Hallo allemaal!
Ik zit dit jaar in 3 gymnasium en ik moet een profiel kiezen. Maar ik kan echt niet kiezen. Het liefst zou ik alle vakken houden, maar dat gaat natuurlijk niet...
Ik sta voor alle vakken een 8 of een 9 zonder er heel veel moeite voor te doen en ik vind bijna alle vakken leuk, dus er valt niet heel erg veel af. Economie vind ik niet het leukste vak, dus E en M valt voor mij af.
Veel leraren zeggen dat ik N en T moet doen, omdat ik daar goed in ben en je dan alle studies nog kan doen. Ik vind die vakken ook best leuk, maar eigenlijk houd ik meer van talen, geschiedenis en aardrijkskunde. Ik denk ook dat ik een studie wil doen in die richting en niet iets met techniek.
Maar er zijn een paar studies die me ook wel leuk lijken waarvoor je wel een natuurprofiel voor nodig hebt, zoals psychobiologie, of iets in de richting van geneeskunde. Ik wil die studies liever niet uitsluiten. En ik vind het eigenlijk ook zonde om helemaal geen exacte vakken meer te hebben, omdat ik er wel goed in ben.
Eigenlijk lijkt me het het leukst om C en M te doen, en ik denk dat ik een studie in die richting wil gaan doen, maar het is het slimst om N en T te kiezen, omdat ik dan alle kanten nog op kan. Wat is het handigst: doen wat je het allerleukst vind of doen wat het slimste is?
Ik hoop dat jullie advies hebben! En alvast bedankt!
|