Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2014, 22:06
lalalootje
lalalootje is offline
Ik ben 16 jaar en nog niet ongesteld geweest, maar heb met mijn vriend seks gehad zonder condoom, het duurde niet lang want het deed pijn, hij is ook niet klasrgekomen. Ik vraag me nu af of dat de kans er is dat io zwanger ben omdat je 2 weken voordat je ongestekd wordt je eisprong krijgt.. Het is nu 16 weken geleden, en ik heb verder geen klachten gehad of iets dergelijks..
Met citaat reageren
Oud 28-12-2014, 22:09
Mister_MB
Mister_MB is offline
Ben je daarna nog ongesteld geworden?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2014, 22:15
Elin3
Elin3 is offline
Ben je helemaal nog nooit ongesteld geweest?
Oud 29-12-2014, 10:45
wjfolkers
wjfolkers is offline
als je 16 weken nog niks voelt is er zeker niets aan de hand
Met citaat reageren
Oud 29-12-2014, 10:56
Pluis
Pluis is offline
Ik heb je topic even verplaatst naar lichaam en gezondheid, want daar horen dit soort vragen eigenlijk.

Zelfs als je nog nooit ongesteld bent geweest, kun je wel zwanger raken. Als hij niet is klaargekomen is de kans klein, maar het zou wel kunnen. Maar na 16 weken zou je toch op zijn minst een klein buikje moeten krijgen. Als je je nog steeds zorgen maakt, kun je even een zwangerschapstest kopen (die kosten maar 3 euro bij de action). En de volgende keer natuurlijk wel een condoom gebruiken!
Oud 30-12-2014, 20:45
lalalootje
lalalootje is offline
Nee ik was nog nooit ongesteld geweest, en erna ook niet..
Met citaat reageren
Oud 30-12-2014, 22:33
lalalootje
lalalootje is offline
Ik weet niet of dit iets zegt, maar als ik mijn adem inhoud en mijn buik zo dun mogelijk wil.maken, kan ik dat nogsteeds
Met citaat reageren
Oud 30-12-2014, 22:35
Elin3
Elin3 is offline
Als je onzeker blijft, koop een zwangerschapstest. Het komt nu over of je er zelf niet volledig overtuigd bent dat je niet zwanger bent.
Oud 01-01-2015, 15:46
Verwijderd
Vindt niemand het raar dat ze nog nooit ongesteld is geweest op haar 16e?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2015, 16:41
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Vindt niemand het raar dat ze nog nooit ongesteld is geweest op haar 16e?
16 is inderdaad aan de late kant. Als ze zich zorgen maakt is dat wel zo langzamerhand de leeftijd om eens met de huisarts te gaan praten. Die kan vrij gemakkelijk testen of ze gewoon laat is, of dat er misschien meer aan de hand is.
Oud 02-01-2015, 22:56
lalalootje
lalalootje is offline
Als ik 17 ben, ga ik.naar de huisarts als het dan nog niet is gekomen, 2 vriendinnen van mij zijn het ook nog niet, ik ben verder wel gewoon goed op lengte en gewicht en alle andere kenmerken.van de puberteit zijn er ook, hebben meer meisjes dit?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2015, 07:05
Elin3
Elin3 is offline
Je zegt zelf al dat twee vriendinnen van je het ook hebben. Ik vind het persoonlijk vrij laat en zou me wel een beetje zorgen maken als ik jou was.

Vraag eens in de familie kring rond op welke leeftijd de dames ongesteld werden. Dus bij nichten, moeder, oma's, tantes (niet als ze aangetrouwde familie zijn). Misschien zit het in de familie om laat ongesteld te worden.
Oud 03-01-2015, 16:31
lalalootje
lalalootje is offline
Ik heb net een test gedaan, en ben gelukkig niet zwanger, het zit niet in de familie qant de rest was het al rond hun 14e..
Met citaat reageren
Oud 03-01-2015, 16:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik dacht altijd dat je op je 16e naar de huisarts moest als je nog niet ongesteld was.
Oud 01-03-2015, 21:04
WhiteBlossom
WhiteBlossom is offline
Dit vond ik op het internet
Als je menstruatie tussen je 11e en 14e levensjaar een tijdje uitblijft, dan is dit geen reden tot paniek. Op zulke jonge leeftijd, is je hormoonhuishouding namelijk erg instabiel, waardoor je menstruatie extreem onregelmatig kan zijn.

Het uitblijven van je menstruatie op jonge leeftijd kan enkele maanden aanhouden. Zo’n “menstruatiepauze” in je tienerjaren is overigens niet nadelig of schadelijk. Zo zijn er ook meisjes die pas op hun 17e voor het eerst ongesteld worden. Ook hier is niks mis mee, want je eerste menstruatie is simpelweg afhankelijk van je groeihormonen en geslachtshormonen.

Ik weet niet in hoeverre deze site wetenschappelijk verantwoord is, maar even met de huisarts erover praten kan denk ik nooit kwaad. Dan kan je meteen om de pil vragen als je bang bent om zwanger te worden

Regels voor berichten