Beste mensen,
Ik ben aan de buitenkant een rustig en aardig persoon, maar vanbinnen gebeurt het nog wel eens dat ik echt zo ongelooflijk boos word om dingen, niet normaal.
Klein voorbeeld: Mijn zusje (van 18, bijna 19), vind het irritant als ik commentaar geef op het feit dat ze als lunch wel eens vaker gewoon aardappels en dingen maakt, terwijl dat toch meestal word gekocht als avondeten. In plaats van een normaal antwoord krijg ik dan scheldwoorden en de "Y.O.L.O." mentaliteit naar mijn hoofd van dat ze zelf wel weet wat ze eet en wat ze doet etc.
Hier word ik al erg chagrijnig door, aangezien onze moeder al niet veel geld heeft, en ze kan gewoon brood eten 's middags.
Dan loop ik naar boven, expres de deur net open laten, zij roept dat de deur niet dicht en ik zeg heel sarcastisch: "Ik maak zelf wel uit of ik de deur dicht doe of niet".
Dan krijg ik echt heel sarcastisch gelach en natuurlijk van, eehh wie is er nu onvolwassen hè, naar mijn hoofd.
Wat mij dus zo ongelooflijk kwaad maakt, niet alleen voor dit, maar het is een goed voorbeeld, is het feit dat sommige mensen zomaar dit soort dingen doen, maar als je het terugdoet dan ben jij opeens diegene die onvolwassen, irritant en stom is.
Hoe ga ik om met deze woede want ik word echt gek van dit soort gedrag.
|