Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik ben zelf ook biseksueel en ik heb ook wel eens gehoord dat dat niet bestaat. Ik vind biseksueel ook een nare klank hebben, alsof je niet wil/kan kiezen en het wel makkelijk vindt in het midden. Dat is natuurlijk niet zo, maar dat is vaak wel de gedachte. Ik denk erover zoals Eline zegt, je wordt verliefd op iemand, ongeacht geslacht, en dat is prima.
Je zou het er nog eens rustig over kunnen hebben met je moeder en uitleggen hoe jij het ziet. Je hebt geen (seksuele) ervaring nodig om te weten wat je voorkeur is, hetero's hoeven ook niet per se seks te hebben met het andere geslacht om het zeker te weten, je wéét het gewoon. Het gaat namelijk niet om seks. En wat betreft je vader, hoe denk je zelf dat hij reageert? Is hij wat meer open minded dan je moeder of is hij juist veel ouderwetser? Je kunt zelf het beste de afweging maken of je het hem kan en wil vertellen. Maar maak het niet groter dan het is, het is namelijk heel normaal, het is wie je bent en daarom helemaal niet zo'n big deal.
|
![]() |
nou little phoebe
de ene keer zegd hij: als je gay zou zijn ofzo dan maakt het mij niets uit. maar andere keren zegd hij: nou gelukkig ben je gewoon hetro en niet gay, mijn collega's zo'n is gay en het is een hel voor die vader! dus ik heb geen idee.... mijn moeder sluit me nu buiten de familie omdat ik bi ben. zoals vanavond, ik kwam optijd thuis. maar ze hadde al gegeten. naja geen probleem denk ik dan. dus ik wil mijn eten pakken, haalt ze alles weg. dat vond ik minder. 15 minuten later vraagd ze aan mijn vader, ga je mee? nog even later vroeg ze dat ook aan mijn zus. ik hoorde ze hun schoenen aan trekken en jassen pakken en mijn moeder zei: familie uitjeee!! ik vroeg of ik ook mee mocht, het antwoord hierop was een duidelijke nee. ik zei, blijkbaar hoor ik dan dus niet bij de familie... het antwoord was nogmaals: nee inderdaad! en toen gooide ze de deur dicht. ik zit al een paar jaar in een depressie en dit maakt het allemaal niet echt makkelijker. gelukkig heb ik goede vrienden die mij een proberen te steunen ![]() |
![]() |
|
Misschien kan je je moeder confronteren met haar nare gedrag. Bijvoorbeeld door een brief te schrijven aan haar, dat je er van baalt hoe ze nu met je omgaat. Dat je nog steeds haar kind bent, ongeacht je geaardheid en dat je zo behandeld wil worden. Je geaardheid is geen keuze en je komt zeker niet uit de kast om vervolgens door je familie verstoten te worden.
Wat als je zus bij een auto-ongeluk betrokken zou raken en een arm zou verliezen. Zou je moeder haar dan ook verstoten omdat ze niet meer voldoet aan de eisen voor perfect kind?
|
![]() |
de rest weet het niet en mijn moeder verbied het mij te vertellen, mijn vader is vrachtwagen chauffeur en is dus bijna nooit thuis, mijn zus is uitwonend dus de enige waarmee ik echt vaak omga is mijn moeder.
ze zegd dat als ik het de andere vertel ze met het huis uit trapt en ik maar ergens anders moet wonen. ik denk dat ik maar gewoon moet accepteren dat mijn moeder dom is.... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als je moeder echt dom is, is dat inderdaad iets dat je moet accepteren, je hebt er namelijk geen invloed op.
Of je moeder je seksuele geaardheid wel of niet accepteert, heeft echter niets met domheid te maken. En of je je seksuele geaardheid wel of niet met je vader deelt, daar heeft je moeder niets mee te maken. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Rare Gewoonte - Travestiet? Informant | 19 | 12-09-2011 13:24 | |
Werk, Geld & Recht |
zelf gaan wonen 16 jarige leeftijd noaaa | 10 | 05-08-2010 15:12 | |
Psychologie |
Discussie: Psychiatrische Drugs Slecht? ScienceJapan | 185 | 18-01-2007 13:46 | |
Psychologie |
ik voel me enorm klote, ik trek het niet meer.... SimplyABoy19 | 37 | 07-10-2004 16:10 | |
Psychologie |
Ik heb het gevoel mezelf niet te kunnen zijn thuis Droomvlucht | 9 | 17-05-2004 20:35 | |
De Kantine |
k word bedreigd..... dit is erg!!! Tha Wheeliemaster | 86 | 26-08-2002 13:29 |