Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
hebben jullie nog tips voor de concentratie te verbeteren, en hoe kan ik vrijetijd , zoals gamen, indelen? |
![]() |
|
Half uurtje is ook wel erg kort. Langer dan twee uur zou ik ook niet achter elkaar doen. Je kan proberen te plannen dat je na het avondeten niets meer hoeft te doen maar als dat niet lukt, doe dan iig een uur voor je gaat slapen nog even iets om te relaxen en tussen twee blokken leren een half uurtje even iets anders.
|
Ik verplaats dit naar algemene schoolzaken.
Verder zou ik me niet zo druk maken, in principe zou je de stof ook al een keer moeten hebben gelezen. Dan voldoet nog een keer doorlezen van tevoren. Praktische vakken moet je veel voor oefenen. Zorg bij wiskunde dat je de stof beheerst en opgaven goed kunt maken, schrijf altijd alle stappen op voor extra punten. Mijn tactiek was altijd om de avond van tevoren vol die vakken van de dag erna te gaan leren en dat dan daarna voor het komende tentamen en daarna weer voor die erna. Maar als je meer leertijd nodig hebt dan zou ik een week van tevoren beginnen. Misschien niet elke avond, maar gewoon het weekend ook goed benutten.
|
Ik heb voor elk vak heel veel tijd nodig, omdat ik nogal veel praktische vakken heb! Wiskunde B , Natuurkunde , Scheikunde en Economie (veel sommen maken).
Wat ook erg lastig is dat ik vorig jaar de stof snapte voor bijv, WisB en toen haalde ik een 8 en bij bijv. de vorige toets snapte ik alles helemaal, maar toen kwamen de allermoeilijkste vragen en kwam er geen 1 makkelijke vraag in. Toen haalde ik alsnog een 5,7.. |
![]() |
|
Nog 5 dagen tot de toetsweek begint, Pas geleden heb ik met mijn mentor naar mijn planning gekeken, hij was tevreden erover. maar wees mij wel op het feit dat het volhouden van de planning ook heel lastig is. Dusver heb ik de helft van natuurkunde geleerd, een deel scheikunde enz, ik vind wiskunde B nu erg moeilijk maar daar ga ik binnenkort met een vriend naar kijken , hij snapt het wel helemaal. Mijn planning bestaat uit ongeveer 3/4 uur per dag leren en de rest van de tijd vrijetijdsbesteding
|
![]() |
|
Het begint nu echt te tikken.. Donderdag mijn eerste 3 toetsen, na deze week heb ik alleen nog dinsdag en woensdag 1 toets en dan ben ik klaar, de voorbereiding voor donderdag is er, toch voel ik me er niet lekker bij.. dit komt waarschijnlijk door eerdere resultaten maar ik voel me er nu al niet lekker bij Natuurkunde vooral.. dit is dus toch een soort van faalangst.. wat kan ik hier z.s.m. aan doen?
|
![]() |
|
Vandaag de eerste 3 toetsen gehad: Maatschappijleer , Nederlands en Natuurkunde
Maatschappijleer ging wel lekker , Nederlands ging ook wel goed maar Natuurkunde.. wat een drama weer. Tijdens het berekenen in een combinatieschakeling raakte ik compleet in de war. Maar verder is het onduidelijk hoe die ging, de kleinere vraagjes met 1,2 punten had ik wel goed maar de grote vragen maakte ik weinig van.. Nu ff uitrusten en dag vandaag weer leren voor Engels en Scheikunde |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Wat te doen? hendroit | 7 | 25-04-2011 15:02 | |
Algemene schoolzaken |
examen stress...help me ;) devilzsangel | 92 | 23-03-2006 22:30 | |
Werk, Geld & Recht |
Wettelijke verplichte rusttijden vs schoolactiviteiten Dionysus | 8 | 22-03-2006 22:59 | |
Algemene schoolzaken |
Samenvattingen en plannen toetsweek sansan | 41 | 07-11-2005 19:22 | |
Algemene schoolzaken |
PO-moeheid Sommetje | 13 | 11-03-2002 14:15 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
moeten jullie ook zoveel leren voor m&o!!?? Verwijderd | 17 | 08-12-2001 20:06 |