Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2015, 11:04
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Hi allen,

Enkele maanden geleden heeft mijn 7 jaar oude PC het begeven. Geen zin om een nieuwe te elkaar te zetten en te installeren, dus lekker simpel een standaard computer bij de Media Markt gekocht. Geen gezeur.

Had ik gedacht.

Sinds enkele weken krijg ik om de haverklap de melding om windows te activeren. Ga naar instellingen -> windows activeren. Als ik dit doe krijg ik daar echter altijd de melding dat enkele windows bestanden zijn gewijzigd, start de computer opnieuw op om windows te activeren.

Dit is vrij irritant, want deze melding komt te pas en te onpas naar de voorgrond, en omdat het windows 8 is, in een vrij lelijk scherm dat vrij onhandig te sluiten is.

Iemand enig idee hoe ik hier vanaf kom? Google bracht mij weinig verder. Het is een gewone computer met een legitieme versie van Windows. Het gekke is ook dat deze melding zich pas recentelijk is gaan voordoen en niet al vanaf het begin. Geen idee welke windows bestanden er ineens gewijzigd zouden zijn..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2015, 14:07
bierkoning
bierkoning is offline
Ik kreeg die melding weg door in cmd een bepaalde opdracht uit te voeren. Weet zo niet een twee drie wat het was. Maar die melding is nooit terug gekomen.

Dus google even op cmd win 8 activatie
Oud 11-01-2015, 14:11
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Ja, deze heb ik ook gevonden, its van /rearm. Krijg opdracht zo snel niet terug gevonden. Het hielp in mijn geval helaas niet : (.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2015, 14:13
bierkoning
bierkoning is offline
Oke. Ja sorry dan weet ik het niet. Heb toen ook vele manieren zitten proberen. Dat wat ik net zei was eigenlijk heel simpel en effectief.
Oud 11-01-2015, 18:55
Verwijderd
Slmgr.vbs /rearm

Maar heb je al rechtermuisknop op Computer gedaan in Explorer en dan gekozen voor eigenschappen. Onderaan de pagina staat iets over activatie. Wat staat daar?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2015, 20:28
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Citaat:
Slmgr.vbs /rearm

Maar heb je al rechtermuisknop op Computer gedaan in Explorer en dan gekozen voor eigenschappen. Onderaan de pagina staat iets over activatie. Wat staat daar?
Daar staat windows niet geactiveerd. Geen idee waarom. Als ik daar klik op activeren kom ik in hetzelfde menu: systeembestanden zijn gewijzigd; start de pc opnieuw op om te activeren.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2015, 20:56
Verwijderd
Kan je daar niet kiezen voor productcode opnieuw invoeren?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2015, 20:23
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Nee, er staat enkel dat windows niet geactiveerd is; met daarachter de optie dat nu te doen. Die link brengt mij echter in hetzelfde menu; dat ik windows eerst opnieuw moet opstarten.

Er staat daaronder nog wel een product-id: 00123etc.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2015, 21:52
Verwijderd
Bellen met Microsoft met de activatielijn.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2015, 21:00
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Citaat:
Bellen met Microsoft met de activatielijn.
Heb jij die informatie?
Krijg het niet gevonden op hun website, of het kost mij bakken met geld : (.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2015, 21:17
Verwijderd
Activeer via telefoon aanklikken.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2015, 09:19
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Dat staat nergens... dat heb ik ooit gezien bij Microsoft Office, niet bij de Windows OS. Ik kan alleen een code invoeren en daarvoor moet ik mijn computer opnieuw opstarten. Daarna zegt ie dat ik de code moet invoeren, maar eerst mijn computer opnieuw moet opstarten....
Met citaat reageren
Oud 08-02-2015, 09:32
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
-bump-

Zojuist ten einde raad maar windows terug gezet naar een herstelpunt in het verleden. Dit lijkt de windows activeren melding op te lossen.

Echter, het proces "Systeem" blijft nu tot het einde der tijden 90 tot 95% van mijn CPU gebruiken. Dit is zo erg dat vrijwel icoontjes niet worden geladen, hij Chrome niet opstart en hij zelfs moeite heeft om het taakbeheer menu te openen.

Ik heb de PC inmiddels enkele keren afgesloten en opnieuw opgestart, gewacht en geprobeerd de service te beindigen (start zichzelf na 1 a 2 seconden weer) maar dat werkt dus allemaal niet.

Iemand tips? Of kan ik windows 8 gewoon downgraden naar 7? want man oh man wat is dit een troep zeg : (.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2015, 11:30
huntingyade
huntingyade is offline
mischien is het verstandig om eerst gewoon een clean install te doen van win 8. als het goed is zit er wel een sticker op met een sleutel en anders zijn daar ook nog wel andere oplossingen voor als die niet werkt.
Oud 08-02-2015, 17:02
Verwijderd
Sowieso een clean install ja.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2015, 20:42
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Update mocht iemand hier komen met een vergelijkbaar probleem:
Ik heb met Windows gebeld, die konden mij vertellen dat er een volume licentie in zit, bedoeld voor bedrijven en niet voor thuisgebruikers zoals ik. Dus contact opgenomen met HP. Zij hebben mij een nieuwe licentie toegestuurd, die invullen en tadaaah, opgelost.

Nu klinkt de tadaaah alleen of het heel eenvoudig was, maar hoe HP in hemelsnaam een volume licentie in de consumentenmarkt krijgt is mij een raadsel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten