Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2015, 13:35
boekenwurmpje_0
boekenwurmpje_0 is offline
Hallo allemaal!

Ik zit dit jaar in 3 gymnasium en ik moet een profiel kiezen. Maar ik kan echt niet kiezen. Het liefst zou ik alle vakken houden, maar dat gaat natuurlijk niet...

Ik sta voor alle vakken een 8 of een 9 zonder er heel veel moeite voor te doen en ik vind bijna alle vakken leuk, dus er valt niet heel erg veel af. Economie vind ik niet het leukste vak, dus E en M valt voor mij af.

Veel leraren zeggen dat ik N en T moet doen, omdat ik daar goed in ben en je dan alle studies nog kan doen. Ik vind die vakken ook best leuk, maar eigenlijk houd ik meer van talen, geschiedenis en aardrijkskunde. Ik denk ook dat ik een studie wil doen in die richting en niet iets met techniek.

Maar er zijn een paar studies die me ook wel leuk lijken waarvoor je wel een natuurprofiel voor nodig hebt, zoals psychobiologie, of iets in de richting van geneeskunde. Ik wil die studies liever niet uitsluiten. En ik vind het eigenlijk ook zonde om helemaal geen exacte vakken meer te hebben, omdat ik er wel goed in ben.

Eigenlijk lijkt me het het leukst om C en M te doen, en ik denk dat ik een studie in die richting wil gaan doen, maar het is het slimst om N en T te kiezen, omdat ik dan alle kanten nog op kan. Wat is het handigst: doen wat je het allerleukst vind of doen wat het slimste is?

Ik hoop dat jullie advies hebben! En alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2015, 14:58
Schrödinger
Schrödinger is offline
Je kan prima NT doen en dan later alsnog een studie zoals geschiedenis gaan doen. En als je dan van gedachten verandert kun je altijd nog een studie kiezen waar je NT voor nodig hebt. De lagere profielen zijn vooral bedoeld voor mensen die geen natuurprofiel aankunnen.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2015, 06:39
Verwijderd
Ik ben er ingetrapt om een verkeerd profiel te kiezen. met nt houd je alle opties voor later nog open, met cm niet. En je kunt nu echt nog niet zeggen wat je wil gaan doen later. Wie weet ga je iets heel anders doen, zoals veel mensen. Kies slim (en kies nt)
Met citaat reageren
Oud 09-02-2015, 07:45
Elin3
Elin3 is offline
Je kunt altijd NT nemen en bijv. geschiedenis of aardrijkskunde als keuzevak nemen. Dan heb je een profiel dat voor jou interessant is, maar wat ook op lange termijn veelzijdig genoeg is.
Oud 09-02-2015, 15:40
Reversistence
Reversistence is offline
Sowieso NT kiezen ja. Ik volg zelf NT voor anderhalf jaar nu en pak op geschiedenis na ook EM mee, en het niveauverschil is heel erg groot. Als je jezelf wil blijven uitdagen zou ik NT kiezen en als extra vakken dan wat culturele vakken nemen.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2015, 17:00
serac
serac is offline
Citaat:
Sowieso NT kiezen ja. Ik volg zelf NT voor anderhalf jaar nu en pak op geschiedenis na ook EM mee, en het niveauverschil is heel erg groot. Als je jezelf wil blijven uitdagen zou ik NT kiezen en als extra vakken dan wat culturele vakken nemen.
ff nadenken
ja, zeker NT doen
win win
Met citaat reageren
Oud 11-02-2015, 17:20
Bamboestokje
Bamboestokje is offline
N&T is, zoals je zegt, de slimste keuze. Je zegt zelf ook nog geïnteresseerd te zijn in studies waar je zo'n profiel voor nodig hebt. Daarom moet je dus N&T kiezen. Als je C&M kiest, vallen die studies meteen weg. Met N&T houd je alles open. Als extra keuzenvakken kan je dan natuurlijk geschiedenis en aardrijkskunde nemen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten