Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2014, 20:11
Max.Roegiest
Max.Roegiest is offline
Wat een vraag, hier is de stelling:

Ik ben 20 jaar en ik heb sinds 2 maanden weer een vriendin, ook van 20.

Ik heb sinds mijn 16e geen vriendin meer gehad, zij ook ongeveer, maar haar relatie was simpel gezegd heel erg kut. Vooral psychisch is dat helemaal verpest.

Wij hebben vaak genoeg een discussie, soms over de stomste dingen en dan is zij de eerste die boos wordt, omdat ze heel vaak dingen veel te serieus neemt.

Als ze chagrijnig wordt gaat ze ook met dreigingen smijten van zeg die afspraak maar af of misschien gaan we maar niet daarheen, etc.

Ik ben echt ongelooflijk in dubio.

Ik weet soms echt niet meer wat ik moet voelen en wat niet.

Ik ben die boze dingen en die stomme opmerkingen echt spuugzat, en btw dat is allemaal via Whatsapp.

Alleen als we samen zijn dan is alles altijd heel leuk lekker samen. Behalve als ik dan per ongeluk een grap maak, een normale grap, die ze dan weer veel te serieus opvat omdat het onderwerp heel serieus is, maar dat van tevoren nooit ff laat merken.

Is het normaal als ik haar niet mis op bepaalde tijden en dat ik soms echt ff gewoon niks wil zeggen? Soms weet ik ook gewoon niet wat ik moet zeggen.

Ben een beetje in de war met de hele situatie enzo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2014, 20:22
Verwijderd
Het klinkt alsof je een keer een serieus gesprek met je vriendin moet hebben over hoe je met elkaar om wil gaan in je relatie. Wat je vriendin doet lijkt op emotionele chantage en dat heeft in een relatie in elk geval géén plaats.

Als je nu denkt "ja pfft bah, ik wil helemaal geen serieus gesprek hebben met haar, wat een gedoe zeg", dan zegt dat iets over wat de relatie jou waard is (niet veel).
Met citaat reageren
Oud 21-09-2014, 21:00
Max.Roegiest
Max.Roegiest is offline
Ik ben juist altijd diegene die praten enzo voorsteld maar daar is ze niet door overtuigd en vindt dat het meestal niet helpt... ik vind het wel belangrijk
Met citaat reageren
Oud 21-09-2014, 23:50
feniks
feniks is offline
Jij kunt haar problemen niet oplossen, daar ben je niet de geschikte persoon voor. Bovendien zal ze die problemen zelf moeten oplossen.
Je kunt haar steunen. Maar als ze stelselmatig jouw grenzen overgaat, is het een kwestie van die grenzen aangeven. Blijft ze het doen, moet je haar maar dumpen. En haar eerst haar problemen oplossen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2014, 08:33
Verwijderd
Citaat:
Ik ben juist altijd diegene die praten enzo voorsteld maar daar is ze niet door overtuigd en vindt dat het meestal niet helpt... ik vind het wel belangrijk
Oh ik bedoelde het ook niet beschuldigend hoor, meer als indicatie voor jou om te kijken naar wat je prioriteiten zijn. Misschien kun je in plaats van te zeggen "zullen we er eens over praten?" wat directer zijn en ook duidelijk zijn over waarom het nodig is, bijvoorbeeld "ik wil eens met je praten, want op deze manier werkt het niet". Als ze dan nog niet wil, dan is ze kennelijk niet bereid om er energie in te steken... en dan kun je daar weer conclusies over trekken.

Dat haar ex haar slecht behandelde mag géén excuus zijn voor haar om dan maar jou slecht te behandelen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2014, 10:52
Max.Roegiest
Max.Roegiest is offline
Voor de 2 maanden die we hadden heb ik ook al eens aan gegeven te willen te praten, maar laatst zei ze dat het niet niet nuttig vindt als ze niet blij is... En haar ex heeft echt haar psyche gebroken volgens mij want ze blijft in het slechte hangen met die flashbacks enzo. Ik weet ff niet wat ik moet doen nu
Met citaat reageren
Oud 22-09-2014, 15:02
Elin3
Elin3 is offline
Soms moet je ook praten als je niet blij bent. Zo heb ik dit weekend een heel heftig gesprek gehad met mn vriend over alles wat ons dwars zat en dat was ook niet bepaald een vrolijke happening. Maar het heeft ons en onze relatie wel goed gedaan Soms zijn eerlijke gesprekken hoe hard of vervelend ook gewoon nodig!
Oud 22-09-2014, 22:08
Max.Roegiest
Max.Roegiest is offline
Nou dat hebben wij dus vandaag alsnog gedaan. Helaas begon de hele discussie weer via Whatsapp, maar ik ben uiteindelijk gewoon naar haar toe gegaan want ik het was het een beetje zat en we hebben heel veel geknuffeld. We zijn erachter gekomen dat via Whatsapp echt GEEN gevoelens kunnen worden overgebracht. Dus de oplossing is vaker bij elkaar zijn, want toen we weer knuffelden voelde het echt binnen een seconde weer 10 keer beter dan eerst.

Dus een gelukkig einde
Met citaat reageren
Oud 22-09-2014, 22:25
Elin3
Elin3 is offline
Goed dat te horen! En ook goed dat jullie allebei nu weten dat goede gesprekken bij jullie beter in real life kunnen plaatsvinden. Veel geluk samen!
Oud 22-09-2014, 23:32
DAH
DAH is offline
Inderdaad. Heel makkelijk, Whatsapp, maar niet altijd goed voor een relatie. Zo heb ik ook wel enkele ruzies gehad met vriendinnen. Misverstanden zijn zo gemaakt. Meer afspreken, fysiek, is dan inderdaad een goede oplossing.
Reageren

Regels voor berichten