Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2004, 20:42
cedrikske
cedrikske is offline
Hallo

Ik heb dernet een nieuwe laptop gekocht , een easy note R7155 van packard Bell, nu ben ik wat aan het installeren enzo, maar soms maakt hij een enorm lawaai. Ik dacht eerst dat het de ventilator was, maar meer en meer denk ik dat het iets aan de processor is.
Kent iemand dit probleem?
Het is zo een hoog zoemend geluid
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2004, 21:54
Koen
Koen is offline
Een CPU zoemt niet. Het kan alleen de harde schijf of een fan zijn. Als 't echt ergerlijk is en je denkt dat 't meer is dan goed zou zijn, moet je terug met dat ding. Maar bij veel laptops is 't zo dat sommige fans nog wel eens flink lawaaiig kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 21:56
T_om
T_om is offline
ik denk toch dat dit een ventilator is.

Een laptop wordt gemaakt zodat die zo weinig mogelijk stroom gebruikt. Als jij je laptop gewoon idle hebt staan (zonder dat je iets doet) hoeft de processor maar weinig te doen en hoeft hij ook niet zo goed worden gekoelt. Als jij bezig bent met installeren wordt de processor echter wel veel gebruikt, en moet hij meer gekoelt worden, vandaar dat de fan harder gaat draaien.
Ik denk dat dit het zoemende geluid veroorzaakt.

Laatst gewijzigd op 26-07-2004 om 21:58.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 22:01
cedrikske
cedrikske is offline
de fan is ventilator veronderstel ik?
Neen , dit is het echt nie hoor denk ik. Het is zolijk een stofzuiger.
Als ik hem binnen moet doen, zou dit voor lang zijn normaal gezien?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 22:11
MacArt
MacArt is offline
Citaat:
cedrikske schreef op 26-07-2004 @ 23:01 :
Als ik hem binnen moet doen, zou dit voor lang zijn normaal gezien?
hier kan ik echt geen touw aan vast knopen.. wat bedoel je?
Oud 26-07-2004, 22:15
cedrikske
cedrikske is offline
Als ik hem moet binnen doen voor reparatie ofzo, hoelang moet je er dan achter wachten? Is dit een week, of een paar weken? Iemaand een gedacht
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 22:21
MacArt
MacArt is offline
oh ik snap de communicatie storing geloof ik al.. Zeker vlaams of niet ?
never mind

ehm, dat ligt er nogal aan of er iets mis is en wat er dan mis is. Bij mij was m'n beeldscherm een keer kapot, toen moest ie naar duitsland om vervangen te worden, dat duurde wel 3 weken oid.. maar als er een fannetje kapot is kunnen ze dat w.s zo vervangen.. HD idem, dat kunnen ze inprincipe terwijl je wacht. of binnen een week als je m moet opsturen.

Een vriend van mij had een keer een fannetje dat aan liep, ook heel irritant.
Dus ik denk dat het of een kappot fannetje is, of dat het normaal is wat ie doet en dat je gewoon een luidruchtige fan in je laptop hebt.
Oud 27-07-2004, 08:06
cedrikske
cedrikske is offline
Kan het zijn dat het de ventilator is van de videokaart? En zou ik me riskeren even men laptop open te maken om te kijken of er wat aan scheelt?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 08:10
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
cedrikske schreef op 27-07-2004 @ 09:06 :
Kan het zijn dat het de ventilator is van de videokaart? En zou ik me riskeren even men laptop open te maken om te kijken of er wat aan scheelt?
Nee, normaal gezien vervalt dan je garantie.

En 't lijkt ook alsof je niet zoveel van laptops afweet, dus dit advies lijkt me gewoon 't beste: HANDJES AF!!
Oud 27-07-2004, 08:13
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
cedrikske schreef op 27-07-2004 @ 09:06 :
over het algemeen zijn die passief gecooled , de kans is dus klein
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 08:51
cedrikske
cedrikske is offline
Keb eens gebeld naar packard bell. Ze zeggen dat dit verschilt van grafsische kaart tot grafische kaart. (het is dus wel degelijk de fan van de grafische kaart die ik hoor). Alleen is het storender en luider dan mijn andere laptop(met zwakkere grafische kaart). 't is wel klote alsk eens in een stille ruimte op m'n laptop zit te werken, en dat dan die fan begint aan te schieten Ik vind het eigenaardig dat ie gisteren (ie stond wel al 3 u aan) constant dit lawaai maakte.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 10:42
Verwijderd
Ik heb zo'n raar geluid als er een cd inzit. Misschien is dat het ook wel?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 21:29
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
cedrikske schreef op 27-07-2004 @ 09:51 :
Keb eens gebeld naar packard bell. Ze zeggen dat dit verschilt van grafsische kaart tot grafische kaart. (het is dus wel degelijk de fan van de grafische kaart die ik hoor). Alleen is het storender en luider dan mijn andere laptop(met zwakkere grafische kaart). 't is wel klote alsk eens in een stille ruimte op m'n laptop zit te werken, en dat dan die fan begint aan te schieten Ik vind het eigenaardig dat ie gisteren (ie stond wel al 3 u aan) constant dit lawaai maakte.
kijk eens at control alt delete en dan wat je cpu allemaal doet. staat tie die 3uur op 100% dan heb je een process dat erg veel nodig heeft.

Mn pa had dat een x bij een word document. Heel vaag, maar als hij dat word bestand openende schoot ventilatie aan en cpu op 100%
Reageren

Regels voor berichten