderkant koel houden
Met citaat reageren
Oud 13-08-2014, 11:28
damien234
damien234 is offline
Citaat:
Een laptopfan standaard koelt echt nooit zo goed als een interne fan in je laptop. Deze zit verbonden met je heatsink om te koelen en de fan standaard kan geen hitte van je heatsink pakken. Alleen de onderkant koel houden
Kijk zo is het
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten