![]() |
|
Je zegt zelf al dat twee vriendinnen van je het ook hebben. Ik vind het persoonlijk vrij laat en zou me wel een beetje zorgen maken als ik jou was.
Vraag eens in de familie kring rond op welke leeftijd de dames ongesteld werden. Dus bij nichten, moeder, oma's, tantes (niet als ze aangetrouwde familie zijn). Misschien zit het in de familie om laat ongesteld te worden.
|
Dit vond ik op het internet
Als je menstruatie tussen je 11e en 14e levensjaar een tijdje uitblijft, dan is dit geen reden tot paniek. Op zulke jonge leeftijd, is je hormoonhuishouding namelijk erg instabiel, waardoor je menstruatie extreem onregelmatig kan zijn. Het uitblijven van je menstruatie op jonge leeftijd kan enkele maanden aanhouden. Zo’n “menstruatiepauze” in je tienerjaren is overigens niet nadelig of schadelijk. Zo zijn er ook meisjes die pas op hun 17e voor het eerst ongesteld worden. Ook hier is niks mis mee, want je eerste menstruatie is simpelweg afhankelijk van je groeihormonen en geslachtshormonen. Ik weet niet in hoeverre deze site wetenschappelijk verantwoord is, maar even met de huisarts erover praten kan denk ik nooit kwaad. Dan kan je meteen om de pil vragen als je bang bent om zwanger te worden ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Ben ik zwanger of niet? Verwijderd | 21 | 25-04-2012 10:40 | |
Lichaam & Gezondheid |
de pil en zwanger? zo0tjuh | 1 | 02-02-2004 11:29 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Berekening over zwanger raken GimmeMath | 11 | 04-12-2003 12:37 | |
Liefde & Relatie |
Zwanger van een getrouwde man (mijn ex-leraar).... Verwijderd | 31 | 20-03-2003 14:19 | |
Seksualiteit |
Zwanger Zuccherino | 16 | 10-01-2003 22:18 | |
Seksualiteit |
stel je voor... je raakt zwanger... en dan??? Luvlytallie | 26 | 18-05-2002 14:28 |